5 راهکار بازاریابی دیجیتال در سال 2019

با شروع سال ۲۰۱۹ کسب و کارها به دنبال مزایای رقابتی جدید برای ارتباط بیشتر با مشتریان هستند. بازاریابی دیجیتال هیچ نشانهای مبنی بر کند شدن یا توقف ندارد و به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار در تلاش برای تقویت تلاش های بازاریابی دیجیتال برای سال آینده هستند. با توجه به آنچه گفته شد ۵ راهکاری که میتوانید از بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ انتظار داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

1-رسانه های اجتماعی گفتگوی مکالمات بیشتری خواهند داشت

کسب و کارها دیگر رسانه های اجتماعی را به عنوان فضایی برای مکالمات یک طرفه در نظر نمی گیرند. در سال ۲۰۱۹ برندها با استفاده از رسانه های اجتماعی به برقراری ارتباط با مخاطبان و ارزیابی نیازهای آنها خواهند پرداخت. گوش دادن موثر اجتماعی و توجه به برندهای تجاری و برندهای رقیب به کسب و کارها کمک خواهد کرد تا یاد بگیرند که چه نوع محتوایی برای مخاطبان هدف مناسب تر است. مراحلی که شرکت ها برای ایجاد ارتباط شخصی تر با مشتریان خود می توانند انجام دهند عبارتند از :
•    پاسخ به سوالهای مصرف کننده
•    ایجاد و پست کردن موضوعات مورد علاقه آنها
•    داشتن زمان پاسخ سریع بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت
به مکالمات خود در رسانه های اجتماعی و در قالب پست ها و کامنت ها ادامه دهید و با استفاده از تجربیات کاربران محتوای تولید شده برای آنها را شخصی سازی کنید. با این کار به افزایش آگاهی برند ، کسب اعتماد مصرف کننده و افزایش وفاداری کمک خواهد کرد.
 5 ابزار بازاریابی دیجیتال

2-ویدیو ها سئو می شوند

سئو به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا رفتار کاربر را درک کنند. از آنجایی که موتورهای جستجو به طور مداوم به روز رسانی می شوند تا اطمینان حاصل شود که کاربران مطالب کاربر پسند و جذاب مورد نظر خود را می بینند، کسب و کارها باید استراتژی کسب و کار خود را مطابق با این الگوریتم ها تغییر دهند.
با توجه به تحقیقات انجام شده ویدئو ۱۲۰۰ درصد بیشتر از لینک ها و متن ها به اشتراک گذاشته می شود. همچنین ویدیو ها بسیار جذاب هستند و فرصتی برای دسترسی به تعداد بیشتری از کاربران و ایجاد ارتباط عاطفی قوی با بینندگان برقرار می کند.
پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۹ کسب و کارها به منظور بهینه سازی محتوای ویدیویی برای بهبود رتبه بندی در سئو تمرکز بیشتری انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی به این سه جنبه از ویدیو شما اضافه شوند:
عنوان ویدیو
توضیحات
Url
کلمه کلیدی با توجه به صنعت شما برای ویدیو ها متفاوت خواهند بود. ممکن است بخواهید ویدئویی با عنوان یک سوال یا پاسخ به یک سوال برای کاربرانی که در حال جستجوی آن هستند تولید کنید. زیرنویس برای افراد ناشنوا را به ویدئوهای خود اضافه کنید. کلمات کلیدی با حجم بالا را در اسکریپت ویدئویی خود وارد کنید تا گوگل بتواند آنچه را که ویدیو را نیاز دارد بخواند و بر اساس آن ویدیو را  رتبه بندی کند. ویدیو خود را  به گونه ای بهینه سازی کنید که به موقع ، مرتبط و جذاب باشد. به این ترتیب می توانید مشارکت رسانه های اجتماعی را افزایش دهید ، افراد جدید را جذب کنید و call to action  موثرتری برای افزایش فروش داشته باشید. هرچه استراتژی خود را دقیق تر تنظیم کنید می توانید به مخاطبان هدف خود بهتر نزدیک شوید.
 استراتژی بازاریابی دیجیتال

3-ژئومارکتینگ گسترش پیدا میکند

در حال حاضر شرکتها در حال استقرار ژئومارکتینگ در استراتژیهای خود هستند. تکنولوژی های جدیدی مانند geo-fencing  نتایج دقیق تری مطابق با نیاز کاربر ارائه داده است تا صاحبان کسب و کار بتوانند یک قدم بیشتر به مشتری نزدیک شوند. Geo-fencing شیوه جدیدی برای هدف قرار دادن مکان کاربران برای جذب مشتریان رقبا یا ایجاد آگاهی برای نام تجاری ارائه داده است. یکی از راههای درست استفاده از geo-fencing تمرکز برروی مناطقی است که  بازار هدف شما هستند.
ارائه تبلیغات دیجیتال کاربران تلفن همراه در یک منطقه جغرافیایی از پیش تعیین شده، راه دیگری برای استفاده از geo-fencing است. به عنوان مثال یک کسب و کار می تواند تبلیغ جغرافیایی ایجاد کرده و در شعاع ۳۰۰ متری از یک فروشگاه رقیب آن را  به نمایش بگذارد. هربار که مشتری به فروشگاه رقیب شما می رود، با آگهی شما روبهرو خواهد شد که به طور بالقوه موجب علاقه به فروشگاه و نام تجاری شما خواهد شد. این نوع تبلیغ ها یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری برای کسب و کار شماست.
 ژئومارکتینگ

4-ایمیل مارکتینگ شخصی تر میشود

مشتریان بیش از هر فرد دیگری به شخصی سازی علاقه دارند. وقتی صحبت از ارتباط با یک برند مطرح می شود مشتریان از این موضوع آگاه اند که موارد کوچک بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که باید ایمیل ها شخصی سازی تر شده و متناسب با مشتریان وفادار تنظیم شود. هنگام ایجاد یک ایمیل تبلیغاتی شخصی مطمئن شوید که :
•    ایمیل های خاص را بر اساس بخشهای مختلف بازار خود تنظیم کنید
•    محصول و یا خدمات جالب برای مشتریان را ارتقا دهید
•    محتوای کوتاه ، به یادماندنی و تاثیرگذار ایجاد کنید
•    خلاق باشید تا برند تجاری خود را به یا دماندنی کنید
نه تنها ایمیل ها شخصی تر می شوند، بلکه کسب و کارهای بیشتری نیز در تلاش هستند تا ایمیل ها را برای دستگاه های تلفن همراه آسان تر کنند. بر اساس تحقیقی، نزدیک به 84 درصد از پاسخ دهندگان بیان کرده اند که  از گوشی های هوشمند خود به عنوان دستگاه مورد نظر خود برای ایمیل شخصی استفاده می کنند.
اطمینان حاصل کنید که محتوای ایمیل شخصی سازی و بهینه سازی شده است و برای جذب افراد جدید و جذب سرمایه گذار مناسب باشد.
 ایمیل مارکتینگ

5-فناوری های جدید افزایش پیدا خواهند کرد

در سال جدید کسب و کار ها به تولید فناوریهای جدید برای بهبود بازاریابی خود و افزایش کیفیت  تجربه مشتری ادامه خواهند داد. هوش مصنوعی و واقعیت افزوده دو تکنولوژی هستند که انتظار می رود به بهبود خدمات مشتری و استراتژی های بازاریابی کسب و کارها کمک کند. برای اینکه در مرکز تکنولوژی قرار بگیرید ، اطمینان حاصل کنید که هر هفته زمان مشخصی از وقت خود را برای آشنایی با فناوریهای جدید اختصاص میدهید. هنگامی که سیستم های تبلیغاتی جدید به وجود می آیند  اطمینان حاصل کنید که از توانایی های آنها مطلع هستید. یکی از راهها برای به روز بودن و جلو زدن از رقبا، اشتراک RSS و صفحات فیس بوک سایت های مرتبط با تکنولوژی است. این منابع آخرین تکنولوژی ها و بزرگترین روندهای موجود برای کمک به  بازاریابی را اعلام خواهند کرد.
 ابزار های جدید بازاریابی دیجیتال
 همان طور که در حال نزدیک شدن به اواسط سال ۲۰۱۹ هستیم ، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید اگرچه اجرای یکی از این راهکارها خوب است، ترکیب همه آن ها به صورت یکپارچه نتایجی به مراتب شگفت انگیز تر خواهد داشت.
 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید