10 لوگوی برتر استارتاپ ها در حوزه تکنولوژی و تحلیل آن ها

10 لوگوی برتر استارتاپ ها در حوزه تکنولوژی و تحلیل آن ها

طراحی لوگوی استارتاپ ها یکی از بزرگترین چالش ها در زمینه طراحی لوگو است. هویت یک استارتاپ رابطه مستقیمی با موفقیت و یا شکست آن دارد. صاحبان کسب و کار توقع دارند که برند تجاریشان قوی و قابل تشخیص باشد و ارتباط بسیار خوبی با مخاطبانش برقرار کند. لوگو اولین و مهمترین تصویر مخاطب از کسب و کار شما است.
شاید فکر کنید لوگو تنها یک تصویر کوچک است، اما مفهوم بسیار زیادی را به همراه دارد و طراحی آن مسئولیت سنگینی است. این موضوع به ویژه برای کسب و کار های نو پا اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که می خواهند تاثیر گذار باشند و مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.
تقریبا 90% استارتاپ ها با شکست مواجه می شوند. بسیاری از آن ها به دلیل طراحی غلط لوگو شکست می خورند. به همین دلیل می خواهیم نکات مهمی را درباره طراحی لوگو با شما به اشتراک بگذاریم.
بیشتر از 10 سال است که کار طراحی لوگو را انجام می دهم و مهمترین دانشی که در ارتباط با آن به دست آورده ام این است:
لوگو باید ساده، به یادماندنی، دائمی، کاربردی و مناسب کسب و کار باشد.
بنابراین صدها لوگوی استارتاپی را بر اساس این 5 اصل بررسی و 10 لوگوی برتر را برایتان آماده کرده ام:

1.Iterate

Iterate یک پلتفرم بازخورد مشتری در قالب نظر سنجی است تا تیم ها توانایی تصمیم گیری بهتر و ساخت محصولات با کیفیت را داشته باشند.
لوگو روند تکرار را در ساده ترین حالت نشان می دهد. سه نوار افقی روی هم قرار گرفته اند که به صورت تدریجی طول آن ها کم و محو می شود و نشان دهنده چیزی است که در حال پیشرفت است.

10 نکته در طراحی لوگو
علی رغم سادگی لوگو، مفهوم آن را به بهترین نحو منتقل می کند و سادگی آن این امکان را می دهد تا در کوچترین اندازه هم بدون از دست رفتن کیفیت آن استفاده شود.
در نهایت، طراح امکان ارتباط مخاطبان با شرکت را به وسیله این نوار ها به وجود آورده است.

2. Elevatr

Elevatr پشتیبانی از افراد ناتوان و کسانی که دچرا مشکلات روانی هستند را نشان می دهد. شعار آن ها "من را بلند کن" است.
لوگوی آن برگرفته از دکمه آسانسور به همراه نامی با معنی است که در همان لحظه اول تاثیر خود را می گذارد.

طراحی لوگو ساده
این لوگو به معنای واقعی سادگی طراحی را نشان می دهد. به همراه شعار من را بلند کن لوگو را به راحتی می توانید تشخیص دهید.
علاوه بر آن فلش قرار گرفته در لوگو برگرفته از حرف V در کلمه آسانسور (elevator) است که به هماهنگی بصری آن کمک می کند.
یکی از نکات طراحی موفق لوگو دور ریختن موارد اضافی برای رسیدن به ساده ترین نوع طراحی است. هر موردی که در لوگو به کار میگیرید باید دارای مفهوم خاصی باشد.

3.Flash

Flash نرم افزاری برای پیدا کردن برنامه های نزدیک شما در یک دقیقه و حتی کمتر از بدون نیاز به رزرو و یا تعیین وقت است. همچنین می توانید رویداد هایی برای جشن ها، مراسم ها و رویدادهای کسب و کار برگزار کنید.

نکات طراحی لوگو
لوگوی آن از یک خط برای ایجاد نام شرکت تشکیل شده است و در عین پیچیدگی بسیار ساده است. خط بعدی آن یک راه را تشکیل داده است که می تواند راهی برای رفتن مثل maze باشد.
در نهایت کل لوگو مفهوم یافتن برنامه های اطرافتان را می رساند. علاوه برآن رنگ آبی نشان دهنده رنگ استاندارد لینک ها است که ارتباط بهتری برای کلیک کردن روی برنامه ها برقرار می کند.

4.BottleUp

BottleUp یک پلتفرم شبانه روزی رزرو میزهای VIP و bottle service برای کلاب های شبانه در ایالات متحده آمریکا است.

10 نکته برتر طراحی لوگو
لوگو به خوبی با نام برند (UP) هماهنگ است و نماد بطری در آن وجود دارد. در طراحی آن از هیچ رنگی به جز سفید و مشکی استفاده نشده است و در نهایت نشان دهنده سرویس های بطری گران قیمت و سالن های VIP است.

5.ClassCode

آموزش تکنولوژی به صورت آنلاین تقریبا غیر ممکن است. کمتر از 3 درصد افرادی که دوره های آنلاین آن را شروع می کنند، تا انتها ادامه می دهند. ClassCode به شما امکان یادگیری تکنولوژی از طریق سایت های آنلاین توسط مربیان مستقل را می دهد.

چگونه لوگوی جذاب طراحی کنیم
لوگوی آن متشکل از یک جفت براکت ساده به همراه حرف اول نام برند آن است. همچنین نشان دهنده برنامه نویسی است که با مفهوم آن مرتبط است و به اندازه کافی ساده است که قابلیت استفاده در رسانه های مختلف را داشته باشد.
رنگ آبی برای انجمن های قابل اعتماد، امن، صادق و معتبر شناخته شده است. اکثر بانک ها و موسسات مالی از هاله ای از رنگ آبی استفاده می کنند. 
در آخر لوگو ساده، به یاد ماندنی و مناسب جامعه فناوری و تکنولوژی است.

6. Moozicore

Moozicore یک سرویس آنلاین موسیقی است که موزیک های  venues را به فهرست تعاملی مشتری تبدیل می کند.

طراحی لوگوی جذاب
لوگوی این برنامه متشکل از یه میله عمودی با لبه های گرد مانند M است که حرف اول Moozicore را تشکیل می دهد. همچنین میله ها نشان دهنده امواج صوتی هستند که آن را مناسب یک شرکت ارائه دهنده خدمات موسیقی است.
میله ها باعث می شوند بیشتر از حالت عادی به لوگو نگاه کنیم و با یک نگاه مفهوم آن را درک کنیم.
استفاده از میله های بیشتر شاید شکل حرف M را بهتر نشان دهد اما  در عین حال آن را پیچیده نیز می کند و جذابیت آن را نیز کم می کند.
رنگ نارنجی (شبیه به soundclock) یک انتخاب خوب است که سبک مینیمالیستی را نشان می دهد.

7.Unveil

Unveil یک برنامه تحت وب برای کمک به زوج ها جهت یافتن فروشندگان لوازم عروسی است. آن ها تغییرات زیادی را در اجاره لوازم عروسی ایجاد کرده اند.

جذاب ترین لوگو های 98
نماد قلب در هر جایی استفاده می شود اما این لوگو به اندازه کافی متفاوت از سایر نماد های قلب است. همچنین قلب هماهنگی خوبی با مفهوم ازدواج و عروسی دارد.
بخش جالب آن چرخش 45 درجه ای است که این لوگو را متفاوت از سایر نماد ها کرده است. و همچنین حرف U که حرف اول Unveil است نام این برنامه را در بر دارد.

8. Mirror That Look

Mirror That Look  یک سرویس تشخیص تصویر و ویدیو طراحی شده توسط API برای صنعت مد، تجارت الکترونیک، بازاریابی وابسته و دیجیتال مارکتینگ است.

لوگو های برتر 2019
لوگو تشکیل شده از دو مثلث که به صورت آیینه ای در کنار هم قرار گرفته اند و نام شرکت را در بر دارد. این لوگوی ساده یک سوال را علاوه بر مفهوم آن ایجاد می کند. چرا به صورت آیینه ای است؟ به خاطر نام شرکت که mirror that look است!
به دلیل عملکرد نوآورانه این شرکت، هیچ مشکلی در استفاده از رنگ ها در لوگو وجود ندارد. رنگ قرمز روشن بسیار انتخاب خوبی است و مفهوم حوزه کاری آن که AI، تکنولوژی و دنیای دیجیتال است را می رساند.

9.Green spork

Green spork نوع جدیدی از برنامه ریزی غذایی برای کاهش باقی مانده های فاسد شدنی است که با یک جفت دستور غذایی هوشمند است. خانواده های آمریکایی به طور میانگین 1350 تا 2275 دلار غذا را دور می ریزند.

برترین لوگوهای 98
اگر حرف اول نام شرکت را در نظر بگیرید ممکن است مناسب نباشد اما اگر به اندازه کافی متمایز باشد، میتواند یک راه حل خارق العاده در نظر گرفته شود. به این فضای منفی داخل حرف g نگاه کنید، می تواند فرم spork را بسازد بدون این که خوانایی آن را برهم بزند و فقط کمی در ظاهر آن دستکاری می کند.
به نظر می رسد رنگ سبز یک انتخاب مناسب برای استارت تاپی است که سبز را در نام خود دارد. شاید طراحی لوگو و نامگذاری ارتباطی نمادین بین رنگ سبز و طبیعت است.

10.TeamSync Bookmark

Bookmarks اشتراک گذاری نشان شده ها، منابع آنلاین و دیگر ابزارها را با همگام سازی بوک مارک ها در کامپیوتر و در زمان واقعی فراهم می کند. آن ها از تکنولوژی مبتنی بر ابر برای اطمینان از دسترسی شما به تمام نشانک ها در هر زمان و هر مکان استفاده می کنند. شکل هایی که در لوگوی خود استفاده می کنید و همچنین طرح لوگو بسیار مهم است. این لوگو تصویر دو شخصی است که چیزی را با هم به اشتراک می گذارند و به نظر می رسد یک جعبه است. 

طراحی لوگو ساده 98
این می تواند ایده اشتراک و همگام سازی را با استفاده از شکل های بسیار ساده مانند حلقه ها و مستطیل ها انتقال دهد. پویای بیشتری با چرخش لوگوی 45 درجه اضافه شد.
استفاده از رنگ آبی حس امنیت را به وجود می آورد. آبی رنگی است که اعتماد و اطمینان را به ارمغان می آورد که این انتخاب خوبی برای شرکت فناوری مبتنی بر ابر است.
من اهمیتی نمی دهم که محصول یا خدمتی که شما ارائه می دهید چقدر خوب است، اما اگر لوگوی شما مناسب نباشد، اگر خوانا نباشد، اگر با مردم آمیخته نشود باید زمان زیادی را صرف ساختن آن کنید.
به عنوان چهره یک کمپانی جدید به آن نگاه کنید و با اطلاعات بیشتری که در دسترس کاربران امروزی است، مطمئن باشید لوگو ها مجبور به برقراری ارتباط با نام تجاری خود هستند.
لوگویی که به خوبی طراحی شده است و همچنین نام تجاری ارزش شما را افزایش داده و به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از بازار داشته باشید و در نهایت بتوانید فروش خود را بهبود بخشیده و به موفقیت دست یابید.