چگونه مانند ناشران حرفه ای مقاله و اخبار بنویسیم

چگونه مانند ناشران حرفه ای مقاله و اخبار بنویسیم

تولید کنندگان محتوای مدرن می دانند که برای رسیدن به مشتریان بیشتر، باید بتوانند خلاقانه بنویسند و متفاوت باشند. فکر کردن همانند یک ناشر رسانه ای، فرصت های زیادی را برای محتوایی که به مشتریان خود عرضه می کنید به وجود می آورد و باعث افزایش تعامل می شود. در این مقاله راهکار های عملی و کاربردی را در جهت بهبود استراتژی محتوای دیجیتال ارائه می کنیم.
ساخت یک کسب و کار مبتنی بر سایت یا وبلاگ پر رونق در سال 2019 کار آسانی نیست، با توجه به افزایش روز افزون وبلاگ ها و سایت ها، محتوایی که توسط آن ها ارائه می شود بی نهایت زیاد است. کاربران با حجم بی سابقه ای از محتوا روبرو می شوند و فقط با تعدادی از آن ها می توانند ارتباط بگیرند. مقاله"تفاوت اصلی وبلاگ و وبسایت چیست؟" را بخوانید تا با تفاوت های این دو بیشتر آشنا شوید.
اگر قصد دارید تا مطالب مفیدی را به کاربران خود ارائه دهید و تغییرات زیادی در جهت بهبود کسب و کار خود ارائه کنید، و یا قصد دارید کاربرانی که در حوزه کاری شما نیاز به راهنمایی دارند به سمت شما کشیده شوند، بازاریابی محتوایی در این زمینه بسیار کارآمد است.
تا کنون به این فکر کرده اید که چگونه می توانید محتوای با کیفیت و اقدامی استراتژیک در این زمینه داشته باشید؟ تکنیک های آزمایش شده ای که ناشران سنتی در اختیارتان قرار داده اند کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

اجرای استراتژی محتوایی مانند یک ناشر اخبار

اگر می خواهید خبری منتشر کنید تا مخاطبان آنلاین کسب و کارتان را به هیجان در آورید، باید خبر شما دست اول، ارزشمند و مرتبط باشد.
Clint Schaff  معاون رئیس استراتژی و توسعه لس آنجلس تایمز، یک تاکتیک برای دسترسی به این اهداف توصیه می کند.  Scaff از تولید کنندگان محتوا دعوت می کند تا همانند ناشران بیندیشند. 
همچنینی طبق گفته او در حال حاضر مواردی مثل تقویم ویرایش در اتاق خبر وجود ندارد.
طبق تخقیق Digiday، منتشر کنندگان اخبار از یک ایده بازاریابی سنتی، محتوای همیشه سبز، برای استراتژی محتوایی خود استفاده می کنند. Scaff ناشران را تشویق به آزمایش فرمت ها و مدل های مختلف می کند. Scaff یکی از افراد مهمی است که می تواند این ادعا را ثابت کند چرا که او در مرکز بازاریابی و اخبار یکی از معروف ترین رسانه های جهان قرار دارد.
LA times از رویداد های خود برای ترویج پروژه های جدید استفاده می کند و اکنون در حال اجرای یک محصول جدید مانند پادکست های Drity John در نتفلیکس است.
 استراتژی محتوا

تبدیل شدن به یک برند داستان سرا

یک اصلاح عجیب و غریب رواج پیدا کرده است و آن روزنامه نگاری برند است که بسیاری تصور می کنند که باید حذف شود. روزنامه نگار در واقع در یک ماموریت واضح و روشن قرار دارد و آن اطلاع رسانی به مردم و حفظ سیاست ها است. بنابر این می توان تصمیمات درستی در این زمینه گرفت. اما برند ها این گونه نیستند!
Jay Menard در یک پستی در Echidna.ca از تولید کنندگان محتوا درخواست کرد تا خود را از نگاه داستان پرداز برند ببینند. تمایز واضحی بین کاری که یک روزنامه نگار انجام می دهد و کاری که یک تولید کننده محتوا برای برند خود انجام می دهد، وجود دارد. شما یک داستان پرداز برند هستید!
روزنامه نگاران باید بی طرف و منتقدانه کار کنند تا بتوانند کل موضوع را پوشش دهند. اما کاری که شما انجام می دهید، احتمالا شاملی بخشی از تبلیغات به نفع سازمانی است که در آن کار می کنید و حرکت در جهت اهداف سازمان است. شما در واقع یک داستان را به اشتراک می گذارید.
با استفاده از داستان سرایی می توانیم محتوایی مطابق با مخاطبان خود تولید کنیم. با اینکه چیزی تحت عنوان روزنامه نگاری برند وجود ندارد، می توانید از مهارت های روزنامه نگاری برای استراتژی محتوایی خود استفاده کنید.
 داستان سرایی در کسب و کار

تکنیک هایی نظیر تحقیق،بینش شخصی و داستان سرایی محتوای شما را از یک محتوای کپی شده تکراری، به محتوایی جذاب برای مخاطب تبدیل می کند.
Menard  تیم های بازاریابی را به داستان سرایی هایی درست و قابل اطمینان دعوت می کند. در واقع شما خواستار این هستید که مردم احساس اجبار نکنند و می خواهید محیطی را به کاربران خود نشان بدهید که ارزشی برایشان داشته باشد. اما چگونه می توانید به این هدف برسید ؟ اگر می خواهید قدرت سازمان خود را نشان بدهید مصاحبه با افراد در مورد تخصص شان بسیار به شما کمک می کند. راه دیگری که در پیش رویتان قرار دارد این است که پشت صحنه ای از آنچه در سازمان اتفاق می‌افتد را به کاربران خود نشان بدهید. کاربران از این که با شما در تعامل باشند خوشحال می شوند و اگر بتوانند از طریق روش‌های با شما در ارتباط باشند برایشان بسیار جذاب خواهد بود. مایکروسافت نمونه‌هایی از داستان سرایی برای تیم هوش مصنوعی خود را منتشر کرده است.

یک استراتژی محتوایی جدید در قرن ۲۱ : رسانه به عنوان یک سرویس

مایکروسافت داستان خود را مستقیم به مخاطبان خود می گویند. تجارتی که این روش را به پیش نگیرد قطعا عقب خواهد ماند. Former Financial روزنامه‌نگار تایمز به شما نشان خواهد داد که چگونه این کار را انجام دهید. انفجار بازاریابی محتوایی ثابت کرده است که هر شرکت باید بتواند در حوزه رسانه ها نیز بسیار فعال و موفق باشد و این نتیجه موجی از محتوای رسانه در شرکت‌های مختلف است. ممکن است نگران این باشید که مخاطبان شما با سیل زیادی از محتوا هایی در مورد کسب و کارتان مواجه شوند و بخواهید بدانید که چگونه این کار را بدون اینکه آنها را آزار دهید انجام دهید ؟
نبض برند خود را به دست بگیرید و نویسندگان را به طور بخصوص برای نوشتن مقالاتی در مورد برندتان و نقاط قوت آن به اختیار بگیرید. وقتی که می خواهید مقاله ای درباره نقاط قوت برند خود بنویسید باید از نویسندگانی مخصوص به همین حوزه کمک بگیرید. زیرا آنها بینشی عمیق در مورد برند شما دارند که به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را به دست بیاورید. اگر بتوانید این کار را به خوبی انجام بدهید شما یک برند معتبر خواهید شد.
ممکن است که فکر کنید کسب و کار شما در واقع کار کپی را انجام می دهد. در اتاق اخبار کسانی که اخبار را انتخاب می کنند می تواند به شما کمک کند تا خلاصه ای از آنچه که اتفاق افتاده است و ترند شده است را بنویسی. از رویدادهای رواج یافته برای توسعه برند خود استفاده کنیم. چشم اندازی با رویکرد متفاوت برای خود در نظر بگیرید. دو نمونه از رویکرد متفاوت را برای شما به اشتراک می گذاریم :
HubSpot، توسعه دهنده نرم افزار های بازاریابی که کار پوشش دهی اخبار صنعت ها و گزارش های آن ها را به عهده دارد برند خود را به عنوان یک برند با منبع بینش و تجزیه و تحلیل معرفی کرده است.
 بازاریابی محتوایی
MOZ یک شرکت Saas است که ابزار های رایگان را در حوزه سئو  ارائه می دهد و یکی از قویترین راهنما ها در زمینه سئو می باشد. 
 سایت MOZ
این برند آنالیز های خود را طبق آپدیت های گوگل ارائه می دهد و در بیشتر موارد و برای برسی سئو یک سایت از ابزار های MOZ استفاده می کنند.
 برای نظارت بر کسب و کار خود می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید :
HootSuite
Talkwalker
Google Alerts
Google Trends
BuzzSumo
امروزه محتویات آنلاین به مقدار بسیار زیادی وجود دارند. اما شما میخواهید که متفاوت باشید  و بتوانید با کاربران خود ارتباط تعاملی ایجاد کنید. تنظیم استراتژی محتوایی شما بر اساس تجربیات خبرنگاران می تواند بسیار برای رسیدن به این سطح به شما کمک کند. به خصوص زمانی که قصد دارید ارزش بیشتری را به کاربران خود ارائه دهید.