چهار روش که افزایش نرخ تبدیل صفحه ی فرود جدیدترین محصولتان را تضمین می کنند.

معرفی یک محصول جدید به بازار یکی از هیجان انگیزترین کارهای دنیاست،این طور نیست؟برای برندهایی که با تجارت الکترونیک درگیر هستند،صفحه ی فرود مخصوصا در مدت زمان کوتاه بلافاصله بعد از معرفی محصول، سهم مهمی در افزایش فروش دارد.
متاسفانه هرچه قدر هم شما خوب بتوانید بازاریابی چندکاناله تان را مدیریت کنید،این صفحات می توانند جایی باشند که بیشتر فروشندگان تجارت الکترونیک زمین می خورند.اگر تلاش های تبلیغاتی شما مشتریان بالقوه تان را به صفحات فرودی ببرند که نتوانند آنها را به خرید ترغیب کنند،حتی بهترین کمپین های تبلیغاتی دنیا هم برای شما کارساز نخواهد بود.
اما خبر خوب این است که نکاتی عملی وجود دارند که با بکارگیری آنها می توانید نرخ تبدیل صفحات فرود محصولاتتان را بالا ببرید.
در ادامه با چهار روش امتحان شده برای رسیدن به موفقیت در این زمینه آشنا می شوید.


1)روی تنها یک متد  Call To Action متمرکز شوید.


صفحات محصول در تجارت الکترونیکی معمول شامل انواع مختلفی از متدهای Call To Action هستند.خریداران علاوه بر اضافه کردن محصول به کارت خریدشان اغلب مشتاق هستند تا به دیگر محصولات مرتبط هم نگاهی بیندازند و تبلیغات و خریدهای جانبی را هم بررسی کنند.
برای یک صفحه ی محصول استاندارد در تجارت الکترونیک این موضوع خوب است اما چنین جلب توجه هایی باعث حواس پرتی های غیرضروری در صفحات فرود محصولات هستند.در این صفحات تمرکز شما باید بر روی ترغیب مشتری برای خرید محصول نمایش داده شده باشد.
این مفهوم در مطالعه ای توسط  Harvard Business Review منتشر شده است:خریداران فروشگاه های خوار و بار با نمایشگرهایی که تعداد شش  و بیست و چهار طعم مربای مختلف را ارائه می دادند مواجه شدند.میز با تعداد طعم های کمتر دارای نرخ تبدیل سی درصدی در مقایسه با نرخ تبدیل سه درصدی!! میز با طعم های بیشتر بود.
قانون مشابهی بر  Call To Action های صفحات فرود حاکم است.  تعداد زیاد دعوت به بازدید و خریدهای دیگر باعث برهم ریختن تمرکز بازدیدکنندگان می شود و آنها را از خرید محصول نمایش داده شده دور نگه می دارد.لینک ها و تبلیغات غیرضروری را حذف کنید تا خریدار روی محصول متمرکز شود.


2)از محصولتان را در بهترین نور ممکن  عکس بگیرید.


بر هیچ کس پوشیده نیست که استفاده از فوت و فن های جذاب عکاسی برای فروش محصولات در تجارت الکترونیک عنصری ضروری است.با این وجود بسیاری از برندها با این فرض که باید از نوع خاصی از عکاسی محصول برای صفحات فرودشان استفاده کنند تا روی بازار تاثیر داشته باشد،مرتکب اشتباه بزرگی می شوند.
تحقیقات نشان می دهند که  روش "تنها یک سایز مناسب همه ی تصاویر" برای عکاسی از محصولات وجود ندارد.یک مطالعه  توسط کمپانی  KlientBoost بر روی نرخ های تبدیل  یک نوع اتوی موی خاص بر اساس روش های مختلف عکاسی انجام شده است:یکی تصاویر کلوزآپی از محصول را با فضای سفید کافی در اطرافش نشان می دهد و دیگری زنی را در حال استفاده از اتوی مو نشان می دهد.


به بیشتر کارشناسان بازار این طور گفته می شود که تصاویری که استفاده از محصول را نشان می دهند بیشتر برای مشتری جذاب و درگیر کننده هستند،چرا که می توانند خودشان را در حال استفاده از آن محصول تجسم کنند.با این وجود در این مورد،تصویر استفاده از محصول باعث کاهش 44 درصدی نرخ تبدیل شده بودکه قسمتی از آن به این خاطر بود که محصول به درستی نمایش داده نشده بود.برای محصولات جدید عکس ها باید تا اندازه ی ممکن جزئیات داشته باشند تا مشتریان بدانند چه چیزی را قرار است بخرند.


در حالی که می توانید عکس های مربوط به استفاده از محصول را در قسمتی از صفحه ی فرودتان بگنجانید،اولین تصویری که مشتریان شما می بینند باید تصویری واقعی از آن چه در حال خرید کردن آن هستند باشد.


3)پیشنهادی بدهید که نتوانند از آن صرف نظر کنند.


برای افزودن جذابیت بیشتر به  Call To Action باید پیشنهاد تحفیف خاصی را به عنوان قسمتی از تبلیغات صفحه ی فرودتان در نظر بگیرید.تخفیفی که با پیشنهادی به مدت محدود گره خورده است می تواند نرخ تبدیل های شما را به طور جدی بهبود ببخشد.
پشتوانه های روانشناسانه ای برای استفاده از تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه برای افزایش نرخ تبدیل وجود دارد.هرچه از تعداد بیشتری از آنها استفاده کنید،بهتر است.براساس مطالعات روانشناسی،خریداران مشتاق، درصدها و قیمت ها را به حالت خطی و نسبی درک نمی کنند.
به عنوان مثال،بیشتر مصرف کنندگان افزایش 50درصدی در مقدار را بهتر از یک تخفیف 33درصدی می دانند.حال آن که در حقیقت هر دوی آنها با هم مساوی هستند.
پیشنهاد ویژه ای را ارائه دهید که باعث تمرکز روی عنوان صفحه ی فرود شما بشود.عنوان هایی که شامل اعداد هستند همواره از نرخ کلیک خور بالاتری در سطح وب برخوردار هستند و توجه مشتریانی که صفحات فرودتان را بازدید می کنند به خود جلب می کنند.


4)نگرانی ها و مشکلات را با چت آنلاین حل کنید.


اگر بخواهیم ایده آل فکر کنیم صفحه ی فرود شما باید شامل توضیحات با جزئیات در مورد محصول جدید شما باشد تا بتواند به مشتریان خلاصه ای از قابلیت های اصلی و مزایای آن بدهد.با این حال،خیلی از مشتریان هستند که می خواهند قبل از امتحان کردن یک محصول جدید تست نشده(خصوصا اگر این محصول آن قدر جدید باشد که  هنوز نظری دریافت نکرده باشد.) اطلاعات بیشتری راجع به آن دریافت کنند.
در این جا قابلیت ادغام چت کردن با صفحه ی فرودتان می تواند تفاوت مهمی ایجاد کند.تحقیقات نشان می دهد که چت کردن می تواند نرخ تبدیل در سایت را به طور متوسط 20% درصد افزایش دهد.جالب تر این که مشتریانی که از قابلیت چت استفاده می کنند با احتمال حدود سه برابر بیشتر خرید می کنند.
چت کردن منبع ارزشمندی برای پاسخ دادن به سوالات فنی یا برطرف کردن نگرانی های مشتریان درباره ی موضوعاتی مثل وارانتی کالا یا هزینه ی حمل آن است.خاطر جمع کردن مشتری در همان لحظه،راه حلی برای مشکلات بالقوه ی بعدی بر سر راه خرید است،مشکلاتی که باعث می شود مشتری کلیک خرید محصول را نزند و به صفحه ی دیگری برود و شما و محصولتان را فراموش کند.


استفاده از صفحه ی فرود برای معرفی موفقیت آمیز یک محصول


یک کمپین بازاریابی  که به درستی هدف گذاری شده است و درگیرکننده است شروع خوبی برای معرفی یک محصول در تجارت الکترونیک است.اما همیشه به یاد داشته باشید که از همان ابتدا صفحه ی فرود محصولتان را بهینه کنید.این بهینه سازی با استفاده از ایده های مختلفی که ازتجزیه و تحلیل در مورد داده ها به دست می آید تا عملیاتی مثل انجام تست  A/B محقق می شود و می توانید طرح بندی و چیدمان صفحه ای را که باعث بیشترین نرخ تبدیل برای مشتریانتان می شود پیدا کنید.
از همان ابتدای برگزاری کمپین برای محصولتان،توجه زیادی را که باید به صفحه ی فرود داشته باشید فراموش نکنید و آن را به بعدتر موکول نکنید تا به اهدافتان برای فروش بیش از آن چه که فکر می کنید، برسید.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید