3 استراتژی ضروری بازاریابی اینترنت اشیا که در سال 2019 باید اجرا کنید

پیش ‌بینی می‌شود که تا سال 2025 کاربران متصل به اینترنت به ۷۵ بیلیون برسد که این امر راه های جدیدی را برای بازاریابان به جهت برقراری ارتباط با مشتریان ایجاد می کند. برای درک بهتر این موضوع می خواهیم در رابطه با موارد زیر توضیح دهیم:
•    چگونه IOT به جریان اصلی بازاریابی تبدیل می شود.
•    چند نمونه از استراتژی IOT که می توانید از آن الهام بگیرید.
•    ملاحظات کلیدی برای بازاریابان در آینده مبتنی بر IOT.
آنچه که در سال ۲۰۰۰ با تلفن های همراه آغاز شد، اکنون مجموعه وسیعی از دستگاه‌های هوشمند را در بر می گیرد که این طیف وسیعی از ساعت های هوشمند تا لوازم خانگی و اتومبیل ها را شامل می شود. کل پایگاه داده اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۷۵ میلیارد مترمکعب خواهد بود. برای پیش بینی آینده اینترنت اشیا قصد داریم تنها تا ۱۰ سال آینده را در نظر بگیریم.

IoT چیست و چرا برای بازاریابان مهم است؟

 IoT یک سیستم کامپیوتری، دستگاه های مکانیکی و دیجیتال، اشیاء، حیوانات و افرادی است که با شناسه های منحصر به فرد (UID) و توانایی انتقال داده ها بر روی یک شبکه به انسان یا انسان به کامپیوتر را دارد.IoT یک پایگاه بزرگ متصل به کاربران را ایجاد می کند، اطلاعات را به اشتراک می گذارد، فرصت های خرید را در یک شبکه اختصاصی پیدا می کند، و منتظر بازاریابان می شوند. این یک فرصت حیاتی برای بازاریابان برای دسترسی به کاربران جدید و جمع آوری اطلاعات عمیق تر مشتری است.

سه نمونه استراتژی بازاریابی IOT  برای الهام گرفتن 

 درحالی که هنوز هم برای استفاده بازاریابی IOT زود است صنعتگران در حال راه‌اندازی آن هستند و مشتاقند اولین نفر استفاده کننده آن باشند. برای مثال IOT در استراتژی بازاریابی کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ با خنک کننده های غول پیکر متصل F&B رونمایی  شد. این خنک کننده های هوشمند می توانند به طور مداوم داده های مرتبط با رفتار مشتری و بهینه سازی فروش را جمع آوری کنند. مثال مشابه دیگر دربارهIOT، ابتکار Amazon Go‏ است که در آن فروشگاه های خرده فروشی، کل فرایند خرید مشتری از نحوه ورود تا پرداخت توسط دستگاه‌های متصل به اینترنت انجام می شود. با وجود اینکه این مثال‌های IOT ممکن است مربوط به آینده باشند اما آنها در حال حاضر در حال تغییر فرایند بازاریابی هستند .
همچنین بخوانید:
5 راهکار بازاریابی دیجیتال در سال 2019
12 استراتژی بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهایی که بودجه کمی دارند
Deloitte در تحقیقات Tech Trends 2019 خود، بیان کرده است که چگونه راه اندازی شبکه های 5G از سال جاری شروع به پذیرش می کند و IoT را در بازاریابی محبوب تر می کند. با توجه به اینکه اولین شبکه 5G در جهان در ماه آوریل در کره جنوبی و آمریکا راه اندازی شد، به زودی پیاده سازی گسترده خواهد شد. بنابراین، کدام استراتژی های IOT را باید در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟
سه توصیه برای شما وجود دارد.

1-کمپین محصول مبتنی بر IOT

مجهز کردن یک محصول موجود به سنسورهای اتصال IOT می تواند اولین قدم باشد. می ‌توانید حتی فراتر از اینکار عمل کرده و به مشتریان اجازه دهید محتوا و یا داده های  منحصر به فرد خود را به سیستم ارائه دهند.  با وجود این که این فرآیند از لحاظ سخت افزار و نرم افزاری ممکن است به سرمایه گذاری زیادی نیاز داشته باشد، اما نتیجه آن شگفت انگیز خواهد بود.
 زمانی که شرکت Diage  بطری های نوشیدنی خود را  برای هدیه ها سفارشی سازی کرد، موجب  شد که محتوای بسیار زیادی را که توسط کاربر ایجاد شده بود دریافت و علاوه بر اینکه از این محتوا در تبلیغات خود استفاده کردند، باعث افزایش 72 درصدی فروش خود نیز شدند.

استراتژی بازاریابی IOT

2-برچسب هوشمند محصولات

 مشتریان فعلی شما یک نقطه شروع عالی برای هر کمپین جدیدی هستند. آنها در پایین فرایند فروش قرار دارند و علاقمند به محتواهای تولید شده شما یا فروش دوباره و افزایش قیمت مناسب هستند.
در این مثال بازاریابی مبتنی بر IOT  که کم هزینه است، زیرا به سخت افزار نیاز ندارید، می‌توانید  برچسب های QR  بر روی محصولات قرار دهید تا مشتریان با استفاده از تلفن های هوشمند خود آنها را اسکن کنند و به وسیله آن محصولات مشابه، تخفیف ها، ویژگی‌های جالب محصول و حتی تجربه مشتریان دیگر را مشاهده کنند.
رستوران های زنجیره ای جهانی Chili  این استراتژی را سال گذشته پیاده سازی کرد  و کدهای QR قابل اسکن را بر روی میز ها در یک رویداد زنده فوتبال در هند قرار داد که کاربران می توانستند با استفاده از آن یک برنامه را در گوشی‌های هوشمند خود دانلود کرده و یک بازی AR  را تجربه کنند. 
 بازاریبای مبتنی بر اینترنت اشیا

3-ژئومارکتینگ برای هدف گیری مشتری

 گوشی‌های هوشمند راه خوبی برای تجربه بازاریابی IOT است. که از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. با استفاده از ژئومارکتینگ که در واقع اطلاعات مکانی کاربر را با استفاده از یک جی پی اس داخلی در تلفن های هوشمند ارائه می دهد،می توانید کسب و کار های مجاور آن ها را معرفی کنید و مشتریان جدید اما بسیار مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.
برای مثال وقتی یک مشتری در اطراف فروشگاه شما قرار دارد می توانید با ارسال پیام‌های مناسب و مرتبط با او مشتری را جذب فروشگاه خود کنید.
 سال گذشته Burger King این استراتژیIOT  را با یک کمپین" اندازه بیشتر با یک پنی" راه اندازی کرد. او به هر مشتری که در محدوده 60 فوتی از رقیب خود، مک دونالد قرار داشت، این پیام را به تلفن های هوشمند آن ها ارسال کرد وتا مشتریان را به فروشگاه خود بکشاند. 
3 استراتژی بازاریابی اینترنت اشیا

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید