12 استراتژی بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهایی که بودجه کمی دارند

12 استراتژی بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهایی که بودجه کمی دارند

 
راه ها و روش های زیادی برای گسترش و بهبود کسب و کارهای کوچک با بودجه کم وجود دارد، با این وجود این موضوع تا حدی صاحبان کسب و کار را نگران می کند، زیرا آن ها سرمایه زیادی در اختیار ندارند تا بتوانند مشتری های زیادی را جذب کسب و کار خود کنند. در هر حال خیلی از افراد نمی دانند که بودجه کم صرفه نظر از محدودیت هایی که با خود به همراه دارد، می تواند نعمت بزرگی به شمار رود.
این موضوع نه تنها به شما کمک می کند خلاقیت خود را بروز دهید، بلکه به شما کمک می کند بهترین و بهینه ترین روش ها را انتخاب کنید. با وجود روش های زیادی که حتی با بودجه کم می توانید به کار ببرید، ممکن است نگرانی ناشی از عدم سرمایه کافی مانع شما شود.
استراتژی های بازاریابی آنلاین متعددی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

سایت خود را بهینه کنید

اولین کاری که برای بهتر کردن کسب و کار خود باید انجام دهید، بررسی یا تحلیل موقعیت فعلی سایت شما از نظر سئو است. باید یک ابزار تجزیه و تحلیل سئو به عنوان استراتژی مهم کسب و کار داشته باشید. برای این کار تنها نیاز است URL سایت خود را وارد کرده تا به طور دقیق سایت شما از نظر رتبه بررسی و ارزیابی شود.
همچنین سایت خود را نسبت به سایر رقبا ارزیابی کنید. برای این امر وب سایت های دیگر را در نظر بگیرید و سایت خود را با آن ها مقایسه کنید و از آنجایی که ابزارهای سئو رایگان هستند، هزینه ای را به شما تحمیل نمی کند.
این ابزارها علاوه بر اینکه تعداد بک لینک های سایت شما را تعیین می کند،کلمات کلیدی که در آن ها رتبه کسب کرده اید را هم مشخص می کند. کلمات کلیدی که در آن ها رتبه خوبی دارید و همچنین فرکانس کلمات کلیدی، مهم ترین چیزی که در تجزیه و تحلیل سئو به آن نیاز دارید.
علاوه بر این موارد، باسد بدانید کدام title ها، describtion ها و تگ های header شامل کلمات کلیدی هستند و همچنین گوگل ابزاری کارآمد برای افزایش عملکرد شما است. 
 بهینه سازی وب سایت

یک وبلاگ بسازید

طبق گفته وردپرس، بیشتر از 400 میلیون نفر چیزی فراتر از 20 میلیارد وبلاگ را در پلت فرم آن می خوانند و داشتن یک وبلاگ یک استراتژی موثر بازاریابی آنلاین برای کسب و کار است.
کسب و کارهای کوچک برای اینکه بازاریابی موفقی داشته باشند ، باید محتوای زیاد و با کیفیت در وبلاگ های خود قرار دهند تا مشتریان زیادی را به سایت خود اضافه کنند. ماشین محتوا متن هایی با کلمات کلیدی پیچیده می نویسد که مخاطب به آن توجه نمی کند، پس از آن دوری کنید و به جای آن از نویسنده محتوا استفاده کنید که متن های جدیدی می نویسد که بسیار روان و از دید مخاطب خواندن آن لذت بخش است. 
با توجه به مطالعات اخیر داشتن یک وبلاگ بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین است و این بایدگزینه ای در cms شما باشد. داشتن وبلاگ جدا در وردپرس هم می تواند مفید باشد اما باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مورد نیاز مشتری همواره در دسترس آن ها قرار بگیرد.
 ساخت وبلاگ برای بازایابی آنلاین

 گروهی در فیسبوک تشکیل دهید و یا در گروه های موجود عضو شوید

بیشتر بازاریابان فیس بوک را کم ارزش می دانند، اما حتی آنها هم کمی به این موضوع باور دارند که این پلت فرم عمومی فضایی را برای مردم به وجود می آورد که افراد می توانند درباره مسائل مختلف بحث کرده و مطالب را به اشتراک بگذارند.
درمقابل باید توجه کنید که بسیاری از مدیران گروه ها پست ها و یا افراد اسپم را حذف می کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتوای ارزشمندی را به اشتراک می گذارید. با جستجوی گروه ها در فیسبوک مخاطبین خود را افزایش دهید و پیشنهادات خود را بیش از دو بار در ماه مطرح کنید. هنگامی که در این کار حرفه ای شدین گروه خود را تشکیل دهید. این روشی موثر برای رشد مخاطبین شما در صفحه و یا پروفایل کسب و کارتان است.
 تاثیر لایو فیس بوک در بازاریابی آنلاین

یک لیست ایمیل تشکیل دهید

اکثر کارافرینان شرکتها و یا کسب و کارهای تازه راه اندازی شده لیست ایمیل ها را نادیده می گیرند. لیست های ایمیل موثرتر از بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند توییتر اینستاگرام و فیسبوک هستند و نرخ کلیک فوق العاده ای دارند چرا که بیشتر مردم آنها را بیشتر از پست های شبکه های اجتماعی می خوانند. برای اینکه بیشترین استفاده را از آن ببرید باید محتوایی که به اشتراک می گذارید همان محتوایی باشد که مخاطب به دنبال آن است.
 ایمیل مارکتینگ در بازاریابی آنلاین

رضایت آمازون را کسب کنید

آمازون یکی دیگر از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارها است که مزیت های زیادی را برای آن ها به ارمغان می آورد. شما می توانید محصولات برند خود را در پلت فرمی که افراد زیادی از آن بازدید میکنند عرضه کنید. بنابراین نمایش شما در جستجو های آمازون هم افزایش مییابد.

از Facebook Live استفاده کنید

می توانید به عنوان یک کاربر فیسبوک، لایو فیس بوک را به بازار خود اضافه کنید. استفاده از فیسبوک توجه مخاطبان را به سایت شما جلب می کند.

در بازارهای دیگر هم ظاهرشوید

استراتژی های بازاریابی خود را فقط به این دلیل که کسب و کار کوچکی دارید به بازارهای محلی محدود نکنید، در عوض به بازارهای خارجی دیگر هم وارد شوید این به شما کمک می کند تا مشتری های دیگری هم جز به کسب و کار شما شود و کسب و کارتان گسترش پیدا کند. می توانید این کار را با جذب ترافیک خارجی، متمرکز کردن محتوا برای بازار خارجی و یا نوشتن آن با زبان های دیگر انجام دهید.

محتوای ویدیوی خود را در یوتیوب قرار دهید

امروزه بازاریابی ویدیویی یکی از مهمترین ترندهای دنیای کسب و کاراست. استفاده از یوتیوب برای پخش محتوای شما گزینه مناسبی به شمار می رود و دومین پلتفرم بزرگ سئو بعد از گوگل است. قرار دادن ویدیو در یوتیوب نه تنها آن را در معرض یک مخاطب جدید قرار می دهد بلکه یک جریان مالی جدید را هم به راه میاندازد.

همه چیز را کامپیوتری کنید

اتوماسیون بازاریابی استراتژی ای است که بسیاری از کسب و کارها امروزه درگیر آن هستند و علت آن این است که بسیاری از کارها و وظایف را سریع تر و دقیق تر از افراد انجام می دهد.

ارسال نمونه های رایگان

ارسال نمونه های رایگان اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که منجر به فروش بیشتر می شود. علاوه بر این، ارسال نمونه های رایگان یک استراتژی بازاریابی کارآمد هم به شمار میرود، زیرا مشتریان خرید خود را بر اساس تاثیر رسانه های اجتماعی انجام می دهند.

برنامه های مختلفی را استفاده کنید

برنامه های مختلفی را به کار ببرید یکی دیگر از استراتژی هایی که برای بازاریابی اینترنتی هر کسب و کار کوچکی پیشنهاد میشود، استفاده از برنامه های مختلف است. مهمترین برنامه ای که باید برای کسب و کار کوچک خود داشته باشید، دراپباکس است. دراپ باکس بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد و علاوه بر این حافظه 500 مگابایتی الی 1 گیگابایت در اختیار هر شخص قرار می دهد. همچنین یک جنبه بازیسازی دارد که باعث می شود کاربران بیشتری از آن استفاده کنند.

اطلاعات کسب و کار خود را روی پلتفرم های نقشه قرار دهید

بیشتر افراد به خصوص مسافران برای پیدا کردن آدرس کسب و کارها از نقشه ها استفاده میکنند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آنها میتوانند در هر زمانی که بخواهند شما را روی نقشه ها پیدا کنند.
در آخر هرگز فکر نکنید که داشتن بودجه کم پایان کسب و کارهای کوچک است. استراتژی های بازاریابی اینترنتی متعددی وجود دارد که می توانید با به کارگیری آنها کسب و کار خود را افزایش دهید و کارایی آن را بهبود بخشید. به محدودیتهایی که بودجه کم با خود به همراه میآورد نگاه نکنید چرا که میتواند یک مزیت برای شما باشد. در عوض روش هایی را که در بالا گفته شد، به خوبی به کار بگیرید.
 
 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران