۱۰ تکنیک موثر در تبلیغات دیجیتال که هر مارکتری باید بداند

امروزه تبلیغات دیجیتال جز اصلی استراتژی بازاریابی مدرن شده است و اگر تاکنون جزی از استراتژی کسب و کار شما نبوده است، باید تلاش کنید تا آن را وارد کسب و کار خود کنید. مهم نیست که کسب و کار شما B2B و یا B2C است، با به کارگیری تبلیغات دیجیتال می توانید حضور آنلاین خود را افزایش دهید و در نهایت نرخ فروش خود را بیشتر کنید. اکنون بیش از هر زمان دیگر تبلیغات دیجیتال به سازمان شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری داشته باشد. با این وجود اگر نتوانید تبلیغات خود را به خوبی ارائه کنید، نتیجه خوبی نیز از آن نخواهید گرفت. طراحی کانال ها ، المان های پیام رسانی و هر جنبه ای از تبلیغات شما باید طبق استراتژی باشد تا بتواند به نفع شما کار کند. با استفاده از این 10 تکنیک می توانید استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید و یا آن را بهبود دهید.

1-استفاده از عناصر خلاق

هر کسب و کاری دارای عناصر بصری است که آن را از رقبای خود جدا می کند. باید بتوانید از این عناصر در جهت منافع خود استفاده کنید. لوگو ، نماد ، فونت، رنگ و یا هر چیز دیگری که باشد میتواند به تفاوت برند تجاری شما کمک کند.  در نظر داشته باشید که تبلیغات دیجیتال و برند تجاری شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر جذب نظر مخاطب، در خاطر او بماند. ترکیب عناصر بصری منحصر به فرد و خلاقانه در نتیجه ای که تبلیغات شما به ارمغان می آورد بسیار تاثیر گذار است. هنگام تبلیغات در رسانه های اجتماعی خلاقیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تصاویر باید همواره به روز شوند و علاوه بر اینکه خلاقانه هستند باید متناسب با کسب و کار شما نیز باشند. به این ترتیب کاربر هیچ گاه تصاویر یکسان نخواهد دید. در هنگام راه اندازی کمپین ها از تصاویری با زیبایی شناختی پایدار استفاده کنید .با این روش کاربرانی که بیش از یک کمپین با شما همراه بوده اند، در عین حال که آشنا با کسب و کار شما هستند، حس کمپین تکراری را نخواهند داشت. در نهایت، تبلیغات اجتماعی شما باید یک داستان منسجم را نشان دهد که با محتوای شما هماهنگ است.
 خلاقیت در تبلیغات ویدیویی

2-هوشمندانه خرج کنید

هر پلتفرم در بازاریابی آنلاین ارزش های متفاوتی را ارائه می دهد. باید با توجه به نیاز و تحلیل هایی که داشته اید و همچنین خروجی مورد نظر خود در رسانه متناسب با کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید تا برای شما بیشترین نتیجه را داشته باشد.  ممکن است پلتفرمی که برای یک شرکت بسیار خوب کار کرده و نتایج با ارزشی را به همراه داشته است، برای شرکت و کسب و کار دیگر هیچ نتیجه مفیدی نداشته باشد. باید بتوانید اهمیت هر کدام از پلتفرم ها را برای کسب و کار خود با توجه به آنالیز ها روشن کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. درک ارزش هر کدام از آن ها امری بسیار ضروری است. برای مثال پلتفرم تبلیغات جستجو مانند Google Adwords در زمانی که تقاضای واضح و روشنی برای محصول یا سرویس کسب و کار شما وجود دارد و  افرادی که به دنبال محصول یا سرویس شما هستند آن را در فضای آنلاین جستجو میکنند، بسیار مناسب است. اما همین نوع تبلیغات برای استارتاپ هایی که به تازگی یک محصول جدید و نوآورانه ایجاد کردهاند که تاکنون در بازار نبوده است و یا محصولاتی که بیشتر مردم آن را از فروشگاه ها خریداری می کنند، به هیچ وجه مناسب نیست. در این موارد چون می خواهید که از ابتدا تقاضا را ایجاد کنید، پس فیس بوک بهترین گزینه برای شما است. کاربران فیس بوک پروفایل خود را مطابق با علایق و نیازهای خود تنظیم می کنند. پس می توانید به راحتی افرادی را که علاقه مند به کسب و کار شما هستند هدف قرار دهید تا متوجه شوید که آیا آنها در جستجوی کسب و کار شما هستند یا نه.
 استراتژی تبلیغات

3-  تحقیق کنید

ممکن است بخواهید با توجه به تجربیات گذشته خود در تبلیغات کار خود را پیش بگیرید. اما توجه کنید تحقیقات کامل و ارائه اطلاعات برای ادامه راه بسیار مهم است. ممکن است  مشتریان به نحوی کاملا متفاوت با آنچه که تصور می کرده اید رفتار کنند. به همین دلیل نیاز است تا برای همچین مواردی اطلاعات و استراتژی لازم را از قبل آماده کرده باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد از تبلیغات پولی و پست های دارای اسپانسر  استفاده میکنند  و حتی اگر برخی از این کلیک ها واقعی نباشند، از این روش پرداخت پول و مشاهده نتیجه کلیک ها بسیار راضی هستند. گاه پلتفرم ها نیز به شما این امکان را می دهند تا پست های تبلیغاتی خود را به طور خاص برای گروه هدف خود قرار دهید. در برخی موارد،  افراد بر اساس غریزه ذاتی خود مشتریان هدف را تعیین میکنند اما بسیار اهمیت دارد تا بتوانید خودتان تحقیق کنید و بر اساس آنالیز و آمارهای موجود تشخیص دهید که مشتریان هدف شما دقیقا چه کسانی هستند و  چه ویژگی هایی دارند.
10 تکنیک تبلیغات دیجیتال 

4-فرآیند خرید را بررسی کنید

فرآیند خرید مشتری را بررسی کنید در هر مرحله از فرایند دقیقاً نیاز کاربر را به او ارائه دهید. موارد بسیار زیادی برای بررسی و تحلیل در این فرآیند وجود دارد. می توانید در هر مرحله خرید را بررسی کنید ، زمانی که در هر مرحله کاربر سپری میکند را اندازه بگیرید و تحلیل کنید که در کدام صفحه امکان ترک مرحله خرید توسط کاربر وجود دارد. از اطلاعات به دست آمده برای طراحی فرآیند ساده خرید استفاده کنید.
 طراحی فرایند خرید

5-مخاطب هدف خود را بشناسید

درک کامل مخاطب هدف و نیاز او برای بازاریابی بسیار مهم است.  قبل از تلاش برای ارائه سرویس یا محصول باید بدانید مخاطب شما دقیقا چه کسی است. این یک گام مهم در هر استراتژی بازاریابی در کسب و کارهای آنلاین و آفلاین است. اهداف خود را در زمان شروع کمپین های دیجیتال کاملا مشخص کنید. این موضوع برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر کسب و کار در تبلیغات دیجیتال بسیار اهمیت دارد. باید بدانید که مخاطبان شما از چه رسانه اجتماعی استفاده میکنند و پس از آن بتوانید محتوای متناسب با همان پلتفرم برای مخاطبان خود ارائه دهید. در بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی فیس بوک یکی از بهترین گزینه هاست زیرا می توانید در آن مخاطبان هدف خود را به راحتی تعیین کنید. به همین دلیل تعیین مخاطب هدف اهمیت دارد تا بتوانید درک کنید که چه چیزی را دوست دارند و مطابق با آن محتوایی کاربردی تولید کنید که آنها را جذب کند. 
 10 روش بازاریابی دیجیتال

6-پارامتر های رسانه های اجتماعی را با ROI ادغام کنید

برای درک اینکه کدام یک  از کارهای که انجام داده اید نتیجه خوبی را برای شما داشته است، اطلاعاتی را که جمع آوری کرده اید تحلیل کنیددر زمان انجام بازاریبای آنلاین با افراد مختلفی روبرو هستید که هرکدام علایق خود را دارند و در زمان تحلیل نتایج باید این موارد را مورد توجه قرار دهید. بررسی کنید که چه چیزی باعث افزایش تعامل شرکت شما می شود. در زمان تدوین استراتژی بازاریابی باید این موارد را در نظر داشته باشید : 
1- مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی افراد مختلفی هستند که علایق مختلفی نیز دارند.
2- رسانه های اجتماعی فضایی را به وجود آورده اند که مردم می توانند به راحتی عقاید خود را بیان کنند و نسبت به اتفاقات واکنش نشان دهند. توانایی بر نظارت آنها در هر لحظه از زمان برای ایجاد ارتباط با آنها بسیار مهم است.
3-افزایش لایک و یا اشتراک گذاری بیشتر نشان دهنده تمایل به خرید نیست. عوامل بسیار زیاد دیگری مثل پرداخت ، تعداد مخاطبان هدف، نحوه تعامل و رقابت در این امر تاثیر گذارند. یک برند باید معیارهای رسانه های اجتماعی را با معیار هایی مثل فروش، هدایت، ثبت نام و ROI مرتبط کند.
پارامتر های مهم در تبلیغات دیجیتال 

7- استفاده از فیس بوک

بر اساس یک گزارش از eMarketer، تقریبا 80% ازکسب و کار های کوچک و متوسط از تبلیغات فیسبوک استفاده نکرده اند. فیس بوک یکی از بهترین فضاهای تبلیغات دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک است. فیس بوک این امکان را می دهد تا کسب و کار خود را هر چه بیشتر به مخاطبان نشان دهید. همچنین پیشنهادات دوستان می تواند تاثیر بسیار زیادی در فرایند فروش شما داشته باشد. برای این کار باید مشتریان خود را در گذشته ، حال و آینده شناسایی کنید. در نظر داشته باشید که دنبال کنندگان فیسبوک برای کسب و کار شما یک شبه اتفاق نمی افتد ، پس شاید بپرسید چگونه می توانیم برای حضور در این رسانه اجتماعی موفق عمل کنیم ؟
فیسبوک دارای یک مدل تبلیغاتی عالی است که باعث میشود کسب و کارهای کوچک بدون اینکه هزینه زیادی انجام دهند، تبلیغات کنند. با سرمایه گذاری کم نیز می توانید مشتریان هدف خود را پیدا کنید. اگر بتوانید به درستی از فیسبوک استفاده کنید، یک ابزار بازاریابی بسیار قوی خواهد بود. برخی از تبلیغات را امتحان کنید ، آنها را آزمایش کنید تا بتوانید متوجه شوید که کدام یک برای سازمان شما بیشترین اثرگذاری را دارد. 
 تبلیغات فیسبوک

8-ادغام تمام کانال های بازاریابی

برای رسیدن به مخاطبان به طور موثر، باید پیغام های ثابت داشته باشیم. این به این معنی است که باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما در تمام پلتفرم ها به طور یکپارچه، یک پیام یکسان را به کاربران ارائه می دهند.
با توجه به اینکه هر رسانه اجتماعی فضای مخصوص به خود را دارد، باید زمان صرف کنید و محتوای متناسب با همان رسانه اجتماعی تولید کنید. اطمینان حاصل کنید که کمپین شما با تمام کانال های بازاریابی یکپارچه و هماهنگ شده است. برای مثال تبلیغات فیس بوک در زمان معرفی یک محصول یا یک تبلیغ جدید کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما اگر از یک کانال بازاریابی دیگر مانند ایمیل نیز استفاده کنید این فرآیند نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.
 ادغام کانال های بازاریابی دیجیتال

9-محدوده جغرافیایی

سرمایه گذاری  جدید در این نوع تبلیغات دیجیتال امکانات زیادی را به خصوص برای کسب و کارهای B2C به همراه دارد. به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان هدف خود را بر اساس یک روش کاملا جدید بر طبق  مکان فیزیکی آنها شناسایی کنید تا بتوانید آنها را به سمت کسب و کار خود سوق دهید. آنچه که به طور فزاینده ای به ابزار موثری برای بازاریابان تبدیل می شود، به کارگیری محدوده جغرافیایی و ادغام آن با تبلیغات دیجیتال است تا بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. برای مثال می‌توانید به مشتریان هدف خود در ترافیک تبلیغی مرتبط با همان محدوده نشان دهید. این کمپین ها به طور کلی ۲۷ درصد فروش شما را افزایش می دهند.آنچه که باعث می شود تعیین محدوده جغرافیایی بسیار اثرگذار شود،تعیین مشتریان متناسب با هدف کسب و کار است تا بتوانید پیشنهاداتی را متناسب با نیاز آنها ارائه دهید و در نهایت آنها را جذب کنید. تعیین محدوده جغرافیایی به بازاریابان کمک می کند تا یک ناحیه مجازی را انتخاب کنند و هر مشتری هدف که در آن ناحیه قرار می گیرد بتواند تبلیغ مرتبط با کسب و کار را ببینند. علاوه بر کسب و کارهای کوچک کسب، کارهای بزرگ نیز می توانند از این روش برای جلب توجه مشتری استفاده کنند تا بتوانند پیشنهادات خود را به موقع ارائه دهند و درنتیجه مشتری را به فروشگاه خود  هدایت کنند.
 ژئومارکتینگ

10-بهینه سازی لیست آگهی محصولات

آگهی محصولات باید تمامی مواردی که مخاطب می خواهد در هنگام جستجوی محصول یا سرویس شما ببینند را شامل شود. اگر مخاطب هدف شما مجبور شود تا تحقیقات بیشتری را انجام دهد، احتمال از دست رفتن مشتری افزایش می یابد. بنابراین تمامی سوال هایی که امکان دارد در ذهن مخاطب وجود داشته باشد را پاسخ دهید. هرگونه سوالی که ممکن است در فرآیند خرید به مخاطب کمک کند را در نظر بگیرید و پاسخی متناسب و متقاعد کننده ارائه دهید. زمان مناسب برای طراحی آگهی محصولات خود اختصاص دهید تا بتوانید تمامی موارد مورد نظر را اجرا کنید. استفاده از تصاویر محصول همراه با توضیحات مرتبط با آن در صفحه نتایج جستجو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 در نهایت تبلیغات دیجیتال می تواند کلید موفقیت برای هر شرکتی که به دنبال بازار برای مخاطبان مناسب خود است، باشد. اگر قصد دارید فروش خود را افزایش دهید، می توانید از این تکنیک ها برای تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که با وجود اینکه با استفاده از این تکنیک هاباید ROI  کلی خود در حال حاضر و در آینده را افزایش دهید، همواره باید نسبت به تغییرات و نوسانات در تبلیغات دیجیتال صرف نظر از پلتفرم و یا کانال مورد استفاده خود آگاه باشید.
بهینه سازی لیست آگهی محصولات

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید