اولین چیزی که در یک اپلیکیشن برای شما مهم است و نظر شما را درباره ی آن تعریف می کند،چیست؟بدون شک این که از لحاظ ظاهری چه طور به نظر می رسد و چه قدر می توانید به راحتی با آن کار کنید.ایا محتوای آن پراکنده شده یا کاملا متمرکز است؟فکر می کنید چه چیزی می تواند این جنبه ها را پوشش بدهد؟بله،درست است:طراحی UI/UX. با وجود بیش از 5 میلیون اپلیکیشن در Google Playstore و Apple Store باید کاری کنید تا اپلیکیشن شما بتواند در بین این همه رقیب متمایز باشد.چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟
معرفی یک محصول جدید به بازار یکی از هیجان انگیزترین کارهای دنیاست،این طور نیست؟برای برندهایی که با تجارت الکترونیک درگیر هستند،صفحه ی فرود مخصوصا در مدت زمان کوتاه بلافاصله بعد از معرفی محصول، سهم مهمی در افزایش فروش دارد.در این مقاله با روش هایی تضمین شده برای بهبود نرخ تبدیل صفحات فرود آشنا خواهید شد.
امکاناتی که یک دستیار صوتی برای ما فراهم می کند می تواند بیانگر انتظارات واقعی ما به عنوان یک انسان از آن چه رشد فناوری و تکنولوژی برایمان فراهم خواهد کرد،باشد.با وجود پیشتاز بودن اپل در این زمینه،غول های فناوری یکی پس از دیگری از دستیارهای صوتی شان رونمایی کردند: Cortanaمحصول مایکروسافت در سال 2014،Alexa محصول آمازون در سال 2014،Google Assistant ارائه شده توسط گوگل در سال 2016 و Bixby محصول سامسونگ در سال 2017.تمام پیشرفت های به دست آمده برای این دستیارهای صوتی بدون استفاده از پردازش زبان های طبیعی و هوش مصنوعی امکان پذیر نبوده است.هر یک از این دستیارها ویژگی ها و کاستی های خودشان را دارند.
شیوه های بازاریابی روز به روز در حال تغییر هستند و یکی از موثرترین آنها بازاریابی محتوا است که در چند سال اخیر بازار داغی پیدا کرده است و با این روش شرکت های مختلف توانسته اند بدون بمباران کردن مخاطبان با بنرهای تبلیغاتی و خرج کردن هزینه های سنگین در شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک اهداف تبلیغاتی شان را دنبال کنند.
پردازش زبان های طبیعی کامپیوتر ها را قادر می سازد تا آن چه را که ما صحبت می کنیم به دستوراتی که قابل اجرا برای آنها هستند تبدیل کنیم ودر سال های اخیر به یکی از شاخه های مهم در حوزه های هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر برای تعامل بین کامپیوتر و انسان ها مبدل شده است.ایده ی پردازش زبان های طبیعی نخستین بار در دهه ی پنجاه میلادی توسط آلن تورینگ مطرح شده است.
از زمانی که استوری اینستاگرام در سال 2016 معرفی شد روز به روز به محبوبیت آن افزوده شده است و علاوه بر مردم عادی،شرکت ها و برندهای زیادی هم برای تبلیغات محصولاتشان از آن استفاده کرده اند. به طوری که در همان 24 ساعت اول اضافه شدن این قابلیت،بیش از پنج میلیون ویدیو در این سایت اشتراک گذاری تصاویر آپلود شد.بر طبق آمار و ارقام،روزانه 400 میلیون از کاربران اینستاگرام از قابلیت استوری استفاده می کنند و از هر 3 کاربر که به طور روزانه از اینستاگرام استفاده می کند یک نفر با دیدن استوری های مربوط به یک محصول به آن علاقه مند می شود و این قابلیت باعث شده است کاربران 28 دقیقه بیشتر زمانشان را در اینستاگرام صرف کنند.
بسیاری از ما با توجه به شغلمان این فرصت را داریم تا در این روزها که به علت شیوع ویروس کرونا باید در خانه بمانیم بتوانیم با کمک کامپیوتر کارهایمان را انجام بدهیم و به اصطلاح دورکاری کنیم.این موضوع شاید ابتدا خیلی جذاب و هیجان انگیز به نظر برسد،(چون بیشتر ما در خانه احساس بهتر و آزادی بیشتری نسبت به محیط کار داریم و بنابراین می توانیم کارایی بیشتری داشته باشیم.)اما حقیقت می تواند چیز دیگری باشد.
ابتدایی ترین تعریف ، برنامه نویسی رایانه چیزی بیش از مجموعه دستورالعمل ها برای تسهیل اقدامات خاص است . برنامه نویسان رایانه دستورالعمل هایی را برای رایانه ایجاد می کنند تا با نوشتن و آزمایش کد به آنها عمل کند تا برنامه های نرم افزاری با موفقیت کار کند . براساس الزامات یا هدف این دستورالعمل ها ، برنامه نویسی رایانه می تواند به آسانی گرفتن دو عدد و اضافه کردن آن ها به یکدیگر باشد .
اولین سیستم های مدیریت محتوا در دهه ی نود میلادی به وجود آمدند.قبل از آن صفحات وب به صورت ایستا و با فایل های متنی HTML ساخته می شدند. اما کم کم با زیاد شدن تعداد وب سایت ها و استفاده از محتواهای چندرسانه ای مثل تصاویر و ویدیوها و همین طور محتواهای متنی با حجم زیاد استفاده از این روش امکان پذیر نبود و مستلزم صرف هزینه و وقت زیادی بود و برای همین سیستم های مدیریت محتوا به وجود آمدند که بدون یک خط کد نویسی امکان ساختن و مدیریت یک وبسایت را برای همگان امکان پذیر کردند.
شکی نیست که ویروس کرونا علاوه بر این که تهدید بزرگی برای سلامتی و جان انسان ها است، یکی از بزرگترین رکودهای اقتصادی بعد از رکود سال 2008 را به وجود خواهد آورد. قطعا در الگوی رفتار و احساسات مصرف کنندگان تاثیر منفی آن احساس خواهد شد.
داده کاوی و تحلیل داده و سئو و ... واژه هایی هستند که در دو دهه ی اخیر به وجود آمده و فراگیر شده اند. وب اسکرپینگ ابزار دیگری است که با استفاده از ربات ها و واسط های نرم افزاری به استخراج داده ها و محتوا از وب سایت های اینترنتی می پردازد. علاوه بر محتوا با وب اسکرپینگ می توان عناصر کدهای HTML را نیز استخراج کرد.
بر اساس آن چه در خبرها آمده است، یک کمپانی استارت آپی در کشور کانادا به نام BlueDot که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می کند، حتی قبل از سازمان بهداشت جهانی درباره ی وقوع یک اپیدمی در کشور چین هشدار داده بود.اما چگونه هوش مصنوعی می تواند وقوع بیماری های مسری را پیش بینی کند؟
در طول دهه ی اخیر هیچ تکنولوژی ایی مهم تر از هوش مصنوعی نبوده است. چنانچه بسیاری از بزرگان فناوری آن را الکتریسیته ی جدید نامیده اند و گوگل و مایکروسافت تمام استراتژی های کسب و کارشان را به منظور پیشتاز بودن در زمینه ی هوش مصنوعی تغییر داده اند. در دهه ی پیش رو تمام تکنولوژی ها مرتبط با هوش مصنوعی در نظر گرفته خواهند شد و ما تمام این ها را مدیون یادگیری عمیق هستیم.
طراحی وب نقش مهمی را در وبسایت های کسب و کار بازی می کند: به این صورت که مشتریان بالقوه را جذب می کند و مهم تر این که آنها چگونه با برند شما ارتباط برقرار می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف نهایی یک وب سایت به طور ایده آل این است که بازدیدکنندگانش را تشویق کند تا تعاملی سود بخش داشته باشند و این هدف بدون استفاده از روانشناسی طراحی وب محقق نخواهد شد.
در این مقاله نمونه های بسیار جالب و خلاقانه از طراحی های وب در سال 2020 همراه با توضیحات کامل این ترندها را مشاهده خواهید کرد. در سال 2020 این خلاقیت ها بیشمار هستند که در همین راستا طراحانی را خواهیم داشت که با مرز هر چیزی بازی خواهند. از باز آفرینی طراحی های کلاسیک تا طرح های یکنواخت رنگارنگ مینی مالیستی که این روز ها در خیلی جا ها آنها را میبینیم.