نخستین بزرگراه الکتریکی ویژه کامیون های برقی در آلمان احداث شد

نخستین بزرگراه الکتریکی ویژه کامیون های برقی در آلمان احداث شد

طبق گزارش Business Insider، آلمان در حال طراحی و آزمایش یک بزرگراه جدید است که در آن از کابل برق متصل برای شارژ باتری در وسایل نقلیه هیبریدی در زمان رانندگی استفاده می شود.
EHighway که توسط زیمنس توسعه یافته است، برای کامیون های هیبریدی اسکانیا سفارشی سازی و طراحی شده است. این فناوری در حال حاضر بر روی یکی از اتوبان ها در نزدیکی فرانکفورت و تا ۶ مایل اجرا شده است و تا سال ۲۰۲۲ راه اندازی خواهد شد و پس از آن می تواند به طور وسیع در سرتاسر کشور گسترش یابد. eHighway تنها با انتقال ۶۷۰ ولت برق DC به پانتوگراف ها یا همان میله های هادی در کامیون ها خود را انجام می دهد. با وجود اینکه این سیستم تنها در سرعت های کمتر از پنجاه و شش مایل در ساعت کار میکند، وسیله نقلیه می تواند همزمان در حال رانندگی باتری خود را شارژ کند. در پایان بخش این جاده کامیون می تواند با استفاده از باتری شارژ شده به مسیر خود ادامه دهد و به موتور دیزل تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه پنل های الکتریکی قطرات باران را به برق تبدیل می کنند؟

نخستین بزرگراه الکتریکی
این اولین بار نیست که این شرکت قصد دارد تا وسیله نقلیه الکتریکی را در زمان استفاده و به صورت پویا شارژ کند. فناوری eHighway  در حال حاضر در سوئد و کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفته و همچنین سوئدی ها ریل های زیرزمینی را برای شارژ ماشین ها نیز طراحی کرده اند. اتوبوس هایی که از کابل برق متصل مشابه استفاده میکنند در حال حاضر در صدها شهر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.
شرکت زیمنس ادعا می کند که این بزرگراه ها می توانند هزینه های سوخت بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی را ذخیره کنند. با این حال کامیونهایی مانند Tesla Semi به دلیل اینکه کاملا الکتریکی هستند می توانند در صرفه جویی مصرف سوخت بسیار موثرتر باشند. همچنین این مدل کامیون ها مجبور نخواهند بود تا به خطوط الکتریکی خاص در بزرگراههای خاص متصل شوند. تنها مشکل اصلی این خودروهای الکتریکی نبود فضای کافی برای آنهاست.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران