فضاپیمای ناسا موفق به مشاهده جنبش مولکول های آب در ماه شد.

فضاپیمای ناسا موفق به مشاهده جنبش مولکول های آب در ماه شد.

LRO فضا پیمای ناسا  به کمک ابزارهایش موفق به کشف جدید و شگفت انگیزی شده است.LRO جنبش مولکول های آب را در فضای اطراف ماه مشاهده کرد. این کشف برای فضانوردان می تواند بسیار مفید باشد، زیرا آژانس فضاپیمایی قصد دارد که فضانوردان را به زودی به زمین بازگرداند. در دهه اخیر، دانشمندان بر این  تصور بودند که سطح ماه خشک است و هیچ گونه آب یا حتی کوه یخی در قطب های آن وجود ندارد.
(LAMP ، (Lyman Alpha Mapping Project که ابزار مخصوص LRO است ،لایه مولکولی که به طور موقف در فضای ماه تشکیل می شود را اندازه گرفت. این اندازه گیری کمک کرد تغییرات هیدراته ماه در طول یک روز را مشخص کنند و همچنین مقاله ای در این موضوع در موسسه تحقیقات ژئوفیزیکی نیز منتشر شد.
جان کلر، معاون پروژه تحقیقاتی LRO از مرکز فضایی گودارد در مریلند، گفت: این مطالعه قدم مهمی برای پیشبرد موضوع آب در ماه است و نتیجه سال ها داده های است که به طور دقیق در LRO جمع آوری شده است. 
اخیرا، دانشمندان در برخی از مولکول های ماه، سطح آب را مشاهده کردند. اما مقدار و مکان این مولکول ها در طول روز بسیار متفاوت بود. آب در ماه بیشتر در عرض های جغرافیایی بالاتر است و این مولکول هایی که دارای آب هستند، وقتی دما بالا می رود تمایل به جنبش بیشتری دارند.
دانشمندان در ابتدا بر این باور بودند که یون های هیدروژنی موجود در بادهای خورشیدی منبع بیشتر آب های موجود در ماه است. در نتیجه آن زمانی که ماه از پشت زمین عبور می کند و از باد های خورشیدی دور است نباید این بخارات آب مشاهده شوند.

ناسا جنبش مولکول آب در ماه

با این حال، آن ها متوجه شدند که آب مشاهده شده توسط LAMP در زمانی که ماه در پشت زمین و تحت تاثیر میدان مغناطیسی آن است، کاهش نمی یابد. نظریه جدید آن ها این است که آب در طول زمان و طی فرآیندی به وجود می آید نه اینکه به طور مستقیم از بادهای خورشیدی بوجود بیاید.
آماندا هندریکس ، دانشمند ارشد موسسه علوم سیاره ای گفته است که این نتایج به درک چرخه آبی که در ماه است کمک می کند و در نهایت منبعی برای یادگیری بیشتر انسان ها است تا بتوانند دسترسی به آب را در ماه پیدا کنند.. 
در ادامه هندریکس اضافه کرد:وجود آب در ماه می تواند توسط انسان ها برای مصارف سوخت و یا جلوگیری از تابش ها و مدیریت حرارت استفاده شود و اگر نیازی به بردن مصالحی برای موارد ذکر شده از زمین نباشد، ماموریت های انسان ها به ماه در آینده ارزان تر خواهد شد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید