تاثیر دوربین امنیتی هوش مصنوعی به شناسایی سارقان قبل از وقوع جرم

تاثیر دوربین امنیتی هوش مصنوعی به شناسایی سارقان قبل از وقوع جرم

این سیستم تمام محیط را تحت پوشش قرار داده، تماشا می کند و متوجه می شود که جرمی در حال وقوع است.
VAAK، یک استارتاپ ژاپنی نرم افزار هوش مصنوعی را ایجاد کرده است که سارقان بالقوه را با استفاده از فیلم های دوربین های امنیتی شکار می کند.
فیلم Minority report را به خاطر دارید؟ به یاد بیاورید چگونه philip K dick و داستان اصلی آن سیستمی را تعریف کرد که به وسیله آن جرایم پیش از این که اتفاق بیفتد می توانست پیش بینی شود و اقداماتی صورت بگیرد. این ایده بسیار خلاقانه ای است و خوب، اکنون این یک واقعیت است.

تشخیص سرقت با هوش مصنوعی
در حالی که  AI یا همان هوش مصنوعی معمولا به عنوان دستیار شخصی هوشمند و یا ماشین های خود ران در نظر گرفته می شوند ، به نظر می رسد این تکنولوژی در تشخیص رفتار نامناسب هم بسیار خوب عمل می کند. الگوریتم ها فیلم های دوربین های امنیتی را آنالیز ، سارقان بالقوه را مشخص می کنند و از طریق اپلیکیشن های موبایل هشدار می دهند. هدف اصلی این کار پیشگیری است، اگر هدف برآورده شود و از سارقان برای کمک سوال پرسیده شود، شانس خوبی به وجود می آید که سرقت هرگز اتفاق نیفتد.
VAAK در سال گذشته خبرهای خوبی از کمک به دستگیری  دزدی در فروشگاهی در یوکوهامای ژاپن منتشر کرد. VAAK نرم افزار خود را در مغازه ای به عنوان تست استفاده کرد که سابقه فعالیت های اخیر سارقان را جمع آوری کرده بود. مجرمان چند روز بعد دستگیر شدند.
سیستم هوش مصنوعی VAAK از فیلم های موجود در سیستم های امنیتی دوربین ها برای آنالیز رفتار خریداران درزمان واقعی استفاده می کند. AI می تواند بی حوصلگی، بی قراری و دیگر حرکات های مشکوک و نشانه هایی که فرد می تواند در موقع خرید نشان دهد را شناسایی کند.

تشخیص سرقت پیش از وقوع توسط هوش مصنوعی
Thomas O’Connor تحلیل گر خرده فروش در Gartner می گوید : اگر ما به بسیاری از خرده فروشی ها برویم چه در ایلات متحده آمریکا و چه در بریتانیا، در اغلب مغازه ها دوربین های مداربسته وجود دارد که با استفاده ازآن دوربین ها و ابزار های آنالیز می توان آنالیز واقعی و کارامد تری را انجام داد.
اگرچه بر خلاف فیلم minority report خریداران مشکوک بلافاصله به خاطر جرمی که انجام نداده اند دستگیر نمی شوند. در عوض، خریداران می توانند این شرایط را با پرسیدن این که آیا فرد نیاز به کمک دارد پایان دهند. این امری طبیعی است که معمولا به صورت بالقوه سبب می شود سارقان تصمیم خود را تغییر دهند.
بر طبق Bloomberg، خرده فروشان از VAAK خواسته اند به دلایل امنیتی مغازه هایی که از این سیستم استفاده میکنند را اطلاع ندهد و در حال حاضر، تکنولوژی شرکت در تعدادی از مغازه های انتخاب شده در توکیو در فاز آزمایش است. اما اکنون نرم افزار آماده فروش برای سایر افراد نیز هست.

تشخیص سرقت پیش از وقوع توسط هوش مصنوعی
توانایی تشخیص و تجزیه تحلیل رفتار های انسانی غیر معمول برنامه های دیگری را نیزدر پیش دارد. VAAK در حال توسعه سیستم پرداخت خودکار مبتنی بر ویدیو است،  و می خواهد از ویدیو ها برای جمع آوری اطلاعات درباره نحوه رفتار مشتریان با آیتم های موجود در مغازه استفاده کند تا به مغازه داران کمک کند محصولات را به طور موثر تری نمایش دهند.
تاناکا در حال استفاده از نرم افزار ویدیویی در مکان های عمومی و سکوهای قطار است تا رفتار های مشکوک و یا خودکشی ها را نیز تشخیص دهد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید