گلکسی فولد زندگی جدیدی را به تلفن های هوشمند داد

گلکسی فولد زندگی جدیدی را به تلفن های هوشمند داد

سرانجام سامسونگ پس از تلاش ها و آزمایش های بسیار برای درک تکنولوژی صفحه تاشو، به همه مردم جهان نشان داد که جهش بعدی در تلفن های هوشمند بدون شک در راه است.گلکسی فولد اولین گوشی هوشمند تاشو است.
سامسونگ تا به امروز اظهار داشت که اندازه صفحه نمایش ها دقیقا به اندازه دستگاه ها است. و اکنون اعلام کرده است که تا 3 ماه آینده گوشی های هوشمند Galexy Fold را در دسترس اروپایی ها قرار خواهد داد که این گوشی به اختصار به عنوان تلفن،تبلت و دوربین جیبی شناخته شده است.

طراحی

طراحی ظاهر این گوشی یاد آور گوشی های قدیمی vertu است و وقتی تا می شود ، تبدیل به گوشی نازک و بلند می شود که 4.6 اینچ صفحه نمایش دارد و وقتی آن را از حالت تا شده در بیاورید تبدیل به صفحه نمایش 7.3 اینچی می شود که همچنان کمتر از صفحه نمایش 7.9 اینچی آیپد است.
طراحی صفحه نمایش آن که شبیه به کاغد کتاب است و باید هزاران بار تا شدن را تحمل کند، مبتنی بر یک مکانیزم لولایی بسیار مهم است،که سامسونگ باید آن را طراحی می کرد و از دید کاربران مخفی است.
اولین بار که این گوشی را ببنید دقیقا مثل یک تبلت کوچک با صفحه نمایش 7.3 اینچی با قابلیت تا شدن به نظر می آید که صفحه نمایشی رنگارنگ و با کیفیت بسیار بالایی دارد و می توانید در آن ویدیو های نتفلیکس و یوتیوب را تماشا کنید و از گوگل مپ و یا حتی برنامه های ماکروسافت به راحتی استفاده کنید.
به نظر می رسد قاب های فلزی و طراحی تاشو چیزی بود که سامسونگ در معرفی این گوشی قصد رونمایی آن را داشت. این ذهنیت که یک گوشی گران است با قیمتی حدودی € 2000  آن حقیقت ندارد.این گوشی در رنگ های نقره ای،مشکی،سبز و آبی عرضه خواهد شد.
همچنین سامسونگ تنها 4 دقیقه از فیلم B-rool را منتشر کرده است که فعلا بهترین دمو از نحوه کارکرد این گوشی است.

10 ویژگی گلکسی فولد

کارایی

گلکسی فولد که با android pie ارائه خواهد شد توسط یک پردازشگر هشت هسته ای 64 octa-core بیتی 7 نانومتری شرکت کوالکام طراحی شده است که نشان می دهد این گوشی به قدرتمندی گلکسی S10 نیست اما می تواند برای کاربران کافی باشد. همچنین دارای 12GB رم و 512GB حافظه داخلی است و باز کردن قفل آن شبیه به  S10 و به وسیله سنسور اثر انگشت در کنار گوشی است.
این طور که پیداست این گوشی دارای دو باتری است که در دو طرف آن قرار گرفته اند. سامسونگ اظهار داشته است که باید تلاش می کردند تا هر دوی این باتری ها انرژیشان را ادغام کنند و به میزان 4380 ma برسانند. همچنین گلکسی فولد مطابق با تکنولوژی شارژ سریع از دو طریق شارژر اصلی و شارژر بی سیم است و می تواند گوشی دیگری را هم شارژ کند.
در مورد صفحه نمایش آن، سامسونگ تلاش کرده است تا با استفاده از یک لایه پلیمری صفحه نمایشی 50 درصد نازک تر از گوشی های معمولی ایجاد کند که به نظر می رسد همراه با اسپیکر های AKG عرضه شود.
قبل از ارائه صفحه نمایش های تاشو، دوربین ها یکی از مهمترین قسمت رقابتی گوشی ها بودند و اکنون گلکسی فولد با 6 دوربین ارائه شده است. دوربین سلفی 10 مگا پیکسلی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی (F2.2) عرض گسترده  و دو دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال و تثبیت کننده تصویر (F1.5/F2.4) در پشت گوشی ،که با لنز تله فوتو با زوم اپتیکال پشتیبانی می شود. در نهایت یک دوربین جلو دوگانه 10 مگاپیکسلی (F2.2) و دوربین عمقی 8 مگاپیکسلی (F1.9) دارد.
سامسونگ این را تطبیق پذیرترین دوربین خود می داند و می گوید: "مهم نیست گوشی را به چه سمتی گرفته باشید یا به چه سمتی تا کرده باشید همیشه یک دوربین برای عکاسی شما وجود دارد."

گلکسی فولد

نحوه استفاده از گلکسی فولد

نسخه نمایشی فولد حتی برای یک روزنامه نگار خسته هم جذاب بود. در حالت تا شده دقیقا مثل یک گوشی معمولی با صفحه نمایشی در جلو بود. تنها تفاوت آن این است که صفحه نمایش 4.6 اینچی super Amo LED هنوز هم کل فضای گوشی را در برنگرفته است که بعد از این همه سال تولید گوشی های تمام صفحه عجیب به نظر می رسد.
بعد از باز شدن صفحه نمایش 7.3 اینچی با نسبت 4.2:3، به یک تبلت تبدیل می شود، البته یک تبلت کوچک. سامسونگ بسیار تلاش کرد تا مطمئن شود برنامه ها و سرویس ها برای گلکسی فولد فعال هستند. برای اثبات آن،گلکسی فولد، دارای سیستمی به نام App Continuity است که نشان می دهد در زمان استفاده از یک برنامه در حالت تا شده می توانید کار خود را در حالت صفحه باز شده با همان برنامه ادامه دهید. وقتی صفحه را باز و بسته می کنید برنامه ها به صورت اتوماتیک همان جا که رها شده بودند نمایش داده خواهند شد، مانند زمانی که از گوگل مپ یا نتفلیکس استفاده می کنید.
"چند پنجره فعال" اصطلاح فانتزی سامسونگ برای چند برنامه همزمان است. در حالت تا شده 3 برنامه همزمان می تواند کار کند که در مقابل آیپد که دو برنامه همزمان فعال بود قرار گرفته است.یعنی شما می توانید در حالیکه مشغول تماشای فیلم هستید، به دوستانتان در واتساپ پیام دهید و در اینترنت بگردید. این پنجره ها شامل یک پنجره بزرگ و دو پنجره کوچک هستند و برای جابه جایی برنامه ها بین این پنجره ها کافی است آن ها را بکشید تا جا به جا شوند.

ویژگی جدید گلکسی فولد

گلکسی فولد در دو مدل LTE و 5G که مطابق با DEX هستند در دسترس است، بنابر این شما می توانید تجربه استفاده از یک کامپیوتر با کمک یک صفحه نمایش کامپیوتر را داشته باشید. کسانی که علاقه مند به دستیاران دیجیتال هستند، ممکن است خوشحال بشوند اگر بدانند Bixby در این گوشی وجود دارد. برای اینکه این گوشی لوکس تر به نظر بیاید سامسونگ ایرفون را نیز در جعبه آن قرار داده است.
سامسونگ به تازگی از گوشی های گلکسی S10، S10 پلاس و تعدادی محدود از S10e نیز رونمایی کرده است، اما واضح است که تماما صحبت از فولد است و گلکسی فولد قرار است اولین گوشی با ویژگی های جدید باشد.
با اینکه که این گوشی اولین گوشی با صفحه تاشونده ای است که قرار است در این روز ها ببینیم، اما قطعا موارد بیشتری از huawei،Xiaomi و ZTE در رقابت با آن در سال 2019 خواهیم دید. 

 

 

 

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید