استفاده از هوش مصنوعی برای دیجیتالی کردن میلیون ها عکس آرشیو شده در نیویورک تایمز

استفاده از هوش مصنوعی برای دیجیتالی کردن میلیون ها عکس آرشیو شده در نیویورک تایمز

زیر زمین نیویورک تایمز ، معروف به مورگو , آرشیو قابل توجهی در حدود 6 تا 8 میلیون عکس از اواخر دهه 1800 میلادی دارد.به زودی توسط رایانش ابری گوگل, تصاویر تاریخی و اطلاعاتی که بیشتر آن ها دست نویس هستند، دیجیتالی خواهند شد.
جف رات محقق و محافظ آرشیو در یک ویدئو تبلیغاتی بیان میکند ،"مورگو همان چیزی است که تایمز را تایمز میکند."و در واقع مورگو تاریخ جهان از دیدگاه نیویورک تایمز است.
در سال 2015  لوله ای ترکید و تمام زیر زمینی که آرشیو ها در آن قرار داشتند را آب در برگرفت، این موضوع بانوی خاکستری را کمی ترساند. با اینکه خسارت وارده جزئی بود اما این واقعه شرکت را مجبور به پیدا کردن روشی برای دیجیتالی کردن عکس ها کرد.
به گفته نیک راکول،افسر ارشد فناوری نیویورک تایمز،مورگو گنجینه ای از اسناد بسیار قدیمی است که علاوه بر اینکه نشان دهنده تاریخچه گرانبهای تایمز است، شامل بیش از یک قرن رویداد هایی است که موجب شکل گیری دنیای مدرن امروز شده اند.
تمام عکس ها در نهایت در سیستم مدیریت قرار میگیرند تا ویراستارها بتوانند در این آرشیو ها به جست و جو بپردازند و داستان ها و وقایع گفته نشده و یا فراموش نشده را بازگو کنند.
 همچنین فرایند اسکن کردن پشت و روی هر سند نیز مشخص است.برای اسکن کردن پشت تصاویر از تکنولوژی learning machine استفاده میشود.
وجود یاد داشت و سربرگ در پشت هر تصویر امری عادی است.cloud vision گوگل (API)قابلیت خواندن پشت هر تصویر و اضافه کردن متن را نیز دارد.
در نهایت چشم انداز پیش رو این است که این آرشیو گران بهای تایمز در سطح جهانی در اختیار همه قرار گیرد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید