شرکت توییتر، بدلیل عدم پیگیری تهدیدات، از مردم عذرخواهی کرد

شرکت توییتر، بدلیل عدم پیگیری تهدیدات، از مردم عذرخواهی کرد

شبکه های اجتماعی بایستی در قبال افرادی همچون سزار سیاک (Cesar Sayoc) که از شبکه های اجتماعی برای تهدید و خرابکاری، سوء استفاده می‏کنند، مسئولیت پذیر تر باشند. 

دفتر توییتر در سانفرانسیسکو

توییتر از کاربری که ادعا می‏کرد قبل از دستگیری سزار سیاک به جرم ارسال مرسوله های حاوی بمب، به توییتر هشدار داده است اما توییتر، هشدار وی را جدی نگرفته است، عذرخواهی کرد.
توییتر در رشته توییت های خود در عصر جمعه، گفته است که در نظر دارد که پیام های تهدید آمیز را از پیام رسان خود، حذف کند و اینک به دنبال پیدا کردن روشی است که از طریق آن بتواند هشدارهای کاربران را مدیریت کرده و از وقوع حوادثی اینچنین، پیشگیری کند.
توییتر از حساب رسمی (مربوط به بخش امنیت با شناسه TwitterSafety) خود توییت زیر را ارسال کرده است :
"ما از خانم راشل ریچی (Rochelle Ritchie) بدلیل اینکه او قبل از وقوع این اتفاق به ما هشدار داده بود و ما آن را نادیده گرفته بودیم، عذر خواهی می‏کنیم. این توییت کاملا قوانین ما را نقص کرده بود و باید حذف می‏شد. ما از این مشکل بوجود آمده عمیقا متاسفیم. می‏خواهیم توییتر برای استفاده کاربران به مکانی امن و مطمئن، تبدیل شود و می‏دانیم کارهای زیادی مانده است که باید انجام دهیم."
خانم ریچی، تحلیلگر سیاسی دموکرات و دبیر پیشین کنفرانس مطبوعاتی، در صبح جمعه در توییتر گفته بود که در ماه اکتبر سزار سیاک او را تهدید کرده بود و اکانت امنیتی توییتر به وی گفته بود که، توییت سزار سیاک را تهدید نمی‏داند.
 متن عذرخواهی توییتر از کاربران
خانم ریچی، در پاسخ به عذر خواهی روز جمعه توییتر از وی، به توییتر گفت : " ممنونم. دفعه بعد بهتر کار کنید"
پس از این حوادث، توییتر حساب کاربری که نشان می‏داد به سزار سیاک مرتبط است را متوقف کرد. آقای سزار سیاک، به ارسال مرسوله های حاوی بمب به اشخاص دموکرات و منتقدان رئیس جمهور ترامپ، مظنون شناخته شده و در روز جمعه بازداشت شد.
برخی از اوقات، منتقدان توییتر به دلیل عدم پیگیری مناسب و به موقع توییتر، نسبت به توییت ها و مطالب حاوی آزار و اذیت و خشونت، به شبکه اجتماعی توییتر حمله می‏کنند. توییتر در ماه های پایانی سال گذشته، پس از جنبش تحریم‏توییتر‏توسط‏زنان (#WomenBoycottTwitter)، بار دیگر قوانین مرتبط با آزار، اذیت و مزاحمت، خود را بازنگری و اصلاح کرد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید