دستگاه های هوشمند به زودی دارای اتصال سلولی خواهند شد

دستگاه های هوشمند به زودی دارای اتصال سلولی خواهند شد

 

کیجن(Kigen) یک نرم افزار متعلق به شرکت آرم(Arm) است که قابلیت استفاده از سیم کارت ها را درون دستگاه های اینترنت اشیا فراهم می کند. به این معنی که این دستگاه ها بدون شبکه وای فای و تنها با استفاده از یک سیم کارت می توانند آنلاین شوند و سرانجام شاید از 5G استفاده نمایند.

دستگاه های دارای قابلیت اتصال به اینترنت، مانند لامپ، یخچال فریزر، تلویزیون و... همگی در محدوده شبکه های وای فای هستند. ولی ممکن است این موضوع زیاد دوام نداشته باشد.
آرم، یک شرکت طراحی پردازشگر است که در حال پرده برداری از یک مجموعه نرم افزار جدید به نام کیجن است. کیجن می خواهد به سیم کارت ها اجازه دهد تا درون دستگاه های اینترنت اشیا قرار گیرند. به این معنی که دستگاه های هوشمند بتوانند با استفاده از یک سیم کارت مانند یک تلفن همراه به دنیای اینترنت وارد شوند و هیچ نیازی به شبکه های وای فای نداشته باشند. این روند می تواند یک کسب و کار بزرگ و پر سود نیز باشد. این شرکت پیش بینی کرده است که در سال 2035 حدود یک تریلیون دستگاه متصل به اینترنت وجود خواهد داشت، اگرچه بازار اینترنت اشیا سلولی تنها بخشی از آن خواهد بود.
طبق گفته چیت بابلا، معاون اجرایی شرکت آرم، سیگنال های سلولی و سیم کارت ها دستگاه های هوشمند را قادر خواهد ساخت که بلافاصله به اینترنت متصل شوند و همچنین در مناطقی که امکان استفاده از وای فای وجود ندارد به خوبی کار کنند.
از موارد استفاده از سنسورهای اینترنت اشیا این است که به شما این امکان را می دهند تا بسته های تحویلی خود را لحظه به لحظه پیگیری کنید و بدانید که در کجا هستند. یا اینکه از آن ها برای سیستم آبیاری هوشمند مزارع استفاده کنید.
برخلاف شبکه های شخصی وای فای که به صورت محلی پیاده سازی شده اند، تکنولوژی جدید شرکت آرم یک استاندارد جهانی برای اتصالات دستگاه ها را فراهم کرده است. سیم کارت ها همواره به هر یک از دستگاه های هوشمند شما یک شناسه منحصر به فرد اختصاص می دهند، همانطور که برای گوشی های تلفن این کار را انجام می دهد.
بابل می گوید: "استفاده از سیگنال های سلولی برای اینترنت اشیا یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است.
او می گوید که شرکت آرم با شرکت های دیگر به طور بسیار نزدیک کار می کند، درحالی که آن ها باید خود تصمیم بگیرند که برای استفاده از این قابلیت ما تا چه حد هزینه خواهند کرد تا این تکنولوژی برای دستگاه های آن ها عمل کند.
استفاده از سیمکارت درون دستگاه های هوشمند اینترنت اشیا، سطح بالایی از امنیت را فراهم می کند که در این صورت جاسوسان درون شبکه وای فای قادر نخواهند بود به صورت مخفیانه یک اتصال نا امن را زیر نظر داشته باشند.
بابلا می گوید شرکت آرم متکی بر امنیت سیم کارت، احراز هویت و رمزنگاری حل مسائل در همه مراحل کار است. و در نهایت گفت که ما در مورد یک میلیارد دستگاه برای اینترنت اشیا سخن می گوییم، اما اگر دستگاه ها از امنیت کافی برخوردار نباشند این مسئله به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

منبع: cnet

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید