تشخیص تمایل به خودکشی با هوش مصنوعی

تشخیص تمایل به خودکشی با هوش مصنوعی

 

دولت کانادا قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی شبکه های اجتماعی را که با وجود آنها خطر خودکشی افراد بیشتر میشود را تشخیص دهد برای اینکار این دولت با شرکت هوش مصنوعی Advanced Symbolics همکاری می کند تا پست هایی که خطر خودکشی را تشدید میکند را در شبکه های اجتماعی شناسایی کند.
تاکنون پست های 160 هزار حساب کاربر رسانه های اجتماعی در سطح محلی برای  تشخیص و وجود نشانه های خودکشی در افراد توسط این شرکت تحلیل و بررسی شده است.
کشورهای دیگری نیز برای تشخیص روند و علائم خودکشی در افراد و جلوگیری آن از این فناوری استفاده میکنند و کانادا تنها کشوری نیست که از این فناوری استفاده میکند.شبکه اجتماعی فیسبوک در ماه نوامبر با هدف کمک به کاربرانی که در پست هایشان نشانی از تمایل به خودکشی را دارند، به صورت جهانی ابزار هوش مصنوعی برای جلوگیری از خودکشی را عرضه کرد.
در سال گذشته اینستاگرام چنین ابزار مشابهی را عرضه کرد که ویدئوهای زنده که حاوی افکار مربوط به خودکشی در افراد بود را گزارش میکرد.
پروژه دولت کانادا که از همین ماه جاری آغاز میشود و پیش بینی شده است که تا ماه ژوئن پایان میابد، در یک برنامه پایلوت حساب کاربری رسانه های اجتماعی توسط شرکت هوش مصنوعی Advanced Symbolics گزارش گیری میشود.
بعد از این بازه ی زمانی دولت کانادا تصمیماتش را برای ادامه پروژه به مدت 5 سال اعلام میکند.هزینه ای که برای اجرای پروژه پایلوت پیش بینی شده است کمتر از 25 هزار دلار بوده و اگر پروژه به طور کامل اجرا شود 400 هزار دلار برای دولت هزینه خواهد داشت.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید