قرارداد اوبر با ناسا جهت توسعه تاکسی های پرنده

قرارداد اوبر با ناسا جهت توسعه تاکسی های پرنده

 

اوبر، با همکاری آژانس فضایی ناسا، قصد دارد با راه اندازی تکنولوژی ای برای ساختن ماشین های پرنده تا سال 2020، قدمی نزدیک تر به این هدف را بردارد.
ناسا اعلام کرده که کمک خواهد کرد تا سیستم های مدیریت ترافیک هوایی و بدون سرنشین را برای تاکسی ها توسعه دهد، به این معنی که آنها قادر خواهند بود در ارتفاع کم در محیط های شهری پرواز کنند.
اوبر نیز همکاری خود را اعلام کرد تا بتواند رفت آمد در داخل و اطراف شهرها را توسعه دهد. به این نحو که اوبر در حال ساخت نرم افزار برای مدیریت شبکه های هوایی در آسمان برای تاکسی های پرنده است. 
همچنین اعلام کرد که وسایل نقلیه قادر خواهند بود تا با سرعت 200 مایل بر ساعت حرکت کنند و کاملا الکتریکی خواهند بود یعنی انتظار می رود که زمان سفر یک ساعت و بیست دقیقه به کمتر از نیم ساعت کاهش یابد. اوبر گفت که در این مورد، سخت تلاش می کند تا هدف خود را محقق سازند.

رونمایی از اولین تاکسی پرنده در دبی


جف هولدن، مدیر اجرایی شرکت همچنین اظهار داشت که اوبر، آزمایشات پرواز تاکسی های مسافر بری 200 مایل بر ساعت را در لس آنجلس در سال 2020 اجرا خواهد کرد. آقای هولدن قصد دارد تا آخرین برنامه های تاکسی های پرنده  را در یک کنفرانس اینترنتی سالانه در لیسبون در این هفته برگزار کند.

تا سال 2020 تاکسی های پرنده وارد لس آنجلس می شوند

در واقع قرارداد اوبر با ناسا برای حل مشکل صدها یا هزاران هواپیما در مناطق شهری با هدف فراهم ساختن سرویس uberAIR در کنار سیستم های کنترل ترافیک موجود در داخل و اطراف شهر ها می باشد.
این گروه ابتدا برنامه های خود را به "سرویس درخواست خدمات هوایی" در سال گذشته اعلام کردند و گفتند که آنها در دالاس و دبی آزمایش خواهند شد. اما اواخر روز چهارشنبه Uber اعلام کرد که در سال 2020 نیز پروازهای هوایی در لس آنجلس انجام خواهد شد.
اوبر گفت که این اولین قرارداد بین آن ها و اداره ملی حمل و نقل هوایی و فضایی ایالات متحده (NASA) بود. ناسا از اواخر دهه 1950 از چنین قراردادهایی برای توسعه راکت های خود استفاده کرده است.
این اتومبیل ها در مسیرهای تعیین شده بر روی شهرها بین هاب های "Skyports" پرواز می کنند. این اولین بار نیست که Uber به فکر همکاری در زمینه های مسافرتی افتاده است بلکه چند ماه پیش نیز سرویس UberBOAT را در کرواسی راه اندازی کرد. UberBOAT یک سرویس قایق رانی است تا مردم بتوانند از قایق های مسافر بری برای سفر بین جزایر استفاده کنند.
همچنین در اوایل سال 2016، سرویس UberChopper در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس برگزار شد . این سرویس برای استفاده از اپراتور هلیکوپتر های محلی ساخته شده است، اما این سرویس تنها جنبه سیاحتی دارد و به عنوان یک سرویس تاکسی رانی عمل نخواهد کرد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید