مایکروسافت سونار ابزار آنالیز سایت منتشر شد

مایکروسافت سونار ابزار آنالیز سایت منتشر شد

مایکروسافت هفته گذشته محصول جدید خود تحت عنوان مایکروسافت سونار (Microsoft's Sonar) را به صورت متن باز با هدف کمک به طراحان سایت جهت ساخت وبسایت هایی با ایمنی بالا و طراحی موثر منتشر کرد.
به گفته مایکروسافت، سونار یک ابزار اسکنر سایت است که به عنوان نسل جدید ابزارهای اسکن سایت نیز مطرح شده است. 
توسعه دهندگان مرورگر Edge مایکروسافت Sonar را به عنوان بهترین راه برای نگه داری و بررسی عملکرد و امنیت وبسایت ها در نظر گرفته اند. توجه داشته باشید که عیب یابی نیمی از خدمات سونار است و قابلیت مهم دیگر ارائه پیشنهادات موثر جهت رفع عیوب و خطاها از سوی این سیستم می باشد.

ابزار آنالیز مایکروسافت سونار

در مورد امنیت، سونار ۸ نوع آسیب‌پذیری از جمله مشکلات پیکربندی SSL را با استفاده از آزمایش کارگزار SSL مربوط به آزمایشگاه‌های SSL مورد بررسی قرار می‌دهد.
اسکن دیگری که مربوط به استفاده وبسایت ها از پروتکل HTTPS است و از سازوکار انتقال اطلاعات با امنیت بالا استفاده نمی‌کنند، که اطمینان حاصل کند که یک وبسایت فقط می‌تواند از طریق ارتباطات ایمن قابل دسترسی باشد تا از حملات "مرد میانی" جلوگیری شود.
یکی دیگر از ویژگی‌های مفید امنیتی که سونار بررسی می کند این است که اگر وبسایتی از فریم ورک یا کتابخانه‌ی آسیب پذیر از جاوا اسکریپت در سمت کلاینت خود استفاده کند، سونار آن را تشخیص داده و گزارش می دهد. 
"آنتون مونتلا" مدیر ارشد برنامه‌نویسی مایکروسافت Edge درباره سونار گفته :سونار جهت کسب نتایج بهتر و دقیق تر از اسکن یک سایت، کدها را هم آنالیز کرده و هم به صورت جداگانه اجرا می کند که علاوه بر این می تواند ظرفیت و عملکرد وبسایت ها را نیز افزایش دهد.
جهت به استفاده از این ابزار می توانید به وبسایت سونار مراجعه کرده و با وارد کردن نام وبسایت خود به بررسی امنیت و آنالیز و عملکرد آن بپردازید. سونار پس از اسکن وبسایت شما، لیست کاملی از خطاهای یافت شده را اعلام می کند و سپس بهترین راه حل های ممکن جهت رفع خطاها را ارائه می دهد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید