گوگل به ابزار ارزیابی افسردگی می پردازد

گوگل به ابزار ارزیابی افسردگی می پردازد

 

اتحادیه ملی علیه بیماری های روانی اعلام کرد که Google ، افرادی را که اصطلاح "افسردگی بالینی" را جستجو می کنند ، با پرسشنامه PHQ-9 که توسط متخصصان پزشکی در ایالات متحده تهیه شده است متصل می کند تا مورد ارزیابی این اختلال قرار بگیرند.مردم می توانند با تکمیل پرسشنامه آنلاین، خود را ارزیابی کنند.

هنگامی که کسی یک جستجوی گوگل در تلفن همراه را برای اطلاعات در مورد "افسردگی بالینی" انجام می دهد، یک پیوند به "بررسی اینکه شما از نظر بالینی افسرده هستید" در پانل دانش افسردگی ظاهر می شود و با کلیک بر روی لینک ، کاربر را به پرسشنامه PHQ-9 می برد.

ماری گلیبرتی، مدیرعامل این سازمان، گفت که Nami امیدوار است که با Google همکاری کند تا سطح آگاهی افسردگی بالینی را بالا ببرد و افراد مبتلا را برای تعیین میزان افسردگی و برطرف کردن آن کمک کند. او گفت که افسردگی بالینی یک وضعیت قابل درمان است و PHQ-9 می تواند اولین گام برای تشخیص درست باشد.

از آنجا که Google اطلاعات کاربر را ذخیره می کند، نگرانی های قانونی وجود دارد که اطلاعات وارد شده به فرم PHQ-9 حفظ شود.

سخنگوی گوگل به TechNewsWorld اعلام کرده است : "امنیت و اطالاعات خصوصی کاربران برای ما اهمیت دارد . ما می دانیم که این اطلاعات حساس و خصوصی است و گوگل پاسخ های شما و یا نتایج شما را ذخیره نمی کند." همچنین او گفت : "با ساخت PHQ-9 و دسترسی به آن در پنل دانش شناختی افسردگی بالینی، ما امیدواریم که به ارائه اطلاعات مفید و روشنگر کمکی شده باشد تا تحقیقات عمیقتری  در وب صورت پذیرد و این کمک بزرگی ست تا گفتگوهای بیشتری با پزشک خود داشته باشید."

راب اندرل، تحلیلگر اصلی گروه اندرل، به TechNewsWorld گفت : "این به معنای اعتماد است و اینکه آیا مدیریت واقعا چه چیزی را می داند که مهندسان این کار را انجام داده اند."
وی افزود: "در گذشته، گوگل با توجه به نظارت نادیده گرفته شده است، بنابراین نگرانی در مورد حفظ اطلاعات منطقی است حتی اگر به وضوح قصد اجرایی نباشد ".

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید