چگونه آپدیت الگوریتم گوگل در مارس 2019 روی رتبه سایت شما تاثیر می گذارد؟

مهم نیست که شما می خواهید نزدیک ترین مرکز درمانی را پیدا کنید یا می خواهید هزینه کلی یک عروسی سلطنتی در سال 2018 را بدانید، مهم این است اولین جایی که سراغ آن می روید گوگل خواهد بود. محبوبیت گوگل همواره در حال افزایش است به شیوه ای که امروز واژه گوگل هم معنی با واژه جستجوی آنلاین است. به همین دلیل گوگل بیشتر از 70 درصد از کل جستجوها را در مقایسه با دیگر رقبای خود مانند Bing، Yahoo و... به خود اختصاص داده است.
جدای از جستجوهای روزمره کاربران، بسیاری از سازمان ها به صورت مداوم برای آگهی در گوگل پول پرداخت می کنند. این آگهی ها "تبلیغات پولی" نام دارند و بهترین راه برای گرفتن ترافیک در صورت ضعیف بودن رتبه بندی سئو سایت هستند.
تبلیغات پولی گوگل
گوگل به عنوان بهترین ابزار دریافت پاسخ برای تقریبا همه سوالات، برخی اوقات اقدام به انتشار خبرهایی در مورد خود می نماید. بعد از جریمه شدن 5/1 میلیارد یورویی گوگل توسط اتحادیه اروپا، آپدیت الگوریتم در ماه مارس 2019 بزرگ ترین اتفاق خبر ساز در مورد گوگل بوده است.

از این آپدیت چه می دانیم؟

در حال حاضر هیچ چیزی در مورد این آپدیت الگوریتم قطعی نیست. فعلا هیچگونه شواهدی برای نشان دادن الگویی که ممکن است بر روی رتبه بندی برخی سایت ها در نتایج موتورهای جستجو تاثیر داشته باشد، وجود ندارد. گوگل تایید کرده است که آپدیت الگوریتم هسته گوگل در 12 مارس 2019 اتفاق افتاده است. از آغاز امسال این اولین باری است که گوگل آپدیت الگوریتم را رسما در توییتر اعلام می کند.

عده ای بر این باور هستند که این الگوریتم در واقع آپدیت الگوریتم آگوست 2018 که الگوریتم پزشکی نام دارد را دگرگون کرده است. به شیوه ای که بسیاری از وبسایت هایی که رتبه خود را توسط آپدیت پزشکی از دست داده بودند، دوباره به موقعیت قبلی خود بازگشته اند. اما هنوز اطلاع دیگری در مورد بخش های خاص این آپدیت موجود نیست.

چرا این آپدیت را آپدیت فلوریدا 2 نامیده اند؟

در سال 2003، گوگل یک آپدیت را بعد از کنفرانسی در ایالت فلوریدا راه اندازی کرد. که در آن زمان آن را با عنوان آپدیت فلوریدا نامگذاری کردند. یک اتفاق مشابه (در مارس 2019 بعد از یک کنفرانس در فلوریدا آپدیت راه اندازی شد) در مارس 2019 باعث شد که این آپدیت به صورت غیر رسمی به آپدیت فلوریدا 2 نامگذاری شود.

برای پایان دادن به مباحث نام گذاری، همین ماه گوگل در یک توییت نام آن را آپدیت مارس 2019 نامید.

بیشترین تاثیر آن بر روی وبسایت های سلامت بوده است

در اگوست 2018، شایع شد که بیشتر وبسایت های حوزه سلامت و بهداشت ترافیک خود را به صورت قابل توجهی از دست داده اند. به نظر می رسید که آپدیت اگوست 2018 نتایج جستجو های مربوط به سلامت را به کلی تغییر داده است و بسیاری از صفحاتی که قبل از این آپدیت، ترافیک قابل توجهی را به دست آورده بودند، تعامل آنلاین آن ها به شدت کاهش یافت.

تغییرات الگوریتم مارس 2019 گوگل

یک دسته از سایت ها که سایت های YMYL نام دارند در دام این آپدیت افتاده بودند. YMYL در واقع مخفف اصطلاح "Your Money or Your Life" و به معنی "صفحات پول یا زندگی" است. این می تواند شبیه وبسایت هایی باشد که اقدام به کسب درآمد از دارک وب (dark web) می کنند. اما واقعیت مسئله چنان هم ساده نیست! گوگل چنین صفحاتی را به صورت زیر تعریف می کند:

برخی از وبسایت ها به طور بالقوه بر روی روان، سلامت، مال یا امنیت کاربران تاثیر می گذارند. ما چنین صفحاتی را YMYL می نامیم. که می توانند شامل دسته بندی های زیر باشند:
• صفحات تجاری یا وب سایت های فروشگاهی
• وب سایت هایی که با اطلاعات مالی سروکار دارند یا در مورد خرید وسایل منزل، وام ها، سرمایه گذاری، بیمه و... مشاوره ارائه می دهند.
• صفحاتی با اطلاعات قانونی اشخاص که با تغییر اسامی اسناد، طلاق، نگهداری از کودکان و دیگر موضوعات قانونی دیگر سر و کار دارند.
• وب سایت های پزشکی که مطالب در مورد بهداشت و روان، تغذیه و دارو ها را منتشر می کنند.
گوگل همیشه اعلام می کند که کاربران باید به هنگام شناسایی این وبسایت ها از قضاوت خود استفاده کنند و هوشیار باشند. ممکن است بسیاری از وبسایت هایی که در دسته بندی های ذکر شده در بالا قرار می گیرند وبسایت های YMYL نباشند. گوگل می گوید که وبسایت های YMYL که کیفیت پایینی دارند می توانند پیامد های منفی برای کاربران داشته باشد.
بنابراین، هر کدام از وبسایت ها برای کسب یک موقعیت عالی در نتایج جستجو باید قاعده E.A.T را به خوبی رعایت کند. E.A.T در واقع ترکیبی از سه معیار زیر می باشد.
تخصص (Expertise) – بررسی اینکه آیا نویسنده در این موضوع تخصص دارد.
اعتبار (Authority) – بررسی اینکه آیا نویسنده در تخصص خود شناخته شده است. 
امانت (Trustworthiness) – پی بردن به اینکه آیا محتوا دقیق و صحیح است.
قائده EAT در سئو
بنابراین، هر چند یک وبسایت پزشکی محتوای بسیار ارزشمند و دقیق هم داشته باشد، تا وقتی که توسط یک متخصص نوشته نشده باشد از آن استفاده چندانی نخواهد شد. اگر نویسنده یک مطلب در 15 سال اخیر یک متخصص پزشکی باشد این واقعیت باید توسط برخی از سایت های دیگر تایید شود که این کار با لینک دادن به آن مطلب ممکن می شود. همواره بر بررسی صحت و دقت محتوای موجود، عمق دانش نویسنده درباره موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
برای مثال، اگر شخصی تجربیات شخصی خود را از بیماری سرطان به اشتراک بگذارد، این مطلب در نتایج جستجوی عبارت "درمان سرطان" رتبه بالایی نخواهد گرفت. زیرا نمی تواند به عنوان بخشی از اطلاعات پزشکی در نظر گرفته شود و علاوه بر این توسط یک متخصص سرطان هم نوشته نشده است.
بنابراین، اگر شما واقعا می خواهید رتبه از دست رفته خود را دوباره احیا کنید، هر یک از معیار های E.A.T را به خوبی بررسی کنید و عواملی که مانع پیشرفت شما در صفحه نتایج گوگل هستند را بهبود دهید.
همواره بر حوزه سلامت، بسیاری از وبسایت های تجاری دیگر به خوبی مورد هدف این آپدیت قرار گرفته اند. Searchengineland یک وبسایت معتبر می باشد که پیامدهای این آپدیت را دنبال و آن را همراه با جزئیات در مورد دسته بندی وبسایت های آسیب دیده منتشر می کند.
 

همچنین وبسایت های تجاری کوچک هم تحت تاثیر قرار گرفته اند

همانند بسیاری از سایت های معاملاتی که به دقت توسط گوگل نظارت می شوند، به نظر می رسد که وبسایت های تجاری کوچک دیگر هم به خوبی رصد می شوند. چنین وبسایت هایی اگر دارای محتوای ضعیف هستند، نمی توانند بسیار قابل اعتماد باشند. آن ها همواره مشکلاتی از قبیل داشتن تنها یک عکس از محصول و یا توضیحات کمتر از یک خط برای محصول را دارند. گوگل قبلا صفحات از این دست بسیاری را از لیست نتایج جستجوی خود حذف کرده بود. این اقدام برای جلوگیری از سایت های مشکوک بسیار مفید است.

الگوریتم مارس 2019 گوگل

نکات مهم برای جبران خسارت

اگر فکر می کنید که وبسایت شما با آپدیت مارس 2019 آسیب دیده است، باید وبسایت خود را به شیوه ای کاملا بی طرفانه و کلی بررسی نمایید و تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید. همچنین باید نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

• تخصص خود بر روی موضوعی که درباره آن محتوا ایجاد می کنید و همواره آوازه خود در این حوزه را نشان دهید.

• مرحله بعد کمی دشوارتر است، ولی در این موقعیت باید مهارت بازاریابی خود را به کار گیرید. لازم است وبسایت های معتبر را متقاعد کنید تا شما را مطرح کنند. اگر شما بتوانید کاربران دیگری را دوباره به سمت خود بکشانید، باعث می شوید که امتیاز E.A.T شما افزایش یابد.
• مشکلات فنی وبسایت خود را به خوبی برطرف کنید. یک مشکل فنی جزئی می تواند در آینده باعث پایین آمدن رتبه شما شود.
لینک های با کیفیت را در محتوای خود قرار دهید. لینک هایی که درون محتوای خود قرار می دهید می تواند تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد این تصور در گوگل که اعتبار شما بالا است را داشته باشد. بنابراین در قرار دادن لینک ها درون محتوای خود بسیار دقت کنید.
اگر وبسایت شما از آپدیت مارس 2019 به صورتی قابل توجهی آسیب دیده است، می توانید نکات ذکر شده را دنبال کنید و تغییرات مثبتی را در رتبه بندی خود مشاهده نمایید.
نکات مهم الگوریتم مارس 2019

سخن آخر

گوگل قصد دارد بهترین محتوا را به کاربران خود ارائه دهد و برای همین دائما تلاش می کند که الگوریتم های جستجو خود را به روز رسانی کند. با شدت گرفتن رقابت، بهتر است وبسایت خود را با دقت انتخاب و مدیریت نماییم. اگر می خواهید در صدر رقابت قرار بگیرید، باید خود را با آخرین ترفند های سئو مجهز کنید. همواره شما می توانید از مجموعه آموزش های رایگان سئو در سایت  ILikePHP برای رتبه بندی محتوای خود در گوگل استفاده کنید. این آموزش ها شیوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب، بهبود محتوای صفحه، ابزارهای سئو و دیگر موارد ضروری را به شما نشان می دهد.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید