5 ابزار پرطرفدار بازاریابی دیجیتال در سال 2019

--- 167
هر ساله فناوری های جدیدی به بیرون می آید، فناوری های موجود پیشرفته تر شده و پیش بینی ها کامل تر می شود و در فرآیند بازرایابی به طور گسترده شناخته می شود.
این روند ادامه پیدا کرده و هرساله با سرعت بیشتری پیش می رود. به گفته وی: هدف از بازاریابی و بازاریابی دیجیتال، همواره یکسان بوده است و چیزی به جز جلب توجه و تمرکز مخاطبان شما نیست. تغییرات به سمت نقاط توجه آن ها ادامه پیدا می کند و این چیزی است که باید از آن استفاده کنید.
در اینجا 5 روند بازاریابی دیجیتال برای سال 2019 وجود دارد:

1. هوش مصنوعی

هر کسی می تواند درباره هوش مصنوعی صحبت کند اما کمتر کسی می تواند آن را درک کند. به هوش مصنوعی مانند دسته ای از کامپیوتر ها نگاه کنید که می توانند همه چیز را به سرعت آنالیز کنند. همچنین آن ها می توانند همه رفتارها و الگوها را از طریق داده ها به خوبی درک کنند.
می توانید از هوش مصنوعی برای انجام وظایفی از جمله بهینه سازی پایگاه داده و افزایش بازده تیم خود استفاده کنید. برای مثال می توانید هوش مصنوعی را برای پیدا کردن چشم اندازی از مشتری های حال حاضر و یا آنالیز مکالمات رسانه های اجتماعی به کار بگیرید تا بر رقبای خود پیروز شوید.
آژانس ما روزانه از هوش مصنوعی استفاده می کند. برای نمونه، ما با تعدادی از پیش دبستانی ها، مراکز روزانه و مراقبت از کودکان کار می کنیم. می خواهیم در فرآیند ثبت نام نوع مناسبی از پیش بینی را به کار ببریم. برای این کار راهی مناسب تر از تجزیه و تحلیل ثبت نام های حال حاضر و گذشته نیست. داده های مشتریانمان را بارگذاری می کنیم و برای تعیین این که چه کدهای پستی و محله هایی را باید مورد هدف قرار دهیم و همچنین بیشترین ویژگی های والدین از هوش مصنوعی استفاده می کنیم. این ممکن است چندین روز زمان برای آنالیز نیاز داشته باشد.
تاثیر هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

2. چت بات

من در مقاله بازاریابی دیجیتال در سال 2018 درباره چت بات ها نوشتم و همچنان به این روند ادامه می دهم. به دلایلی کسب و کارها با سرعتی کمتر از آنچه من انتظار داشتم با آن منطبق می شوند. اما پیش بینی شده است که تا سال 2022 چت بات ها به کسب و کارها کمک خواهد کرد بیش از 8 میلیارد در سال صرفه جویی کنند.
چت بات ها می توانند به سرویس های مشتری کمک کنند و همچنین می توانند به سوالات تکراری مشتری ها به سرعت پاسخ دهد. مانند: چه زمانی بسته من تحویل داده می شود؟ قرار ملاقات من چه ساعتی است؟ موقعیت مکانی شما کجاست؟
چت بات ها می توانند به پیش بردن فرآیند ها، برنامه ریزی قرار ملاقات ها و انجام روند خرید کمک کنند. به تازگی باتی را برای انجام وام خودرو به صورت خودکار و بدون نیاز به نیرو انسانی راه اندازی کردم. او به تمام سوالاتی که انسان ممکن بود بپرسد پاسخ داد و همچنین از شکلک ها برای طبیعی تر شدن مکالمه استفاده می کرد.
برای تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری روی یک بات، ابتدا باید بدانید می خواهید از بات برای خدمات مشتری استفاده کنید و یا افزایش فروش. سپس می توانید خود را به سمت فناوری که برای هدف شما اهمیت بیشتری دارد، هدایت کنید.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که چت بات ها نمی توانند به جای مکالمات پیچیده انسانی استفاده شوند اگرچه همچنان در حال تکامل و بهبود هستند.
تاثیر چت بات ها در دیجیتال مارکتینگ

3. بلندگوهای هوشمند و صوتی

بچه های من هر روز صبح را با الکسا شروع می کنند. از دستگاه سوالات زیادی(کارهایی که باید انجام دهیم، دستورات غذایی و غیره) می پرسیم و چیزهای زیادی را سفارش می دهیم. برای سرمایه گذاری در این روند، پیشنهاد می کنم وب سایت خود را بهینه کنید. اگر قصد انجام آن را دارید، گام اول باید بدانید چه کسانی به دنبال شما هستند. به یاد داشته باشید سوالات به صورت مکالمه ای و طولانی هستند. انتظار نمی رود برای پیدا کردن رستوران بگویند: "الکسا، رستوران". در اصل چیزی شبیه به"الکسا چه رستوران هایی در حال حاضر شام می دهند؟" پرسیده می شود.
گام دوم این است که این عبارات و سوالات را در وب سایت خود قرار دهید. یک بخش پرسش و پاسخ برای تمام سوالاتی که پیدا کرده اید، راه اندازی کنید. همچنین می توانید در موضوعات مختلف وبلاگ ها پست بگذارید. اما بهترین راه این است که عبارات خاصی را وارد کنید. اگر می خواهید به "رستوارن های ارائه دهنده شام در حال حاضر" بپردازید، میتوانید مطلبی مانند "ما از 5 صبح الی 10 شب و از شنبه تا چهارشنبه شام ارائه می دهیم" بنویسید. این باعث می شود در جست و جوی صوتی رتبه بالاتری بگیرید.
تاثیر بلندگوهای هوشمند صوتی در دیجیتال مارکتینگ

4. بازاریابی اینفلوئنسر در حوزه مرتبط

در حالی که بازاریابی اینفلوئنسر موضوع جدیدی نیست، اما تمرکز زیادی بر روی آن است. به جز زمانی که یک برند بزرگ جهانی و یا تجارت الکترونیک داشته باشد، به احتمال زیاد بازاریابی شما محدود به یک حوزه است.
اگرچه تبلیغ شما توسط اینفلوئنسر ها و افراد مشهور برای معرفی و تایید محصولتان به میلیون ها طرفداران اجتماعی آن ها موضوع جالبی است، اما تاثیر آن زود گذر است. سعی کنید با اینفلوئنسرهای نزدیک به حوزه خود کار کنید و کمپین های طولانی مدت و تبلیغات را با هم ترکیب کنید.
لیستی از 10 اینفلوئنسر برتر در حوزه خود را تهیه کنید. پادکست ها، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت، اینستاگرام، و پلت فرم های دیگر را بررسی کنید. ابتدا آن ها را فالو کنید و اطلاعاتی را درباره آن ها و برندشان بدست آورید. سپس با یک پیام معمولی مکالمه را شروع کنید.
بازاریابی اینفلوئنسر در حوزه مربوطه

5. لایو ویدیو

ویدیو هنوز در بالاترین رده بازاریابی قرار دارد و چیزی که از آن بهتر است ویدیو لایو است. خود را جای مشتری هایتان قرار دهید. چه چیزی از شرکت انتظار دارید؟ از زاویه دیگر به دفتر و محصولات خود نگاه کنید.
دو اقدام کلیدی برای لایو ویدیو وجود دارد. ابتدا مهم است که یک استراتژی محتوا تهیه کنید. استراتژی مورد علاقه من این است که زمان آن تنها 1 یا 2 ساعت باشد. همچنین یادداشت هایی نوشته و ایده های مختلف را جمع آوری کنید. هر آن چیزی که برای مشتری شما کاربردی است، به آن ها کمک می کند و یا با برایشان جالب است را ثبت کنید و تا زمانی که دستتان نیرو دارد به نوشتن ادامه دهید.
تاثیر لایو ویدیو در دیجیتال مارکتینگ

کلمات کلیدی

لینک های مرتبط

طراحی سایت اصفهان
تبلیغات مرتبط
آموزش برنامه نویسی
آموزش طراحی سایت
آموزش زبان جاوا Java
آموزش HTML و CSS
آموزش سی شارپ C#‎
آموزش پروژه محور #C
آموزش زبان پایتون Python
آموزش جی کوئری jQuery
آموزش وردپرس WordPress
آموزش ساخت ربات تلگرام
● آموزش‌های رایگان
● تبلیغات کلیکی