12 راه بهینه سازی وب سایت برای جست و جوهای صوتی در سال 2020

جست و جوی صوتی یک تکنولوژی جدید است که به شما اجازه می دهد جست و جو های آنلاین را بر اساس دستورات صوتی انجام دهید. با وجود اینکه 11 سال است این تکنولوژی بوجود آمده است، اما هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد.

پیش بینی شده است که تا سال 2020  استفاده از جست و جوی صوتی 50% افزایش خواهد داشت.

قرار دادن کسب و کارتان در رتبه اول دنیای صوت محور

با افزایش روز افزون استفاده از گوشی های هوشمند، تغییرات چشم گیری در نحوه ی جست و جو ها بوجود آمده است. با توجه به جستجوهای کاربران هم اکنون به سرعت در حال تبدیل شدن به یک دنیای صوت محور هستیم.
علاوه بر آن، همانطور که کسب و کارها به سمت تجارت الکترونیک می روند، برای همراه بودن با این تغییرات هیچ انتخابی جز بهینه سازی مطالب خود، وب سایت و هرچیز دیگری ندارید. حتی تعداد کمی از مشتریان را هم نباید از دست بدهید.

چگونه می توانید جست و جو های صوتی را به مزیت رقابتی خود تبدیل کنید؟

با یک طرح خوب اقدام کنید

همانطور که استفاده از جست و جوی صوتی افزایش پیدا کرده است، باید کسب و کار خود را با نیازهای حال و آینده جست و جوی صوتی تطبیق دهید. این امر به این معنی است که باید یک استراتژی خوب تعیین کنید، کلمات کلیدی که در آینده مناسب شما است را تعیین کنید، محتوای موجود و محتوای مورد نیاز در آینده را تعیین کنید و در نهایت محتوای جدید تولید کنید.

جست و جوی صوتی چیست

ایجاد فهرست محصولات آنلاین

اگر شما یک کسب و کار محلی دارید اینکار برایتان خوب است. در غیر اینصورت، می توانید این گزینه را نادیده بگیرید. یکی از مراحل آمادگی برای جست و جوی صوتی این است که باید مطمئن شوید در حوزه آنلاین قرار دارید.
برای مثال، اگر محصولات پوشیدنی را می فروشید باید بدانید که صفحه نمایش محدودی دارند. علاوه بر آن گوشی های هوشمند از دستیار های صوتی استفاده می کنند، Google Assistant برای اندروید و Siri برای اپل.
برخلاف نتایج جست و جوی متنی گوگل، دستیارها نمی توانند نتایج جست و جو خصوصا برای کسب و کار های محلی را نمایش دهند. در عوض فهرست های کسب و کار را نمایش می دهند. در این حالت شما وب سایت خود را بهینه نکرده اید.

کلمات کلیدی خود را دوباره انتخاب کنید 

به یاد داشته باشید که مشتریان شما  می خواهند از جست و جوی صوتی استفاده کنند نه از کلمات کلیدی. به این معنی است که به دلیل طبیعت ارتباطات انسانی با افزایش طول کلمات کلیدی روبرو خواهید شد.
پس به جای اینکه کلمه کلیدی مثل " کیک تولد آناناسی" را هدف قرار دهید، باید روی "فروشنده کیک آناناسی قابل اعتماد می شناسی؟" تمرکز کنید. جست و جوی صوتی قرار نیست به شما گزینه هایی برای انتخاب نشان دهد، قرار است شما را به همان چیزی که می خواهید برسانند.
اگر هنوز در این زمینه مشکل دارید می توانید برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب از نرم افزار های خوبی که در حوزه SEO وجود دارند کمک بگیرید.

بهینه سازی سایت برای جست و جوی صوتی

بهینه سازی برای جست و جو های محلی

اگر شما فهرست و محتوای محلی خود را ایجاد کرده اید، باید فهرست و محتوای خود را برای جست و جوهای محلی بهینه کنید. بیشتر جست و جوهای صوتی اطلاعاتی که مربوط به زمان و سرعت هستند را برای افراد هدف قرار می دهند. برای مثال، " بهترین مکان خرید فست فود در نیوجرسی" یا "فست فودهایی که در نیوجرسی هستند".

کاهش زمان بارگزاری صفحه

اینکه سرعت بارگزاری صفحه یکی از عوامل مهم رتبه بندی سایت است برای همه افراد در حوزه سئو مشهود است و با افزایش محتوای دیجیتال مثل صدا در اینترنت، هرچه بارگزاری سایت شما سریع تر باشد رتبه بهتری خواهید گرفت.
بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط Backlinko، وب سایت هایی که محتوا های ساده و راحت دارند رتبه بهتری در صفحات اول SERPs خواهند گرفت. همچنین نشان داده است که گوگل و موتور های جست و جوی دیگر، وب سایت هایی با سرعت بارگزاری کمتر را مورد توجه خود قرار داده اند.

از long tail ها استفاده کنید

با اینکه استفاده از long tail ها آن قدر محبوب نیست، یکی از روش های بهینه سازی وب سایت برای جست و جوی صوتی به حساب می آید.
دو دلیل برای آن وجود دارد:
1-جست و جو های صوتی بر اساس متن های طولانی ساخته شده اند.
2-دستیارها ساخته شده اند تا پاسخ تمام پرس و جو های ما را بدهند.
در نتیجه استفاده از long tail ها برای بهینه سازی متن های کوچک کمک می کنند و همیشه شما را به اولین نتایج جست و جو هدایت می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی برای جست و جوی صوتی

سوالات مخاطبان را هدف قرار دهید

بیشتر جست و جوهای صوتی در قالب سوال هستند. پرس و جو های الکسا، سیری و دستیار گوگل را به یاد آورید. همه ی آن ها در قالب سوال هستند. برای مثال: " چگونه سگ خود را حمام کنم؟" و یا سوال هایی شبیه به این. همیشه مطمئن باشید که مطلب شما دقیقا مطابق با سوال مخاطبتان است.

تولید مطالب مطابق با جست و جوی صوتی

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای کاربر ساده، خوانا و روان باشد. برای یک صدای خودکار به وضوح خوانا باشد و در آخر چیزی در حدود کلاس نهم بنویسید.

محتوای محلی بیشتری تولید کنید

تقریبا بیشتر جست و جو های صوتی برای محتواهای محلی است. با تولید محتواهای محلی که مطابق با نیازهای محلی باشد، پیشرفت زیادی در بهینه سازی و بهبود SEO برای جست و جوی صوتی خواهید داشت. نیاز نیست برای تولید محتوای محلی کسب و کار محلی داشته باشید.
می توانید تعداد زیادی محتوای محلی تولید کنید تا بتوانید ترافیک بسیار زیادی را به سمت کسب و کار خود بدون توجه به موقعیت مکانی خود داشته باشید.

تجربه کاربری بسیار مهم است

برخلاف SERPs، جست و جوی صوتی در یک وب سایت بر روی کوئری ها تمرکز می کند. اطمینان حاصل کنید که دستیار صوتی می تواند به تمام اطلاعات شما به سرعت دسترسی پیدا کند. یعنی سایت شما باید رابط کاربری خوب و سریع داشته باشد و با HTTPS امن شده باشد.

طراحی رابط کاربری برای بهینه سازی جست و جوی صوتی

استفاده از schema و structured formatting

در یکی از مطالعات Backlinko، دریافتند که حدود 40.7٪ از تمام پاسخ های صوتی گوگل از Snippet Google Featured آمده است. گاهی اوقات به عنوان پاسخ سریع، این پاسخ خلاصه ای از وب سایت های انتخاب شده است و اغلب شامل یک لینک به منبع اطلاعات است.
برای اینکه وب سایت شما بهینه شود، باید اطمینان حاصل کنید که برای بیشتر سوالات مخاطبان خود پاسخهای مختصر را فراهم کرده اید.
وقتی بر روی تولید محتوا و سئو بر اساس همان روش های سئو تمرکز می کنید، احتمالا در جست و جوی صوتی هم می توانید خوب عمل کنید. به همین دلیل است که وب سایت هایی که تعاملات اجتماعی بالا، رتبه بهتر و دامین آتوریتی بالا دارند در جست و جوی صوتی هم خوب عمل می کنند.
بزرگترین روش جست و جو در آینده به وسیله صدا خواهد بود. برای باقی ماندن کسب و کار در رتبه بالای سئو در سال 2019 باید بتوانید بهینه سازی جست و جوی صوتی را انجام دهید.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید