7 روش جلوگیری از حملات سایبری برای صاحبان وب سایت ها

به دلیل امنیت ضعیف و بسیار پایین وب سایت ها جرایم سایبری به طور گسترده ای افزایش پیدا کرده است که خود یک تهدید بزرگ برای وب و صاحبان وب به حساب می آید. مردم برای مراقبت از کسب و کار خود نیاز به مراقبت های بیشتری دارند.
اگرچه شناسایی تهدید ها مهم است، اما جلوگیری از آن به مراتب اهمیت بیشتری دارد. در این مقاله سعی داریم تا با روش های جلوگیری از این حملات و تهدید ها آشنا شوید تا بتوانید کسب و کارتان را بهبود بدهید. با دقت همه مراحل را پیگیری کنید و حتما بررسی کند تا مرحله ای را فراموش نکرده باشید و همه مراحل را در وب سایتتان پیاده سازی کنید.

1- آگاه به جرایم سایبری باشید

باید در مورد تمامی اتفاق های روزانه ای که می افتد آگاه باشید به ویژه وقتی کسب و کار آنلاین دارید. اینترنت یکی از مواردی است که سرمایه گذاری عظیمی در آن صورت گرفته است. حتی اگر یک مورد کوچک را نادیده بگیرید کارتان تمام است.

باید بدانید کدام یک از اطلاعات شما برای هکرها جذاب است تا بتوانید از آن در مقابل هکرها محافظت کنید. می توانید از مقالات و پست هایی که درباره هکرها است استفاده کنید تا با تکنیک های هک و نکته های مهم آن آشنا شوید. لازم است قبل از آن که اطلاعات شما به دست آن ها بیفتد، اقدامات پیشگیرانه به کار ببرید.

2- محافظت از طریق پروتکل SSL

 یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید دریافت گواهینامه SSL است. داشتن این گواهینامه علاوه بر آنکه از حملات مخرب جلوگیری می کند، اعتماد را برای کاربران نیز ایجاد می کند.

گواهینامه SSL امروزه با قیمت های مختلف و شرایط متفاوت می تواند به طرز کارآمدی از وب سایت شما محافظت کند. یک گواهینامه SSL مثل Wildcard SSL، از دامین و ساب دامین های شما محافظت خواهد کرد. این گواهینامه ها همانند SSL های معمولی از روش های اعتبار سنجی مشابه استفاده می کند.

7 روش جلوگیری از حملات سایبری

 

3- استفاده از اهراز هویت دو مرحله ای

اهراز هویت دو مرحله ای موجب کاهش خطر ابتلا به هک می شود. می توانید با تشویق کارکنان خود به استفاده از اهراز هویت دو مرحله ای امنیت وب سایت خود را بهبود ببخشید.

با اجرای این فرآیند از کاربران خواسته می شود تا کد تاییدی که به موبایل و یا ایمیل آن ها فرستاده شده است را وارد کنند که در نتیجه آن از وقفه در وب سایت جلوگیری می کنید و همچنین اطلاعات شما ایمن خواهد ماند.

4- بازرسی های به موقع

با گسترش و رشد کسب و کار و سازمانتان نیاز دارید تا امنیت دوباره آن را بررسی کنید و نمی توانید همیشه تضمین کنید که در امنیت کامل هستید. برای این کار می توانید از مشاوران سایبری که کارشناسان رسیدگی به موارد امنیتی هستند استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از یک متخصص امنیتی تمام وقت که بتواند به اقدامات امنیتی و پیشگیری های لازم کمک کند به امنیت وب سایت خود بپردازید.

5- حفاظت از اطلاعات مهم

همواره مهم ترین اطلاعات سازمان خود را ایمن کنید. در ابتدا اطلاعاتی که اولویت ندراند را نادیده بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات چگونه به دست کارکنان می تواند برسد و همچنین مطمئن شوید که بدون احراز هویت و دریافت مجوز نتوانند به این اطلاعات دست پیدا کنند. برای اینکار روش های مختلفی که وجود دارد را بررسی کنید.

 

6- عضو بیمه های سایبری شوید

شرکت های متعددی تسهیلات بیمه در برابر جرایم سایبری را ارائه می دهند. می توانید با عضویت در این بیمه ها سازمان خود را در برابر هر خطری و نتایج آن پوشش دهید.

علاوه بر آن با پوشش سازمان خود توسط شرکت های بیمه سایبری، می توانید از آسیب هایی که می توانید تحمل کنید و اندازه خطری که در کمین شما است آگاه شوید.

جلوگیری از حملات سایبری

7- بر روی کارکنان خود تمرکز کنید

از آنجایی که کارکنان دانش کسب و کار لازم را دارند و نیز به وظایف خود آشنا هستند پس یکی از مهمترین عناصر کلیدی شرکت به حساب می آیند. آنها را با انگیزه نگه دارید و سطح دسترسی کارمندان خود به اطلاعات مهم را محدود کنید و آن ها را توجیه به حفظ و عدم افشای اطلاعات شرکت کنید. همچنین از پیام هایی که بین آن ها رد و بدل می شود پشتیبان گیری کنید. مراقب نحوه انتخاب پسورد های آنها باشید و از الگوی ذهنی برای انتخاب آن استفاده نکنید. می توانید از یک برنامه مدیریت پسورد برای تولید و نگه داری پسورد های مورد نیاز سازمانتان استفاده کنید.

حمله سایبری چیست

وب سایت شما دقیقا به همان اندازه سازمان شما نیاز به رسیدگی و توجه دارد. موفقیت و خوشنامی در کسب و کار آنلاینتان به وسیله وب سایت شما رقم می خورد و بسیار مهم است که مطمئن باشید با روش های اصولی و درستی از آن محافظت خواهید کرد.
روش های مختلفی را برای محافظت در برابر حملات سایبری برایتان توضیح داده ایم. می توانید بررسی کنید که آیا این موارد را رعایت کرده اید و در غیر این صورت اقدام به پیاده سازی آن ها کنید تا هرچه بیشتر وب سایت و اطلاعات مشتری در حفاظت و امنیت کامل باشد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید