تاثیر هوش مصنوعی در آینده موسیقی

هوش مصنوعی ممکن است قادر به پر کردن یک سالن کنسرت نباشند، اما کامپیوتر ها در حالی به صنعت موسیقی هجوم می آورند که قادر به تولید آهنگ های متقاعد کننده ای هستند . همان طورکه در جشنواره South southwest نیز نشان داده شد.
در حال حاضر آلبومی با 8 آهنگ و تنظیمی فوق العاده توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. "من هوش مصنوعی هستم" پاییز اخیر توسط یوتیوب منتشر شد در صورتی که توانایی نواختن هیچ نوع موسیقی را هم نداشت.
در جشنواره ای که 17-8 ماه مارس برگزار شد، برای ساخت اولین ویدیو آهنگ در سال 2017، با مشکلات زیادی به عنوان شخصی که دانش موسیقی خاصی ندارد، رو به رو شدم. من متن شعر را نوشتم ، نوع آهنگ را هم در ذهن داشتم اما با این حال ساخت و ضبط موسیقی واقعی کار دشواری بود.
هنرمند موسیقی پاپ گفت دو سال است که شروع به کسب تجربه با هوش مصنوعی کرده است. که این همان کار با Amper یک نرم افزار ترکیب موسیقی هوش مصنوعی است.
Souther گفت: در مدت دو روز آهنگی را ساختم که که می توانستم احساس کنم کاملا متعلق به من است. و به این معنی است که دیگر نیازی نیست به سایر افراد متکی باشم.
گروه مهندسان و موسیقی دانان نیویورک دریافتند Amper بخشی از ده ها استارتاپی است که سعی می کنند  ساخت موسیقی سنتی را با استفاده از هوش مصنوعی متوقف کنند.
Drew Silverstein ، بنیان گذار ومدیر عامل شرکت گفت هدف ما کنار گذاشتن تنظیم کنندگان آهنگ نیست بلکه می خواهیم آن ها از آن برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند.

تولید موسیقی با هوش مصنوعی
او گفت شرکت به ده ها هزار مواد اولیه اعم از آهنگ های مناسب رقص تا آهنگ های کلاسیک برای تولید آهنگ های سفارشی دسترسی دارد.
Silvertein گفت :ایده ی Amper این است که تمام افراد صرف نظر از توانایی ها و مهارت هایشان بتوانند موسیقی مورد نظر خود را تولید کنند.
نرم افزار Amper به کاربر این امکان را می دهد که یک سبک موسیقی به همراه حالت آن(شاد،غمگین،مناسب رانندگی) را پیش از شروع آهنگ انتخاب کنند. سپس کاربر می تواند سرعت موسیقی را تغییر دهد، ادوات دیگری را به آن اضافه کنند و یا آن را تغییر دهد تا به نتیجه دلخواه خود برسند.
دو آهنگی که توسط Amper در SXSW با استفاده از انتخاب عمومی پاپ و هیپ هاپ ساخته شد به احتمال زیاد در بالای نمودار قرار ندارد. اما این قطعات به اندازه کافی گوش نواز بودند و کاملا مناسب موسیقی پس زمینه برای ابزار های موسیقی و یا ویدیو ها و بازی های کامپیوتری هستند.

یک ابزار خلاق

Southern گفت بارها و بارها روی موسیقی آلبوم خود کار کرده است تا به آوای مناسبی برسد.
او گفت این ابزاری است که در فرآیند خلاقانه خود می توانم از آن استفاده کنم. اما من همچنان یک ویرایشگر هستم و نیاز به تمرین بیشتری دارم.
با این حال او تایید کرد هنگامی که آلبوم او وارد بازار شود وحشت زده می شوید. مانند همه ی نوآوری های موسیقی همچون ترکیب کننده ها و یا نرم افزارهایی که به هنرمندان کمک می کند به طور صحیحی آواز بخوانند.
Jay Boisseau استراتژیست و رهبر فن آوری تکنولوژی پیش بینی کرد که در آینده آهنگ های بیشتر و بیشتری توسط کامپیوتر ها ساخته می شوند. اما بعید است که این سیستم به طور کامل جایگزین حس انسانی شود.
او گفت: ما می خواهیم آهنگ های زیادی را که توسط کامپیوتر ها ساخته شده اند بشنویم و هیچ مشکلی در این وجود ندارد. اما کامپیوتر ها در خلاقیت خیلی مهارت ندارند. آن ها 0 و 1 هستند.
آن ها می توانند الگوها را پیدا کنند اما اصولا همانند انسان ها نمی توانند برای چیزی که به مدت 10 سال آموزش دیده اند خیلی خوب عمل کنند. آن ها ابزار هستند.
از دیدگاه Lance Weiler ، فیلم ساز و نویسنده آمریکایی که از هوش مصنوعی در کار خود استفاده می کند، همکاری ماشین و هنرمندان نباید به تمسخر گرفته شود.
این عمدتا شما را قادر می سازد روش انجام کار خود را بهبود ببخشید تا مهارت هایتان را در میان افکار خلاقانه خود اضافه کنید.
Lance Weiler اضافه کرد در این که هوش مصنوعی محدودیت ها و شکست های خود را دارد هیچ شکی نیست.
او به شوخی گفت: هوش مصنوعی مانند کودکی نوپا است که می تواند بسیار ماهر شود. لازم است الگوهایی را به او بدهید تا به خود آسیب نزند.
Silverstein تاکید کرد که هوش مصنوعی برای آزمایش هدف های عینی یعنی همان پاسخ بله و خیر مفید بود، ولی هنگامی که برای آزمایش های هنری مورد استفاده قرار بگیرد بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

پیشرفت موسیقی با هوش مصنوعی
برای بعضی افراد این استدلال ها قانع کننده نیست. همانند یک موسیقی دان بریتانیایی در SXSW که از موضوع خلاقیت کامپیوتر ها و آهنگ های ساخته شده توسط آن ها خوش حال نشد.
Boisseau اشاره کرد این هنوز یک الگوریتم است و به معنی این نیست که مردم از آن لذت نمی برند اما کاملا جدید نیست.
با وضعیت فعلی هنر این نمی تواند خلاقیت باشد. و Silverstein به سرعت پاسخ داد: هنوز.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید