چگونه در لینکدین بهترین محتوا را تولید کنیم

المیرا خزاعی 930

تولید محتوا در لینکدین

وبسايت لينكدين اخيرا نه فقط براي كارفرمايان بلكه براي بازار ياب ها و تبليغ كنندگان برندها هم مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه اين سايت بعنوان شبكه ی اجتماعي حرفه ای شناخته شده هم اكنون پيشرفت خوبي در زمينه ي استخدام داشته است.
بعلاوه در سال گذشته تعداد اعضای اين سايت بطور قابل توجهی افزايش يافته و هم اكنون به بيش از500 ميليون نفر رسيده است.
نكته ی قابل توجه اين است كه سايت لينكدين تنها در تصرف اشخاص معروف و تاثير گذار نيست بلكه افراد كاملا معمولي هم بيش از هزاران نفر فالوئر دارند و نرخ های بالای درخواست استخدام را دريافت مي كنند. اين موضوع نشاندهنده ی اين است كه  اگر هر فرد  استراتژی موثری برای خود انتخاب كند فرصتهای زيادی براي او به وجود خواهد آمد.
اگر علاقه مند هستيد تا پروفايل تان در اين سايت با افزايش فعاليت هر چه بيشتر بهبود يابد در ادامه 5 توصيه ی قابل اجرا برای تولید محتوای باکیفیت در لینکدین آمده است. اين توصيه ها به شما كمک مي كند تا محتوايی خلق كنيد كه باعث جلب توجه موثر شود و در نتيجه كانكشن ها و فالوئر های بيشتر را همراه خود بياورد و اطلاعات مفيد برای كسب و كار شما بدست بيايد.
بخاطر داشته باشید: تمرکز روی مردم باقی می ماند، همانطور که همیشه بوده است.ما بازاریابان شبکه های اجتماعی هستیم و برای اینکه به درستی رشد کنیم و گام های بعدی را برداریم باید به درستی تولید محتوا و روابطمان را بسنجیم.

خواندن این مقالات نیز به شما پیشنهاد می شود:

نمودار رشد لینکدین در سالهای اخیر

 رشد لینکداین در سال های اخیر

 

اعمال نفوذ لينكداين جديد

لوگوی وبسایت لینکدین

 1) مخاطبان خود را شناسايي كنيد

ممكن است در حال حاضر شما مخاطبان زيادی در سايت نداشته باشيد. مشكلي نيست، حتي بسياري از مديرعاملان هم بيشتر از930 مخاطب ندارند. ما در اينجا برای اين تلاش مي كنيم  تا افرادی را كه ميخواهيم با آنها ارتباط برقرار كنيم بهتر بشناسيم. اين كار شبيه وجهه دادن به يك وبسايت است. با اينحال مخاطبان و نوع محتوايی كه ما درسايت لينكداين داريم با آنچه در يک وبسايت است بكلي متفاوت است.
بطور كلي ما سه نوع مخاطب داريم:

  1. مخاطبانی با مشاغلی در كسب و كار شما و يا دارای پست شغلي شما
  2. افراد در كسب و كار های ديگر
  3. مشتريان بالقوه

گروه اول
اين افراد كه با شما شغل مشتركي دارند يا در همان پست شغلي شما يقينا به سمت محتوای شما كشيده ميشوند. موضوعاتی كه شما مورد بحث قرار مي دهيد شباهت زيادی بهم دارند و شما مشكلات و دغدغه های مشتركي براي سير شغليتان داريد.
وقتي شما دنبال راه حل برای مشكلی مي گرديد يا سعی مي كنيد مشكل خاصي را حل كنيد اين افراد خواهند توانست به شما كمك كنند و بالعكس. در اين موقعيت فرصت های شما به وجود مي آيند.
اين افراد اگرچه محصول شما را نمي خرند اما مهم است در شبكه ی كاری شما حضور داشته باشند.
"اگر محتوای شما فراتر از انتظار است شما پس شغل مورد نظرتان را پاداش مي گيريد كه كانكشن ها و اطلاعات مفيد را برای شما به همراه دارد
به يك معنا، حفظ اين گروه از مخاطبان در دراز مدت برای شما منافع غير مستقيم دارد. در حالي كه گروه مشتريان بالقوه ممكن است فقط يک بار از راه حلی كه شما برای مشكلی مطرح كرده ايد استفاده كنند، محتوايی كه براي آنها در اين بخش فراهم كرده ايد هميشه مرتبط است.
كانتين فورد مثال خوبی را ارائه مي دهد.
او به طور مداوم نکات و به روز رسانی هایی را ارائه می دهد که برای دیگر بازاریابان فیس بوک مفید هستند. این فرایند کمک می کند تا او همیشه به عنوان یک راهبر در این شاخه شناخته شود.

كانتين فورد

 

گروه دوم
معمولا محتوايی كه در سايت لينكدين مخاطبان زيادی پيدا ميكند، گروه بزرگی از مخاطبان را هدف قرار مي دهد. موضوعی كه دغدغه ی مشترک بين تعداد زيادی از افراد باشد و گروه بزرگي را درگير كند، اين محتوا موفقيت بالايي پيدا مي كند.

کاتلین فورد
گروه سوم
بهترين راه جذب مشتريان بالقوه، انجام يک كار بزرگ قبل از اين است كه كار با آنها شروع شود.
اگر شما بتوانيد محتوای خارق العاده ای بنويسيد كه هوشمندانه با پيشنهاد محصولی كه ميدهيد در يك راستا باشد قادر هستيد در درازمدت مشتری های زيادی را جذب كنيد. قبلا اشاره كرديم مشتريان دنبال پاسخ برای مشكلاتشان هستند: اغلب يك بار دنبال يک راه حل هستند.
بنابراين آنها الزاما هميشه به شما مراجعه نمي كنند، اما وقتي دنبال راه حلی در حوزه ی كاری شما بگردند شما اولين فردی هستيد كه به آن توجه ميكنند.
در روابط B2BH اين موضوع اهميت زيادي دارد. بر اساس يك تحقيق توسط Hot Spot، لينكدين227 درصد موثرتر از فيس بوک و تويتر در زمينه ی به وجود آوردن ارتباطات اين چنينی عمل می كند. به اين معنا كه توزيع محتوای مرتبط با پيشنهادات شما يک استراتژی بسيار خوب برای دراز مدت است.
تمام تلاشتان را بكنيد تا فضايی را داخل این شبكه به خودتان اختصاص دهيد و داخل و خارج از سايت لينكدين به دیگران پيشنهاد كمک بدهيد. به عنوان مثال John Barrows مطالبی را به اشتراک مي گذارد كه می تواند مستقيما به مشتريانش كمک كند: یعنی تركيب خوبی از ارزش گذاری و همراستا با پيشنهاداتی كه مي دهد.

John Barrows
مشتريان بالقوه را در فضاي لينكداين خود پيدا  كنيد. 

2) قصه گويی كنيد و انسانی برخورد كنيد

تولید محتوای خوب

در لينكداين داستان پردازی كنيد و انسانی برخورد كنيد.
اين كار مستقيما مربوط با افراد در كسب و كار های ديگر است كه بعنوان گروه دوم در بخش بالا توصيف شدند. براي ارتباط با ديگر انسان ها راهي بهتر از داستان سرايي نيست. داستانهای شكست و موفقيت. با آشكار كردن خودمان ، سفره ی دل گشادن با مخاطبانمان و داستان سرايی از تجربياتمان مي توانيم به صورت طبيعی جلب اعتماد كنيم و فالوئر پيدا كنيم.   
شگفت انگيز است كه بسياری از افراد از هيچ شروع كرده و به مرور زمان فالوئرهای زيادی را پيدا كرده اند، آن هم تنها با داستانهايی كه بطور مستند در لينكدين به اشتراک گذاشته اند. مزيت كار آنها اين است كه هم خوب و هم بد نشان داده شده اند.
"مردم با داستان های شكست هم دردی مي كنند و از پيروزی ها الهام ميگيرند"
مجادله های زيادی بر سر اين رفتار وجود دارد و از آنجا ناشی مي شود كه بسياری عقيده دارند لينكدين يك شبكه ی اجتماعي حرفه ای است و صرفا مطالب مربوط به كسب و كارها بايد به اشتراک گذاشته شود.
اما اين نگرش كوتاه نظرانه هست، چرا كه مردم خواستار ارتباط با ديگر انسانها و موضوعات صرفا انسانی هستند. ما همه می توانيم با داستان ها ارتباط برقرار كنيم، براي همين است كه داستان سرايی ها در چارچوبی كه تنها در اختيار صاحبان مشاغل و مردمي كه محتواهای شغلی را به اشتراک مي گذارند، به خوبي اثر بخش بوده است.
از اين كه داستانهايتان با استراتژی محتوا در لينكدين ارتباط مي دهيد نگران نباشيد، مخاطبان شما براي اين كار به شما پاداش خواهند داد.
Josh Fetcher استاد داستان سرايی های تاثير گذار است. او همه چيز چه بد و چه خوب را در تلاش هايش براي استقرار يک كسب و كار موفق به اشتراك مي گذارد.
داستان منحصر به فردتان را در لينكداين تعريف كنيد.

josh fetcher
 
3) روی ويژگی هايی كه موثر هستند تمركز كنيد

Focus on features that work

روی محتوا و ويژگي هايی كه براي شما در لينكدين موثر هستند، تمركز كنيد.
گزينه های زيادیي براي توليد كنندگان محتوا در لينكدين وجود دارد.
شما مي توانيد محتوایی بطور كاملا متنی (تا 1300 كاراكتر) را به اشتراک بگذاريد، ويدئو هايی را چه به زبان محلی و يا از يوتيوب پست كنيد، يا در Pulse تصاوير را به اشتراک بگذاريد يا مقاله بنويسيد.
من بسياري از افراد را ديده ام كه در  لينكداين خوش درخشيده اند و تمام ويژگي ها را در بروز رساني هايشان تركيب كرده اند. اين كار فالوئر ها را علاقه مند و درگير نگه ميدارد. بسته به نوع محتوا Plus با يک فرمت خاص مي تواند بهترين گزينه باشد.
بعنوان مثال،Allen gannet مصاحبه های ويدئويی با افراد حرفه ای شناخته شده در صنعت را به اشتراک مي گذارد. 
 allen gannet
لينكدين هم راستا با تكاملش از ويژگي های خوب شبكه های اجتماعی ديگر نیز استفاده مي كند. بعنوان مثال تيم محصول لينكدين اخيرا geofilter ها را براي رويدادها و كنفرانس ها معرفی كرده است.
اين ويژگی به كمپانی ها اين توانايی را مي دهد تا رويداد های مهم شان را از طريق ويدئو های كاربرانشان در لينكدين تبليغ كنند. شركت كنندگان مي توانند يک ويدئو ضبط كنند، فيلتر اضافه كنند يا در لينكدين پست بگذارند.

"اين دستورالعمل عالي است: لينكداين بطور موثری محتوای مرتبط با كسب و كار ها را با ويژگي های اجتماعی تطبيق مي دهد كه قبلا ثابت شده است روي آن تقاضا وجود دارد. "
لينكدين به طور صريحی به دنبال محتواهای انسانی است. اين موضوع نه فقط به مردم اجازه مي دهد تا با توليد و انتشار محتوا بيشتر خلاق و اصيل باشند، همچنين امكان مديريت بازخورد محتوايشان را بصورت تحليلی برايشان فراهم مي كند.
به عنوان مثال، لينكداين نه تنها اطلاعاتي درباره ي اين كه چه تعداد افراد به روز رساني هاي شما را مشاهده كرده و با آن مشغول شده اند را نشان ميدهد بلكه نوع مردمي را هم كه تصميم گرفته اند با آن رابطه برقرار كنند را مشخص مي كند.
دليل مفيد بودن اين كار اين است كه شما مي توانيد ببينيد كه آيا استراتژی محتوايی تان موثر است يا خير. شما از موثر بودن محتوايتان آگاه هستيد و بيهوده در انتظار مردم برای شركت در حراجی ها و كارفرمايان شركت های موردنظرتان نمی مانيد.
آيا شما مخاطبين درستي را جذب كرده ايد؟لينكداين به شما مي گويد.
كلامی با افراد هوشمند: تلاش كنيد در پست های شما لينک قرار نگيرد. درباره ي اين موضوع از طريق بروز رسانی های لينكداين تحقيق انجام شده است و مشاهده شده است كه لينكدين پست هايی را كه شامل لينک هستند تنبيه مي كند. 
بعد از بررسي 400 پست ، تم های جالبی به وجود آمدند. در ادامه شما می توانيد اثر ويژگي های مختلف را بر عملكرد پست ها ببينيد.

تحقیق لینکدین

از گذاشتن  لينک در پست های خود داری كنيد

همان طور كه ميبينيد لينك ها تاثير منفي روي عملكرد دارند، در حالي كه تصاوير و ويدئو ها تعداد  لايك هايي كه يك بروزرساني دريافت مي كند را افزايش مي دهند.
براي جلوگيري از داشتن پست هايي كه كم تر مورد توجه قرار مي گيرند، لينك ها را در نظرات قرار دهيد نه در پست ها. فقط مطمئن باشيد مخاطبان شما اين موضوع را مي دانند.

4) ارتباط برقرار كنيد و مشغول باشيد

برقراری ارتباط

در لينكدين ارتباط برقرار كردن و ادامه دادن آن بسيار مهم است.
 مردم دوست دارند انسان ها را دنبال كنند نه روبات ها را. نكته ای كه من تلاش مي كنم در سراسر متن يادآور كنم ثبات در شبكه های اجتماعی است اما نه فقط با پست گذاشتن.
هر چه كه شما بيشتر بخواهيد بر يك مبناي منظم محتوا به اشتراك بگذاريد، ارتباط با ديگران به مديريت رو ي تمام فعاليت هاي شما قطعا كمك خواهد كرد.
"كمک كردن به مردم زمانی كه هيچ منفعتی برای شما ندارد بهترين راه جلب اعتماد است.اگر چه در درازمدت جواب مي دهد."  
همچنين در مورد فرصت های ايجاد ارتباط آگاه باشيد. خوشبختانه لينكدين اطلاعات پر از اطلاعات دقيق و به روز از اعضايش است. شما ميتوانيد كسانی را كه ميخواهيد بهشان دسترسي پيدا كنيد و ارتباط بگيريد به روش های مختلفی انتخاب كنيد : كمپاني اي كه با آن كار ميكنند، مهارتهايي كه دارند و يا شغلي كه انجام مي دهند. نگاهي به بهترين پروفايلهاي لينكداين داشته باشيد و پروفايل خودتان را به منظور ديده شدن يا پذيرفته شدن بهبود ببخشيد!
براي اينكه يک قدم رو به جلو گام برداريد، مي توانيد در گروه هاي متصل بهم با  مخاطبان  ايده آل عضو شويد و بطور فعالانه به اشتراك و استفاده از محتوا بپردازيد. شما به افرادي دسترسي خواهيد داشت كه دغدغه هاي مشتركي دارند كه نقطه ي شروع خوبي براي ارتباط است.
نكته ی آخر تمركز روي چيزی بيشتر از لايک خشك و خالي است. ارزشمندتر از لايک كردن يک محصول به راه انداختن يک گفتگو درباره ی آن است.
در الگوريتم اين موضوع نشان داده شده است. نظر دادن از يك لايک خشك و خالي ارزشمندتر است
Gretta van Riel بيشتر دراين باره توضيح ميدهد.
 لینکدین gretta
در لينكدين دقت كنيد كه چگونه ارتباط برقرار مي كنيد و شبكه سازی مي كنيد.
دكمه ی لايک آسان ترين راه برای درگير شدن با يک پست است، و به همين خاطر براي وورد به الگوريتم كمترين ارزش را دارد. اگر ميخواهيد فعاليت های بيشتری روي پست شما انجام شود، بايد اين كار را براي محتوای ديگران انجام دهيد.

5) بيافرينيد، تبليغ كنيد و با ديگران همكاری كنيد

همکاری در لینکدین

در اين قسمت ما يك گام جلوتر از نكته ی چهارم هستيم.
به جای اين كه فقط چت كنيد، نظر بدهيد و در لينكدين مشغول باشيد: بيافرينيد، تبليغ كنيد و با ديگران همكاری كنيد.
حيرت آور است زمانی كه شما به جای صرفا خودتان قدرت تاثيرگذاری گروهی از مخاطبان را داشته باشيد. دليلش اين هست كه رشد زمانی اتفاق ميفتد كه محتوای شما به شبكه ی درجه ی دوم يا سوم برسد. اين موضوع به مردم خارج از شبكه ی شما فرصت ديدن بروز رساني های شما را مي دهد و به شما متصلشان مي كند. 
به يك معنا ميتوانيد آن را به عنوان مرجع در نظر بگيريد: زماني كه شما محتوايی را با ديگران خلق مي كنيد، آنها محتوای شما را تبليغ مي كنند (گزيده هايی از مقالات، مصاحبه های ويدئويی،اين كه چگونه به يكديگر كمک كرده ايد.و...)
"وقتي ديگران محتواي شما را  با لايک كردن، تبليغ كردن يا تگ كردن شما در محتوای خودشان تبليغ مي كنند، بطور غيرمستقيم مخاطبانشان را به شما ارجاع مي دهند. "
به يك معنا، خلق محتوا با ديگران شكاف بين شما و يك مخاطب جديد را پر مي كند. بهترين قسمت آن اين است  كه زماني كه شما با چندين نفر كار اثر هم افزايي با توجه به تعداد تاثيرگذاري ها به وجود مي آيد.
به تعداد مردمي كه توسط همكاران شما به شما ارجاع داده خواهند شد توجه كنيد.
 نموداری معرفی شما در لیندکدین
بعنوان مثال، اخيرا در لينكدین كمپينی با هشتگ #Let'sGetHonest به راه افتاده بود كه مردم را تشويق مي كرد تا شرم را كنار بگذارند و راجع به شكست ها، اشتباهات و مشكلاتشان و چيزهاي ديگر صحبت كنند. 
اين كمپين توسط چند نفر كه كه به طور موفقيت آميز آن را با هم تبليغ كرده بودند شروع شده بود. آنها ابتدا داستان های شخصي شان را به اشتراک گذاشتند وسپس ديگران را هم تشويق كردند تا اين كار را انجام دهند.
در نهايت اين كمپين به يك جنبش متداول تبديل شد و حتي مدير عامل لينكداين Jeff Weiner آن را تشويق كرد.
در ابتدا، اين باعث شروع حركتی شد كه مردم درباره ی آن علاقه نشان مي دادند و به اعضای سايت اين شجاعت را مي داد كه داستان شخصی خودشان را به اشتراک بگذارند. بنيان گذاران اين حركت در معرض ديد قرار گرفتند و برای خود شهرتی به دست آوردند و اغلب درپست های مختلف از آنها به عنوان اعضای جنبش ياد ميشود.
"در مورد خلاق بودن نگران نباشيد، براي همكاری دست دراز كنيد و فعالانه آن چه را ديگران انجام مي دهند به اشتراک بگذاريد. اين كار آسان ترين راه براي ديدن وجهه ی مثبت شخصيتي ديگران و ساختن يك رابطه ي بلند مدت است"

نوبت شما:

اگر به تازگي در لينكدين شروع به كار كرده ايد، در زمان درستی اين كار انجام داده ايد. فرصتهای زيادی برای رشد در اين حوزه وجود دارد و هر چه در سال 2018 پيش مي رويم به نظر نمي رسد فرصت ها پايان داشته باشند. 
به ياد داشته باشيد استراتژی شما ، ساختار بسياری از اجزا مثل مخاطباني كه با آنها صحبت مي كنيد، جايگاهي كه در آن هستيد و شخصيت شما را تعيين مي كند. با اين حال اينكه استراتژی شما به طور خاص چه باشد مهم نيست، چون چارچوب سايت آن را  با  ارزش گذاری و  مشغوليت واقعي ، محدود مي كند .

در دراز مدت، اين، بهترين راه حل كلی برای در پيش گرفتن است، مخصوصا با نتايجی كه ما در طی چند ماه اخير در لينكدين ديده ايم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

لینک های مرتبط

طراحی سایت اصفهان
تبلیغات مرتبط
آموزش برنامه نویسی
آموزش طراحی سایت
آموزش زبان جاوا Java
آموزش HTML و CSS
آموزش سی شارپ C#‎
آموزش پروژه محور #C
آموزش زبان پایتون Python
آموزش جی کوئری jQuery
آموزش وردپرس WordPress
آموزش ساخت ربات تلگرام
● آموزش‌های رایگان
● تبلیغات کلیکی