کد UTM چیست و چرا بهترین راه برای مشاهده نتایج بازاریابی آفلاین است

 

  امروزه با موج فراوانی از تبلیغات و بازاریابی مواجه هستیم، بدون آنکه لزوما متوجه همه ی آن ها باشیم. وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال میشود با روش های آنلاین و آفلاینی روبرو میشویم که البته تشخیص این که کدام یک برای سازمان و یا شرکت ما مناسب است کار آسانی نیست.
تشخیص این امر در بازاریابی حرفه ای  چه بسا سخت تر هم نیز است. زیرا شما مسئول چیزی هستید که به مخاطب نمایش میدهید. استفاده از کد های utm یکی از بهترین راه ها برای پیگیری این نتایج است.
این روش های ساده میتواند به شما کمک کند که فعالیت های بازاریابی خود را به google analytic متصل کنید و نیز اطلاعاتی را به شما میدهد که برای پیشبرد یک ایده و یا تغییر آن برای تبدیل به ایده ای دیگر نیاز دارید.

کد Utm چیست؟

کد UTM یک کد ساده است که که میتوانید آنرا به یک آدرس اینترنتی خاص، به جای اینکه یک منبع,رسانه و یا نام کمپین را پیگیری کنید، متصل کنید. با این روش google analytic به شما میگوید که جست و جو کننده ها از کجا آمده اند و همچنین چه کمپین هایی آن ها را به این سمت هدایت کرده است. یکی از معمول ترین کاربردهای utm ایجاد vanity url برای هر کمپین آفلاین است و شما را به هر آدرس ارسالی که به آن اختصاص داده اید هدایت میکند که معمولا همان دامنه شما است. این کدها شمارا قادر میسازد که متوجه شوید یک آگهی روزنامه هفتگی,کوپن,آگهی رادیویی و یا برنامه های تجاری تلویزیون چگونه بدون آن که مجبور به طراحی صفحات landing شوند کار میکنند. برای مثال، با ساختن یک کد utm مجزا برای برنامه های تجاری تلویزیون و تبلیغات چاپی میتوانید اطلاعاتی را بدست آورید که بوسیله آن ترافیک، تبدیل ها و غیره افزایش پیدا میکنند. همچنین  شما میتوانید علاوه بر منبع و رسانه از جمله رادیو،روزنامه،کوپن و ... کمپین های فردی مانند fall chevy sale را دنبال کنید. 
همچنین شاخص های دیگری نیز وجود دارد که با اضافه کردن آن ها به کد های خود می توانید به راحتی به موارد و یا محتوای خاصی که میخواهید نظارت داشته باشید.
این موارد می تواند شامل کلمات کلیدی مثل باشگاه، کفش، بشقاب پیتزا غول شیکاگو و موارد دیگری باشد که شما آنها را هدف قرار می دهید. در زمینه محتوا می توانید تبلیغاتی که به ظاهر متفاوت هستند اما در اصل به یک موضوع اشاره دارند را پیگیری کنید تا ببینید کدام یک بهتر جواب گوی نیاز شما است. وقتی شما بدانید دقیقا چه چیزی مد نظرتان است، می توانید به راحتی وارد Google’s URL builder شوید و مقادیر را در جایشان وارد کنید و با یک کلیک URL مورد نظر را تنظیم کنید. یکی از بهترین امکانات این کد ها این است که شما می توانید در هر زمان که بخواهید آن ها را برای تطبیق رسانه خود تغییر و یا ارتقا بدهید.

این هم نمونه ای از کد utm

 http://www.abcppc.com/?utm_source=Chicago%2BTribune&utm_medium=Newspaper%2BOctober& utm_campaign=Chicago%2BPPC%2BSale 

همان طور که میبنید این یک آگهی روزنامه حال حاضر در سخنرانی شیکاگو در ماه اکتبر است که برای فروش ppc شیکاگو است. شرکتی که من در حال حاضر کار میکنم نام ماه کمپین را برای تمرکز فروش به راحتی آب خوردن تغییر میدهد.
در حال حاضر در Google analytics شما می توانید کمپین آفلاین خود را بدون ساخت یک وب سایت کاملا جدید برای vanity url خود پیگیری کنید. برای این کار به بخش گزارشات استاندارد، سپس بخش ترافیک و بعد منابع بروید. سپس  با کلیک بر روی کمپین می توانید اطلاعات مورد نظر را ببینید. در این بخش شما باید نام کمپین خود را همراه با میزان پیشرفت آن برای یک تبلیغ و یا یک استراتژی خاص مشاهده کنید.
ارزش و محدودیت این نوع از دنبال کردن فقط توسط تخیل شما محدود میشود. امروزه شما میتوانید اطلاعات دقیقی از این که تبلیغات رادیویی 20000 دلاری بیشتر ارزش اجرا دارد و یا آگهی روزنامه 10000 دلاری را به رئیس و یا مشتری خود ارائه دهید.

صفحه utm ساز گوگل

صفحه tum ساز گوگل

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید