جاسوسی گوگل از کاربران – گوگل چگونه اطلاعات کاربران را جاسوسی می کند؟

Spying google users
گوگل مهم ترین موتور جستجوی جهان است، ادغام شدن با چندین پلاتفرم کاربردی مانند Gmail ، Google+ ، Google Maps و... محبوبیت گوگل را فوق العاده افزایش داده است، به طوری که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. سرویس های گوگل در نهایت سادگی استفاده سریع ترین و مناسب ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار می دهند.
در این جا ما به شما نشان خواهیم داد که جاسوسی گوگل از کاربران به چه شیوه ای انجام می شود؟ چگونه گوگل فعالیت های شما را دنبال می کند؟ گوگل چگونه و چه زمانی از اطلاعات شما استفاده می کند؟ و بهترین راه برای جلوگیری جاسوسی گوگل و حفاظت از اطلاعات جستجوی گوگل چیست؟

آیا گوگل موضوعاتی که ما جستجو می کنیم را دنبال می کند؟

بدون شک بله! گوگل تاریخچه جستجوی شما بر روی اینترنت را به صورت کامل دنبال می کند. اغلب اوقات شما برای استفاده هر یک از سرویس ها یا پلاتفرم های گوگل باید با یک اکانت گوگل وارد آن سیستم شوید (Login). هر بار که شما در یک سرویس گوگل لاگین می کنید، گوگل یک بازی هوشمندانه را شروع می کند و در آن به پیگیری دقیق فعالیت های شما در آن سرویس می پردازد. و تمامی موارد زیر را ضبط می کند:
  • چه چیزهایی را جستجو می کنید؟
  • جستجو را چگونه انجام می دهید؟
  • بر روی کدام لینک ها کلیک می کنید؟
  • کدام تصاویر را مشاهده می کنید؟
  • کدام ویدئو ها را تماشا می کنید؟
البته همه این موارد در شرایط استفاده از سرویس های گوگل و سیاست های حفظ حریم خصوصی گوگل ذکر شده است، ولی بیشتر ما تمایلی به خواندن این مطالب نسبتا بلند نداریم. پس اگر واقعا نگران جاسوسی گوگل از شما و رصد کردن اطلاعات خود هستید توصیه می شود که به این شرایط و مقررات استفاده حداقل یک نگاه بیاندازید.

آیا گوگل تاریخچه جستجو ما را حتی زمانی که لاگین نکرده ایم دنبال می کند؟

اغلب کاربران بر این باور هستند که اگر با اکانت گوگل وارد سیستم نشوند و به صورت لاگ اوت فعالیت کنند می توانند از اطلاعات مربوط به جستجوی خود محافظت نمایند. در واقع این طور نیست و آن ها در اشتباه هستند! هر بار که ما در دنیای اینترنت وارد می شویم چندین ردپا از هویت خودمان بر روی وب بر جای می گذاریم، این ردپا ها معمولا شامل آی پی آدرس، مک آدرس و چندین شناسه منحصر به فرد دیگر می باشد.
همواره برخی از مرورگرهای وب ، سایت ها و اپلیکیشن ها کاربر را ملزم می کنند تا کوکی خود را در آن ذخیره نماید.
گوگل در شرایطی که حتی شما لاگین نکرده اید اطلاعات زیر را جاسوسی می کند. این اطلاعات هنوز هم توسط موتور جستجوی گوگل به راحتی قابل تشخیص می باشند، که شامل موارد زیر است:
  • موقعیت مکانی شما از طریق GPS
  • آی پی آدرس شما
  • آگهی های کلیک شده توسط شما
  • نوع دستگاهی که شما از طریق آن به سرویس گوگل دسترسی دارید.
  • گوگل چه اطلاعاتی را جمع اوری می کند؟

در زیر رایج ترین اطلاعاتی که گوگل جمع آوری می کند آورده شده است:

  1. اطلاعاتی که کاربر با سرویس به اشتراک می گذارد: این در اصل اشاره به اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، کارت اعتباری و عکس دارد که هنگام ثبت نام در سرویس وارد می شوند.
  2. اطلاعاتی که با کاربر به اشتراک گذاشته شده است: مانند ایمیل، تاریخچه مرورگر، جستجوهای نقشه و تمام اسناد های مربوط به سرویس های گوگل.
  3. اطلاعات در مورد موقعیت فیزیکی کاربر: مانند کشور، شهر، محله و آدرس تقریبی.
  4. اطلاعات تاریخچه جستجو که شامل اطلاعات جستجوی شخصی موجود در YouTube ، Google Maps ، Google Images می باشد.

جلوگیری از جاسوسی گوگل - چگونه از دستیابی گوگل به اطلاعات خود و ردیابی آن جلوگیری کنیم؟

شما می خواهید بفهمید که گوگل چگونه فعالیت های شما را ردیابی و ذخیره می کند و بدانید که چگونه از این اطلاعات استفاده می کند، ممکن است در ابتدا کمی گیج شده و ندانید که چگونه باید از این اطلاعات محافظت نمایید. برای شروع این کار بهتر است زمانی را به تحقیق درباره محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان و شیوه هایی که آن ها از اطلاعات شخصی شما استفاده می کنند را اختصاص دهید.

برای جلوگیری جاسوسی گوگل از شما، مراحل زیر را می توانید انجام دهید:

  • تنظیمات فعالیت در گوگل را تغییر دهید و آن را کنترل کنید، به شیوه ای که از حریم خصوصی شما محافظت شود.
  • تاریخچه جستجوی گوگل بعد از هر بار استفاده از مرورگر را به طور کامل پاک نمایید.
  • میزان اطلاعاتی را که برای یک دسترسی مدیریت شده باید با گوگل به اشتراک بگذارید را تعیین نمایید.
  • حریم خصوصی خود را با استفاده از Google privacy checker به صورت دوره ای بررسی نمایید.
  • قبل از هرگونه تبلیغ در گوگل نوع تبلیغی را که می خواهید در گوگل استفاده کنید را بررسی نمایید.
  • داشبورد گوگل خود را به طور منظم چک نمایید و در آن تمامی فعالیت، تنظیمات و اطلاعات خود را بررسی کنید.
  • در صورتی که خطر از بین رفتن اهمیت بعضی از داده ها وجود دارد با اکانت گوگل وارد نشوید. (لاگین نکنید)
  • سعی کنید موتورهای جستجوی دیگری که به صورت گسترده در دسترس هستند و اطلاعات شما را رصد نمی کنند را جایگزین نمایید.
  • رمز عبور اکانت خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و تمامی اپلیکیشن ها و سایت هایی که به این اکانت متصل هستند را بررسی نمایید.
  • سعی کنید که از حریم خصوصی اشتراک های گوگل و یوتیوب محافظت نمایید.
درحالی که یک کاربر همواره باید سرویس و پلاتفرمی که از آن استفاده می کند را در یک حالت استاندارد از حریم خصوصی قرار دهد، ولی همه چیز وابسته به ایمنی آنلاین و امنیت کامل فعالیت های ما می باشد. وظیفه نهایی ما برای حفاظت از امنیت اطلاعات خودمان اقدامات به موقع برای جلوگیری از جاسوسی گوگل از اطلاعات می باشد.

حریم خصوصی اطلاعات شخصی: این کاملا به ما بستگی دارد.

گوگل به عنوان یک موتور جستجوی کاملا قدرتمند و هوشمند همواره سعی می کند تا سیاست های حریم خصوصی و مقررات خود را تغییر دهد. مهم نیست که شما در مورد اطلاعات شخصی بر روی جستجو های گوگل، پروفایل یا ایمیل های خود نگران هستید یا نه، گوگل همواره آن ها را با چندین شیوه مختلف دنبال خواهد کرد.
برای قرار گرفتن در یک موقعیت امن شما باید ارتباط بین پرس و جو های خود را به صورت آنلاین افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعاتی که شما با هر یک از سرویس ها و پلاتفرم های کاربردی گوگل به اشتراک می گذارید در یک محدوده خاص از حریم خصوصی خودتان هستند، محدوده ای که شما هیچ ترسی از اشتراک گذاری آن ها ندارید.
بنابراین راه های کمی وجود دارند که شما به کمک آن بتوانید چگونگی جاسوسی گوگل از کاربران را درک کنید. برای جلوگیری از نقض حریم خصوصی و سو استفاده از اطلاعات شما، باید سعی کنید تا از اطلاعات مهم و خصوصی خود تا حد ممکن محافظت نمایید. شما می توانید با دنبال کردن شیوه هایی که در این پست ذکر کردیم از جاسوسی گوگل و دنبال کردن اطلاعات خود جلوگیری کنید.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید