iOS یا اندروید: بازار اپلیکیشن کدام سیستم عامل را باید ترجیع دهیم؟

 

iOS و اندروید (Android) پلاتفرم هایی برای ارائه بهترین اپلیکیشن های موبایل می باشند. توسعه دهندگان به سختی می توانند تصمیم بگیرند که بازار اپلیکیشن کدام یک را باید انتخاب کنند. آگاهی کامل از بازار اپلیکیشن هر دو سیستم عامل و قابلیت هایی که آن ها می توانند ارائه دهند، می تواند به شما کمک کند تا در انتخاب نوع اپلیکیشن هایی که می خواهید طراحی نمایید فارغ از نوع پلاتفرم iOS یا اندروید، درست ترین تصمیم را بگیرید.

پشتیبانی دستگاه ها از iOS یا اندروید

نخستین فاکتور مهم که در طراحی یک اپلیکیشن موبابل باید در نظر داشته باشید توانایی اجرای آن بر روی همه پلاتفرم ها و دستگاه ها می باشد. به دلیل تعدد زیاد دستگاه های اندرویدی، داشتن یک اپلیکیشن اندروید که بتواند بر روی تمامی دستگاه های موجود اجرا شود غیر ممکن است. یعنی با همه دستگاه ها نمی توان نسخه یکسان از یک اپلیکیشن را اجرا کرد. ولی این در حالی است که کمتر از 10 نوع دستگاه برای سیستم عامل iOS وجود دارد، پس خودتان مقایسه کنید! طبیعی است که شما تمایل داشته باشید بیشترین کاربران ممکن از اپلیکیشن شما استفاده کنند، پس انتخاب پلاتفرم مناسب برای این هدف بسیار ضروری است. با این حال، با دلیل قابلیت های در دسترس زیاد اندروید، توسعه دهندگان بیشتر تمایل به انتخاب آن دارند تا از این راه بتوانند مشتریان بیشتری را هدف قرار دهند.

مدت زمان توسعه

شما همواره باید سعی کنید تا زمان لازم برای ساخت و توسعه یک اپلیکیشن موبایل را پیش بینی کنید. برنامه ریزی زمانی و تعیین ضرب الاجل سخت گیرانه نقش عمده ای در روند توسعه اپلیکیشن های iOS و اندروید بازی می کند. شرکت اپل همواره این موضوع را در صدر فعالیت های خود قرار داده و دستورالعمل ها و مقررات دقیقی را برای توسعه اپلیکیشن ها دنبال می کند. لازم است تمام تلاش خود را برای تولید یک اپلیکیشن در یک دوره زمانی مشخص شده انجام دهید.

کسب درآمد

همانند همه کسب وکارها، شما تمایل دارید بیشترین درآمد ممکن را از اپلیکیشن موبایل خود داشته باشید. آمارهای اخیر حاکی از آن است که هنوز هم کاربران آی فون نسبت به کاربران اندروید بیشترین پرداخت ها را برای اپلیکیشن ها انجام می دهند و همچنین کاربران آی فون بیشتر احتمال دارد تا برای خرید اپلیکیشن ها و پرداخت های درون برنامه ای پول خرج کنند. از توسعه یک اپلیکشن اندروید منصرف نشوید اما شاید بهتر باشد که ابتدا آن را برای iOS راه اندازی کنید. شما می توانید برنامه تلفن همراه خود را برای یک نوع پلاتفرم توسعه دهید، سپس آن را بر روی یک پلاتفرم دیگر دنبال کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که بهترین پلاتفرم را برای شروع کار انتخاب کرده اید تا بتوانید آن را با موفقیت ارائه دهید و از آن بازخورد بگیرید.

محبوبیت

صرف زمان کافی جهت آگاهی از محبوبیت هر یک از پلاتفرم ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را برای دنبال کردن پیدا کنید. با وجود پایداری و محبوبیتی که iOS داشته و دارد، باز هم بیشتر و بیشتر مردم در حال استفاده از دستگاه های اندروید هستند! بنابراین انتخاب یک مسیر درست جهت توسعه اپلیکیشن های موبایل یک امر ضروری برای موفقیت و پیشرفت است. تمام جوانب کار مانند نوع اپلیکیشن موبایل، هزینه و... باید در نظر گرفته شوند.

نتیجه گیری

با وجود مزایای گوناگونی که هر دو پلاتفرم دارند، بسیار مهم است که بهترین نوع اپلیکیشن که می خواهید داشته باشید را توسعه دهید. با توجه به این که میلیون ها مشتری با این دو سیستم عامل سروکار دارند، لازم است بیشترین زمان را برای آشنایی با مخاطبین این تجارت صرف کنیم. در این حالت شما می توانید از موفقیت خود اطمینان داشته باشید.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید