بلاک چین به زبان ساده چیست؟

اخیرا افزایش ناگهانی ارزش پول های رمزنگاری شده مانند بیت کوین، تکنولوژی بلاک چین را بسیار محبوب کرده است. این تکنولوژی در پشت پرده توسعه پول های رمز نگاری شده واقع است.

توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل قابلیت های بزرگی را در پیشرفت بلاک چین مشاهده نموده و ارتباط اپلیکیشن ها با حوزه های گوناگون دیگر را درک کرده اند. بنابراین، اگر یک آژانس توسعه اپلیکیشن های موبایل اقدام به استفاده از منابع پشتیبانی بلاک چین درون کتابخانه های مرتبط خود می کند، این امر ارزش تکنولوژی Blockchain و مزایای آن در آینده را نشان می دهد.

بلاک چین به زبان ساده دقیقا چه چیزی است؟

بلاک چین به زبان ساده

کل پدیده بلاک چین بر پایه دو کلمه بلوک (Block) و چین (Chain) استوار است، به این معنی که این فناوری در حقیقت زنجیره ای از بلوک ها است. به طور کلی بلاک چین یک سیستم می باشد که اقدام به ثبت اطلاعات و گزارشات توزیع شده به صورت غیر متمرکز می نماید.
برای مثال، تراکنش میان دو شخص حقیقی X و Y برای انتقال یک مقدار خاص پول نقد را در نظر بگیرید. بین گیرنده و فرستنده یک بلوک قرار داده می شود و یک نام مستعار متفاوت برای هر دوی آن ها اختصاص داده خواهد شد، سپس انتقال پول صورت می گیرد. هر بار که این تراکنش انجام می شود، گزارش آن در یک کامپیوتر دیگر درون چهارچوب این سیستم ذخیره میگردد.
بلوک ها به صورت ترتیبی ذخیره خواهند شد، و این نوع از رکوردهای زنجیره ای را بلاک چین می گویند. به این معنی که هر بلوک با بلوک قبل از خود ارتباط دارد. براساس همین ارتباط دسترسی به یک بلوک که در بین بلوک های دیگر قرار دارد بسیار مشکل است و این موضوع باعث فراهم شدن یک چهارچوب اطلاعاتی بسیار امن خواهد شد.
بیت کوین از پیشگامان استفاده از تکنولوژی بلاک چین است و از آن به عنوان یک تکنیک برای به ثبت رساندن تمامی گزارش مبادلات خود استفاده می کند.
توسعه بلاک چین با توجه به این واقعیت بسیار قابل توجه بود که به شیوه ای موثر برای مقابله با موضوع "دو بار خرج کردن" توزیع شده است. از طریق "دو بار خرج کردن" یک واحد پول دیجیتال می تواند در چندین موقعیت خرج شود. همواره بلاک چین به عنوان یک طراحی غیر متمرکز، یک سطح بسیار بالا از اطمینان و امنیت را به مشتریان ارائه می دهد.

اپلیکیشن های مبتنی بر بلاک چین

کاربرد بلاک چین

اصلی ترین هدف استفاده از بیت کوین و بلاک چین قابلیت پرداخت P2P (Peer-to_Peer) بود.
برای مثال، Bitpay را در نظر بگیرید، این ابزار کاربران را قادر می سازد تا با استفاده از پرداخت بیت کوین اقدام به خرید محصولات و همچنین سرمایه گذاری نماید و می تواند پول های دیجیتال را از هر نقطه جهان به نقطه ای دیگر انتقال دهند.
یکی دیگر از اپلیکیشن های مبتنی بر بلاک چین Gliph نام دارد. Gliph روند پرداخت دیجیتالی پول را آسان می کند و از طریق یک مرکز تجاری کامپیوتری مانند Craigslist موجب تسهیل آن می شود. از آن جا که بلاک چین یک سیستم باز و مستقل است برای استفاده از ان به هیچگونه ابزار اضافی نیاز نیست.
Fold یک دیگر از اپلیکیشن هایی است که رشد بلاک چین و بیت کوین را به عنوان یک بازار استاندارد تضمین می کند. Fold این قابلیت را برای کاربران خود فراهم نموده است که پرداخت های خود برای هرگونه محصول و خدمات از طریق بیت کوین انجام دهند و همواره تاجرها می توانند در فعالیت های تجاری خود از بیت کوین استفاده نمایند.

بلاک چین چگونه می تواند به بازار اپلیکیشن های موبایل کمک کند؟

تکنولوژی بلاک چین از نگاه یک سازنده اپلیکیشن های موبایل می تواند یک سطح بسیار بالا از امنیت و حفظ حریم خصوصی اپلیکیشن ها باشد. بلاک چین با وجود پدید آمدن جدیدترین نسل پلاتفرم های P2P به عنوان یک کسب و کار استاندارد جدید برای رمزنگاری و حفاظت شناخته می شود.
مهندسین نرم افزار دائما در تلاش هستند که بهترین تکنیک ها را برای ترکیب نمودن خدمات قبلی خود با تکنولوژی بلاک چین پیدا کنند، همواره توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل بیشترین تمایل را برای بهره گیری از بلاک چین نشان داده اند. قبل از هرگونه فعالیت برای ترکیب نمودن تکنولوژی بلاک چین با اپلیکیشن های خود، لازم است که امکانات و قابلیت های آن در دنیای وب را خوبی بررسی کنید.

نتیجه گیری

تکنولوژی بلاک چین می تواند به رشد فرآیند یک کسب و کار جدید بسیار کمک کند به همین دلیل استفاده از آن برای توسعه دهندگان اپلیکیشن بسیار مهم است، شما می توانید با استفاده از این تکنولوژی امن ترین اپلیکیشن ها را توسعه دهید و از حریم خصوصی اپلیکیشن خود به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید. در درجه نخست، با استفاده از ماهیت غیر متمرکز بلاک چین می توانید پلاتفرم های پرداخت P2P را ایجاد نمایید.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید