بررسی آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018

این روزها گوگل و آخرین الگوریتم گوگل توجهات بسیاری را به خصوص در حوزه سئو به سمت خود جلب کرده است. الگوریتم های گوگل به عنوان ایده های مرکزی می باشند، که تمام اقدامات سئو و روندهای جستجوی آن در حرکت هستند. در واقع می توان گفت که الگوریتم گوگل حکم خورشید سئو را دارد.

بنابراین، جدیدترین شیوه ها و آخرین آپدیت های الگوریتم گوگل کدام ها هستند و کدام یک از آن ها بالاترین اهمیت را دارد؟ در این مقاله به دقت در مورد آن ها صحبت می کنیم.

جزئیات آخرین الگوریتم گوگل در سال 2018

آخرین الگوریتم گوگل و آماده سازی آن برای اخبار جعلی :
در دوره های اخیر، اخبار جعلی بسیار بیشتر از محتوای اسپم و content farm در حال آسیب زدن به چهره گوگل بوده است که تا امروز هیچ اقدامی برای مقابله با آن صورت نگرفته است.
اما با توجه به آخرین آپدیت ها، معلوم است که گوگل می خواهد دیگر با این مشکل مقابله کند. با توجه به مدارک مورد اعتماد پایگاه دانش گوگل، این مورد می تواند یک رویکرد جدی برای ارزیابی کیفیت واقعی صفحه وب و محتوا و صحت آن بدون توجه به تعداد لینکهای ورودی آن باشد. پس دنبال کردن این رویکرد توسط گوگل برای آن دسته افراد که از خزش اطلاعات جعلی بر روی جستجوهای گوگل بیزار هستند می تواند خبر خوبی باشد و برای دیگران یک خبر بد. به همین دلیل این الگوریتم در نهایت آن دسته از سایت هایی که دائما در حال انتشار اخبار جعلی هستند را حذف خواهد کرد.
قبول کردن تمامی آپدیت های جدید می تواند دشوار باشد، ولی بسیار واضح است که گوگل تلاش می کند صداقت را به یک فاکتور تاثیر گذار در رتبه بندی تبدیل کند و پایگاه دانش اعتماد می تواند در نوع خود بهترین باشد.

هوش مصنوعی(AI) – ارائه امکانات برای بیشتر جنبه های جستجو:

گوگل دارای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود است که در پردازش نتایج جستجوی خود از آن ها کمک می گیرد. هوش مصنوعی به عنوان یک راه حل برای از بین بردن 60 درصد از آسیب های نتایج جستجو توسط گوگل به کار می رود. دلیل این قابلیت بالای هوش مصنوعی این است که برنامه های آن توسط ماشین های کاملا هوشمند و واکنش گرا به نتایج، نوشته شده و اجرا خواهند شد. همواره این ماشین ها تمایل دارند که همبستگی ها را با کوچکترین بهانه به چالش بکشند. راز محبوبیت برنامه های هوش مصنوعی این است که به سختی می توان آن ها را رمز گشایی نمود و تشخیص داد که آن ها الگوریتم های یادگیری ماشین هستند.
هوش مصنوعی به فرآیندهای جستجو کمک می کند، تا فقط نتایج واقعی را نشان دهند. همچنین امنیت و ذات غیر قابل پیش بینی هوش مصنوعی باعث شده است که گوگل استفاده از آن را ادامه دهد. به عبارتی دیگر الگوریتم های هوش مصنوعی به عنوان یک راه حل دقیق برای استراتژی های بلند مدت سئو شناخته شده اند زیرا به صورت خودکار آپدیت میشوند.

جلوگیری از پست مهمان- احتملا در بین برنامه های آینده گوگل باشد:

بررسی آخرین تغییرات گوگل

پست مهمان یک شیوه عالی برای گرفتن بک لینک به وبسایت است. اما مشکل اینجاست که همه افراد تنها با انگیزه ایجاد بک لینک از پست مهمان استفاده می کنند، نه برای به اشتراک گذاشتن محتوا و اطلاعات ارزشمند. به همین دلیل پیش بینی می شود گوگل هر محیطی که مربوط به پست های مهمان است را ممنوع یا محدود نماید و این به خاطر استفاده بیش از حد از نام تجاری و ترافیک ارجاعی در آن ها است. طبق پیش بینی ها در آینده شاهد شرایط و دستورالعمل های زیادی از طرف گوگل خواهیم بود که نقض هر یک از این دستورالعمل ها می تواند موجب جریمه شدن (penalty) سایت شود.
در حال حاضر توجه به اعلان ها و راهنمایی های گوگل می تواند بهترین راه دنبال کردن سئو باشد. احتمالا آپدیت های گوگل در آینده تغییراتی را در لینک ها و پست ها اعمال خواهند کرد.

ایندکس گوشی های موبایل:

ایندکس کردن صفحات موبایل

افزایش استفاده کاربران از گوشی های موبایل و جستجو در اینترنت توسط موبایل باعث شده است که گوگل تمرکز خود را بر روی ایندکس نتایج جستجو برای گوشی های موبایل افزایش دهد. در حال حاضر با استفاده از آپدیت جدید، گوگل لیست های خود را بر اساس جستجوهای مبتنی بر تلفن همراه و نمایه سازی محتوا برای آن ها نشان خواهد داد.
قطعا، سایت هایی که در کار بر روی دستگاه های موبایل ضعیف هستند و یا برای گوشی های موبایل واکنش گرا نیستد در این الگوریتم شکست خواهند خود. این سایت ها به زودی منسوخ می شوند و در رتبه بندی های گوگل جایی نخواهند داشت.

خود را برای این آپدیت ها آماده کنیم:

گوگل از ابتدای ظهور خود (دهه 1990) تا به امروز تغییرات زیادی را به خود دیده است، و همه این تغییرات برای توسعه بهترین شیوه ها جهت بهبود نتایج جستجو برای کاربران و اعتبار اطلاعات بوده است. بعد از دهه های بسیار این موضوع غیر قابل انکار است که گوگل یکی از اصلی ترین مدعیان دنیای وب است. اما این اواخر تغییرات و آپدیت های زیاد موجب تمایز آن از دیگر موتورهای جستجو گردیده است. البته کل این تغییرات در جهت بهبود عملکرد برای کاربران می باشد. همه آپدیت های هوش مصنوعی گوگل، لینک سازی، تغییرات در پست مهمان و ممنوعیت تبلیغات به زودی وارد عمل خواهند شد. پس آماده باشید!

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید