10 تکنیک برای نوشتن متن روی تصویر برای وب

یکی از بهترین تکنیک‎ها برای خلق آثار گرافیکی جذاب، طراحی عکس نوشته و طراحی تصاویر مزین شده با متن‎های مرتبط است. اما ترکیب متن و تصویر و انطباق مفهوم، رنگ و دیگر مشخصه‎های این دو المان همواره آسان نیست. در این مقاله سعی بر آن شده تا 10 تکنیک کاربردی جهت طراحی عکس نوشته برای شما عنوان شود.

تکنیک های کاربردی برای طراحی عکس نوشته

عکس نوشته یا نوشتن متن روی تصویر یکی از پرکاربردترین و پراستفاده ترین شیوه های طراحی تصویر در وب می باشد. شما توسط این نوع طراحی می توانید ارتباط بین تصویر و متن را به صورت دو طرفه به بیننده القا کنید. این تکنیک باعث می شود که هم متن و هم تصویر برای بیننده مفهومی تر از پیش باشد. اما رعایت نکردن بعضی اصول جهت طراحی عکس نوشته باعث می شود تا نتیجه عکس در ذهن بیننده ایجاد کند. برای طراحی یک عکس نوشته باید یک پس‎زمینه مناسب، سلیقه خوب در تایپوگرافی و هدف در ترکیب این دو المان داشته باشید. اگر قصد افزودن متن به تصویر خود برای اشتراک‌گذاری آن دارید؛ برای طراحی عکس نوشته جذاب، 10 قانون اساسی وجود دارد که رعایت آن‎ها در قرار دادن بهتر متن بر روی تصویر و خلق یک اثر گرافیکی باکیفیت‎تر، به شما کمک می‎کند.

1. افزایش کنتراست

 

10 راه اضافه کردن متن به عکس0 روش اضافه کردن متن به عکس

تأثیرگذاری متن به خوانایی آن بستگی دارد. ابتدا مطمئن شوید که رنگ متن به‌خوبی متمایز از تصویر نمایان می‎شود. به‌طورمعمول، یک تصویر با زمینه تیره، متن روشن یا سفید را می‎طلبد و زمینه روشن نیز به رنگ تیره برای متن نیاز دارد.
همچنین کنتراست در طراحی عکس نوشته جذاب، می‎تواند به‌اندازه متن با توجه به ماهیت تصویر مربوط باشد. اندازه متن به نوع و اندازه تصویر و المان‎های درون آن بستگی دارد.

2. متن را به‌عنوان بخشی از تصویر اضافه کنید

اضافه کردن متن به عکس10 روش اضافه کردن متن به عکس در وبسایت

در طراحی عکس نوشته و قرار دادن متن بر روی تصویر، گاهی بهتر است متن به‌عنوان بخشی از تصویر و نه به‌عنوان یک المان برجسته به کار رود. متن باید به‌درستی در محدوده منطبق با محتویات تصویر جای گیرد. برای مثال، نوشته نباید بر روی نقاط مهم تصویر و حاوی اطلاعات جای گیرد. رعایت این نکته می‎تواند سخت باشد اما اگر الگوی قابل پیروی در تصویر دیدید؛ آن را دنبال کرده و متن را به‌عنوان بخشی از تصویر قرار دهید.

3. جریان درون تصویر را دنبال کنید

10 راه اضافه کردن متن به عکس در وبسایتچگونه متن را به عکس اضافه کنیم

در ترکیب تصویر و متن و طراحی عکس نوشته جذاب، پیروی از جریان تصویری و گرافیکی یک عکس بسیار اهمیت دارد. متن شما نباید بر روی یک شخصیت، شیء یا المان مهم تصویر قرار گیرد. متن نباید یک مسیر گرافیکی را در تصویر بی‎دلیل قطع نماید و در مسیر گرافیکی تصویر اختلالی ایجاد کند.
به دنبال فضاهایی در تصویر باشید که یا متن، معنایی به تصویر اضافه کند یا تصویر بر معنای متن بیافزاید. گاهی باید بر روی متن و گاهی بر روی تصویر تمرکز و از دیگری برای بالا بردن کیفیت استفاده نمایید.

4. تصویر را مات کنید

روش های اضافه کردن متن به عکسمات کردن عکس

در طراحی عکس نوشته با تمرکز بر روی متن، می‎توان با مات و بلوری کردن تصویر با استفاده از نرم‎افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ، نوشته را برجسته‎تر نمود. مات کردن زمینه به افزایش تمرکز و هدایت نگاه کاربر کمک کرده و توجه کاربر را بر آنچه مهم است، مانند عنوان، محصول یا یک پیام، انتقال می‎دهد.

5. متن را درون یک جعبه قرار دهید

بلوری کردن تصویرنکات حرفه ای ساخت تصویر

گاهی تصویر المان، رنگ و نورپردازی‎های متفاوت و متنوعی در جای‌جای خود دارد و در اینجا به نمای متن خدشه وارد می‎کند. با ایجاد یک فریم و محدود مانند یک جعبه مستطیلی، می‎توان برجستگی نوشته را حفظ نمود.
شکلی را انتخاب نمایید که با متن و تصویر شما هم‎خوانی دارد. به‌طورمعمول در طراحی عکس نوشته شکل‎های مستطیل و دایره بکار می‎رود. رنگ شکل نیز باید به‌خوبی کنتراست و تمایز قابل قبولی نسبت به تصویر زمینه و متن داشته باشد. بهتر است کمی از شفافیت شکل بکاهید تا مقداری از تصویر پس‌زمینه، از میان آن دیده شود.

6. تصویر را به پس‌زمینه اضافه نمایید

نکات حرفه ای ساخت تصویر زیباتصویر سازی حرفه ای

یکی از تکنیک‎های طراحی عکس نوشته باکیفیت این است که متن را به‌جای جلو زمینه، به پس‌زمینه اضافه نمایید. انطباق متن با پس‌زمینه، به نحو آسان‎تری صورت می‎‏گیرد. پس‎زمینه‎ها معمولاً تک‌رنگ هستند و این به خوانایی بهتر متن کمک می‎کند. درج متن در زمینه‎های ساده به اقدامات حرفه‎ای چندانی نیاز ندارد و با یک سایه زنی ساده می‎توان جلوه خوبی به آن داد.

7. بر روی اندازه‎های بزرگ‎تر کار کنید

طراحی تصاویر سایت حرفه ایحرفه ای ترین تصاویر برای وب سایت

وقتی‌که مطمئن نیستید که چه سبکی به کارتان می‎آید؛ در تلاش اول به سمت المان‎های بزرگ بروید. اندازه بزرگ متن در تصویر، به‌ خوبی در جلب‌ توجه کاربر مؤثر است. وجود یک المان بزرگ می‎تواند مقیاس بهتری در میان متن و تصویر ایجاد کند. این کار به شما اجازه می‎دهد تا بتوانید المان‎های کوچک‎تر را با مقیاس بهتری، نسبت به المان اصلی نشان دهید. استفاده از تصاویر بزرگ – مانند نمایش دانه‎های قهوه در تصویر بالا – می‎تواند کنتراست خوبی برای متن ایجاد نماید. از طرفی دیگر، استفاده از فونت بزرگ برای طراحی عکس نوشته به شما کمک می‎کند تا در هر پس‌زمینه‌ ای بتوانید، متن خوانایی را به نمایش بگذارید.

8. رنگ‎ها را بی افزاید

طراحی حرفه ای تصاویر10 روش حرفه ای ساخت تصاویر وب سایت

افزایش به‌ کارگیری رنگ‎ها می‎تواند شانس جلب‌ توجه به آن را افزایش دهد. همانند دو تصویر فوق، یکی از رنگی استفاده می‎کند که در تصویر یافت نمی‎شود و تمایز جذابی به وجود می‌‎آورد. درحالی‌که دیگری رنگ مشابه و هم‎خانواده ‎ای از جزئیات تصویر زمینه را بکار می‎برد. هر یک از این تکنیک‎ها با توجه به سوژه می‎توانند مفید واقع شوند.

9. استفاده از یک‌لایه یا طیف رنگ

10 روش اضافه کردن حرفه ای متن به تصویرطراحی رنگ وب سایت

یکی از جلوه‎های محبوب در طراحی عکس نوشته و قرار دادن متن بر روی تصویر، استفاده از یک قالب یا لایه رنگی نیمه شفاف بر روی پس‌زمینه و در زیر متن است. این تکنیک که می‎تواند از یکرنگ یکدست یا طیف رنگی تشکیل شود، خوانایی و زیبایی بهتری به متن می‎دهد.
در انتخاب رنگ باید، موردی را برگزینید که ازنظر نگاه اجتماعی، جذاب و قابل‌توجه به نظر رسد. از طرفی دیگر باید تعادل میزان شفافیت نیز رعایت شود. به‌طوری‌که علاوه بر افزودن یک‌لایه‌ ای از رنگ، تصویر پس‌زمینه همچنان قابل‌ مشاهده باشد. بهتر است از رنگ یا مجموعه رنگ سازگار با رنگ‎بندی برند مربوطه استفاده نمایید.

10. سادگی را لحاظ کنید

نکات حرفه ای طراحی تصاویر وب سایت10 نکته برتر طراحی تصاویر وب سایت

تجربه طراحی در تمامی این سال‎ها، فارغ از موضوع و زمینه، بر سادگی تأکید کرده است. این شامل متن، تصویر، جلوه‎ها و دیگر موارد بکار رفته است. در طراحی عکس نوشته نیاز است تا کاربر هم تصویر و هم‌ متن را به‌ خوبی ببیند. استفاده از جلوه و المان‎های بیش‌ ازحد می‎تواند نتیجه عکسی داشته باشد.
برای قرار دادن متن بر روی تصویر، از تایپوگرافی ساده، خوانا و سرراست استفاده کنید. توجه داشته باشید که با افزودن متن، نقاط حیاتی تصویر پوشیده نشود و متن سدی برای نمایش زیبایی‎های تصویر نباشد. بلکه به معنای آن اضافه کرده و مفهوم را به نحو دقیق ‎تر و خواناتری به کاربر برساند.
منبع: designmodo
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید