10 تکنولوژی اوپن سورس پولساز برای یادگیری در سال 2018

 

همگام با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و اهمیت استفاده از نرم افزارها و تکنولوژی های جدید توسط عموم، شرکت هایی مطرح چون گوگل جهت روند و توسعه رایگان و آسان پروژه های اپن سورس خود را به توسعه دهندگان و دیگر کاربران ارائه می دهند. در ادامه این مقاله ابتدا تعریفی از تکنولوژی پن سورس می کنیم و سپس به معرفی 10 تکنولوژی محبوب و پولساز اپن سورس جهت یادگیری می پردازیم.

اوپن سورس(Open Source) یا متن باز چیست؟

اوپن سورس یا متن باز به معنای نرم افزار با سورس کدهای (کدهای منبع) آزاد است که شما را قادر به دانلود، دستکاری، اشتراک و استفاده از آن ها می نماید. هر چند برخی از این تکنولوژی های اوپن سورس برای اجرا شدن نیاز به مجوزهای خاصی دارند و این مجوزها متعلق به مجموعه ای که نرم افزار را به روز رسانی می کند و خطاهای آن را از بین می برد است. از نرم افزارهای اوپن سورس می توان هم برای اهداف شخصی و هم تجاری بهره برد. این قابلیت همواره وجود دارد که سورس کدهای باز توسعه دهندگان را  برای اهداف و اولویت های خود دستکاری کنید و از آن ها استفاده نمایید.
فلسفه تعریف اوپن سورس تولید و توسعه نرم افزارهایی است که به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سورس کدهای نرم افزار را مشاهده کنند و بتوانند آن را تغییر دهند و به اشتراک بگذارند. در ابتدا سورس کدها تنها در میان توسعه دهندگان بخش های مختلف یک پروژه خاص به اشتراک گذاشته می شد تا بتوانند آن را در بخش های مربوط به خود توسعه دهند ولی با گذشت زمان توسعه دهندگان از این ایده حمایت کردند و دسترسی عمومی به آن را افزایش دادند. با توسعه تکنولوژی های اوپن سورس بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد و اهداف به شیوه ای بهتر گسترش میابند. کاربرد این  قابلیت در برنامه های محلی که انجام یک کار خاص را دنبال می کنند بیشتر است.
در این مقاله می توانید لیستی از 10 تکنولوژی محبوب اوپن سورس را ببینید:

1- TensorFlow

TransorFlow یک نرم افزار مبتنی بر گوگل است که در سال 2015 منتشر گردیده است و  مجموعه ای از نرم افزارهای توسعه پذیر یادگیری ماشین است که به دسته بندی تصاویر، متن ها و بسیاری از موارد دیگر کمک می کند. مزایای متعددی که این فناوری دارد موجب افزایش محبوبیت آن گردیده است. علاوه بر این، با استفاده از TensorFlow می توان سناریوهای پیچیده ای را ایجاد کرد.
TransorFlow با استفاده از یادگیری ماشین و یادگیری عمیق پشتیبانی می شود. بیشتر ارائه دهندگان رایانش ابری استفاده از خدمات مبنی بر TransorFlow بهره می برند تا میزان کاربران و همکاری خود را افزایش دهند.
10 تکنولوژی برتر opensource پولساز

2- Hyperledger

Hyperledger توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می شود و کاربرد تجاری تکنولوژی بلاک چین را گسترش می دهد. Hyperledger ابزارهای رویه ای را به که به عنوان سیستم توزیع شده بلاک چین مسایل تجاری را حل می کند، ارائه می دهد. مانند:
  • حسابداری
  • مدیریت هویت
  • سوابق مبادلات 

Hyperledger از یک همکاری جهانی با سرمایه داران، اینترنت اشیا، زنجیره تامین، بانکداری، صنعت و فناوری برخوردار است.

10 تکنولوزی اپن سورس پولساز

3- Docker

Docker به توسعه دهندگان اجازه می دهد که یک اپلیکیشن را به همراه تمامی متعلقات آن درون یک کانتاینر جمع آوری کنند. Docker در ابتدا از یک ابزار تنظیم کننده به نام swarm پشتیبانی می کرد که این ابزار بعدا با kubernetes ادغام گردید.
تکنولوژی اپن سورس برتر

4- Kubernetes

بر خلاف Docker این kubernetes  است که تمایل دارد  کانتاینرها را مدیریت نماید. این ابزار هماهنگ کننده کانتاینر در بیشتر خدمات و سرویس ها، مانند: پلاتفرم کلاود گوگل و آمازون نفوذ پیدا کرده است. با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده kubernetes در میان دیگر تکنولوژی های متن باز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
kubernetes در سال 2014 منتشر شد و هدف اصلی آن حل بسیاری از ابهامات موجود در مورد چگونگی هماهنگ ساختن یک مجموعه از سرورهای توزیع شده و غیر متمرکز در میان دیگر گروه ها و وظایف مربوط به آن بود. Kubernetes به مدیریت برنامه های پیچیده شرکت های بزرگی مانند آمازون، ای بی و ساوندکلاود بسیار کمک کرده است.
بدین ترتیب، Kubernetes به عنوان یک تکنولوژی اوپن سورس برای گسترش، مقیاس بندی و مدیریت انواع اپلیکیشن های کانتاینر شده شناخته شده است.
10 تکنولوژی اپن سورس پولساز 2019

5- Hadoop

Hadoop یکی از ابزارهای محبوب اوپن سورس است که برای پردازش مجموعه بزرگی از داده ها در سراسر خوشه ای از سیستم های توزیع شده استفاده می شود. در میان بیشتر تکنولوژی های اوپن سورس، Hadoop بیشترین محبوبیت و تقاضا را دارد. که با توجه به رشد روز افزون بازار، استفاده از آن بسیار گسترده شده است.

6- Vault

Vault یکی دیگر از تکنولوژی های اوپن سورس است که امنیت و شدت کنترل دسترسی به نشانه ها، رمزها و کلید های API در پردازش ها را کنترل می کند.
این ابزار:
  • می تواند رمزهای عبور را ذخیره نماید به شیوه ای که آن را تغییر می دهد تا از دسترسی شخص ثالث به آن ها جلوگیری کند. این ابزار تمام داده های استخراجی را رمز گذاری می کند.
  • می تواند رمز ها را در هر زمان با استفاده از سرویس رمزنگاری خود به روز رسانی کند.
  • می تواند یک گزارش حسابداری دقیق را از تمامی تعاملات مشتریان ایجاد و ذخیره کند.

7- Linux 

لینوکس برای اولین بار در سال 1991 با هدف ایجاد سیستم عامل توسعه یافت. لینوکس در ابتدا بر پایه یونیکس که یک سیستم اوپن سورس است، بود. در گذشته لینوکس یکی از سیستم عامل های بسیار محبوب در جهان به شمار می آمد.
لینوکس یکی از سیستم عامل های پر طرفدار است که این محبوبیت به دلیل پایداری، امنیت و هزینه پایین آن است.

8- Android

با توجه با تحقیقات اخیر، 85% از تلفن های همراه در جهان بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند. و اندروید این محبوبیت را مدیون قابلیت اوپن سورس بودن خود است. گوگل به یک بازیگر اصلی در محیط گوشی های هوشمند تبدیل شده است، و این به دلیل اجرای عالی آن در مبانی اوپن سورس است.

9- WordPress

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا برای وبلاگ و وبسایت در دنیا است. این سیستم بیشتر از 27 درصد از وبلاگ و وبسایت ها را در دنیای وب پشتیبانی می کند. وردپرس قابلیت تغییر کدها، ایجاد پلاگین ها و تم ها را فراهم آورده است.

10- Mozilla Firefox

فایرفاکس یک مرورگر قدرتمند و قابل تنظیم است. این ابزار دارای پلاگین هایی برای اهداف مختلف است. فایرفاکس افزونه های بسیاری را دارد و باعث شده اند که این ابزار مورد توجه قرار بگیرد. توسعه دهندگان بسیاری بر روی این سیستم کار می کنند به شیوه ای که هر 5 تا 8 هفته آن را به روز رسانی می نمایند و دائما در حال اضافه کردن امکانات جدید به آن هستند.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید