چرا باید وبسایت خود را ابتدا در فتوشاپ طراحی کنیم؟

 
وبسایت ها یک پارامتر حیاتی برای موفقیت در دنیای وب به شمار میروند که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. با این حال کدنویسی در ابتدای کار، بدون هیچ چهار چوب خاص، می تواند یک کار طولانی و طاقت فرسا باشد. به همین دلیل طراحی وبسایت ها در فتوشاپ و تبدیل آن به کدهای HTML به عنوان یک رویکرد عالی برای طراحی سایت های با کیفیت شناخته شده است. با دنبال کردن این روش شما قبل از شروع هرگونه کدنویسی یک قالب کلی و آماده از سایت مورد نظر خود را دارید. بعد از همه این ها شما نیاز دارید که عناصر خود را به کد تبدیل نمایید. مراحل تبدیل یک قالب PSD به HTML نیاز به دانش و مهارت قابل توجهی دارد که باید توسط یک متخصص انجام شود تا نتایج مطلوب و بهتری را ارائه دهد.
فایل های PSD یا فتوشاپ که برای طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند شاید با مرورگر های مختلف سازگاری نداشته باشد. در حالی که کدهای HTML توسط تمام مرورگرهای موجود مانند فایرفاکس، سافاری و گوگل کروم قابل شناسایی است. عملیات تبدیل نیاز به زمان قابل توجه، همراه با دانش و مهارت کدنویسی دارد. با این حال، بسیار مهم است که از قرار دادن فایل های PSD برای یک وبسایت خودداری کنیم تا نتایج مورد انتطار را دریافت کنیم.

تبدیل PSD به HTML چیست؟

به زبان ساده تبدیل PSD به HTML یک فرآیند کاری است که در آن صفحات وبسایت ابتدا توسط فتوشاپ ایجاد می شوند و سپس می توان با استفاده از زبان های HTML، CSS و JavaScript آن را به کد تبدیل نمود. شما می توانید به جای فتوشاپ از دیگر نرم افزارهای ویرایشگر عکس (مانند گیمپ , Pixelmator و...) استفاده کنید. با این حال، استاندارد های یکسان وجود دارند. در اینجا یک تقسیم بندی به مراتب بهتر ترتیب داده شده است.
6 دلیل برای طراحی وب سایت در فتوشاپ

این تقسیم بندی ها عبارتند از:

  1. در فتوشاپ یک طراحی گرافیکی زیبا و با وضوح بالا ایجاد می شود. این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید سایت شما شبیه آن باشد.
  2. استفاده از ابزار slice برای تفکیک نمودن نمادهای سایت و سپس استخراج کردن (Export) آن برای وب.
  3. نوشتن کدهای HTML و CSS را با استفاده از تصاویر فتوشاپ.
طراحی صفحات وب، شاید در نگاه اول یک موضوع آسان و ساده به نظر برسد. اما زمانی که شما نتیجه نهایی کار خود را نمی دانید، شروع کد نویسی بدون هیچ اساسی می تواند بسیار مشکل باشد بنابراین سعی کنید ابتدا صفحه را در فتوشاپ طراحی و تست کنید و سپس طراحی خود را مانند یک عملیات مرحله به مرحله و معقول به کدهای HTML تبدیل نمایید. در تصویر زیر، یک ابزار ضروری فتوشاپ، برای طراحان وب نشان داده شده است که عناصر موجود را به عنوان یک فایل PSD ذخیره می نماید.

عملیات تبدیل PSD به HTML

فتوشاپ بهترین راه برای طراحی بصری یک وبسایت است. اما چرا باید تمرکز خاصی بر روی عملیات تبدیل PSD به HTML داشته باشیم؟

1. ترافیک از موتورهای جستجو

کدهای مرتب، شما را قادر خواهد ساخت تا یک سایت بدون خطا داشته باشید. تبدیل PSD به کدهای HTML  یک روش واضح و معنایی است که بر روی طراحی یک سایت قطعی و از پیش مشخص شده کار می کند و طراحی یک سایت مفهومی را تضمین می کند. ساختن یک وبسایت با استفاده از فتوشاپ و تبدیل نمودن آن به کدهای HTML به افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک خواهند کرد. علاوه بر این خزنده های وب کدهای با کیفیتی را که بر سرعت بارگزاری یک سایت تاثیر مثبت دارند را می توانند تشخیص دهند.

2. تنظیمات سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) مجموعه ای از عملیات های قابل اعتماد برای اختصاص دادن یک موقیت بهتر به سایت در نتایج جستجو است که بر پایه کلمات کلیدی، متاتگ ها و توضیحات کار می کند. رتبه بندی بهتر با پوشش دادن کلمات کلیدی ضروری و از بین بردن خطاها ایجاد می شود. در هر صورت تغییر دادن فایل های PSD زمان زیادی را نسبت به دیگر روش های طراحی لازم دارد، این یکی از دلایلی است که تغییر PSD به HTML را با مشکل مواجه کرده است.

3. سازگاری با چندین مرورگر

وبسایت هایی که با HTML ساخته شده اند بسیار قابل تشخیص تر از وبسایت هایی است که با فایل های PSD ارائه می شوند. صفحات HTML مرورگرها را در مقیاس بزرگتری پشتیبانی می کنند. سعی کنید وبسایت خود را ابتدا برای مرورگرهای اپرا، فایرفاکس، گوگل کروم و سایر مرورگرهای قابل ملاحظه و کاربردی ایجاد کنید.

اشتباهاتی که در هنگام عملیات تبدیل باید از آن ها پرهیز کنیم

با وجود آگاهی کامل از تکنولوژی و فناوری های جدید، کارشناسان بعضی اوقات در ایجاد یک وبسایت بدون خطا و ایجاد راه حل خطاها با مشکل مواجه می شوند. عملیات تبدیل می تواند زیر نظر کارشناسان ماهر و با به کارگیری جدیدترین امکانات، به شیوه ای بسیار ماهرانه صورت گیرد. خطاهای موجود در کدهای شما می تواند اثرات نا مطلوبی را بر روی سایت شما ایجاد کند. شما همواره باید به دنبال شیوه هایی باشید که به شما کمک می کنند تا در آینده بروز خطاهای احتمالی جلوگیری نمایید.
طراحی وب سایت در فتوشاپ

1. تگ های بسته شده 

عدم بستن یک برچسب (تگ) خاص در برخی از قسمت های کد می تواند باعث عدم دسترسی سایت گردد. پس همواره از به وجود آمدن این خطا برای افزایش دسترسی و سهولت استفاده از آن جلوگیری نمایید. بیشتر طراحان ماهر بعضی اوقات دچار این گونه خطاها می شوند.

2. صفت ALT

در عملیات تبدیل،عدم استفاده از تگ ALT برای تصاویر باعث می شود که سایت شما به درستی کار نکند. برای طراحی یک سایت جذاب بسیار مهم است که به دنبال یک توسعه دهنده متخصص و قابل اعتماد برای تبدیل PSD به HTML باشید. بدون یک عملیات تبدیل درست موتورهای جستجو قادر به یافتن وبسایت شما نخواهند بود. و این امر باعث می شود که کاربران برای یافتن شما در دنیای وب با مشکل مواجه شوند.

نتیجه گیری

همیشه این را در نظر داشته باشید که برای ایجاد یک وبسایت زیبا و کاربردی کارهای زیادی در پشت صحنه انجام گرفته شده است. موفقیت کسب و کار شما، کاملا وابسته به متغیرهایی است که بر اجرای سایت شما تاثیر دارند.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید