تکنیک جستجوی افراد توسط 4 شبکه اجتماعی بزرگ

 

" اینترنت، دنیا را به دهکده جهانی تبدیل کرده است." عبارتی است که همواره آن را می خوانیم. خب! به نظر شما غیر از این است؟ در حال حاضر می توانیم هر گونه اطلاعاتی را در مورد هر کس که بخواهیم به دست آوریم. تنها چیزی که برای این کار نیاز داریم یک دستگاه هوشمند (مانند موبایل) و دسترسی به اینترنت است.

فرض کنید شما یک نفر را در یک داروخانه دیده اید، و حالا می خواهید در مورد آن شخص بیشتر بدانید. اما این کار چگونه ممکن است؟ یا اینکه شما می خواهید با یک دوست قدیمی در تماس باشید، ولی جز یک نام، هیچ اطلاعات دیگری را در مورد او ندارید. لازم نیست نگران باشید! شما می توانید اطلاعات مهمی را در مورد او، شامل شماره تلفن، آدرس و...  بدست آورید. همه چیز برای یک تماس راه دور فراهم است.

در اینجا 4 روش برای پیدا کردن افراد از طریق اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

facebook

لوگو فیس بوک

احتمالا شما از قبل با این شبکه اجتماعی و چگونگی استفاده از آن آشنا باشید. علاوه بر استفاده از تمامی محتواهای اجتماعی آن، فیس بوک می تواند برای جستجو و پیدا کردن افراد بسیار موثر باشد. روزانه میلیون ها نفر از طریق فیسبوک جستجو می شوند. این شبکه اجتماعی در به روز رسانی های جدید خود دارای دسته بندی های خاصی برای عملیات جستجو است. شما می توانید با استفاده از نام، سازمان، شهر و غیره افراد را جستجو نمایید. اگر شما جستجو را در مورد اشخاصی چندین بار انجام دهید، فیس بوک سعی می کند که آن را در تاریخچه خود نگه دارد تا به فرآیند جستجو سرعت ببخشد. این تاریخچه تا زمانی که خود شما آن را پاک کنید همچنان باقی خواهد ماند. الگوریتم جستجو گوگل توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا همانطور که ثابت شده است از بهترین نوع الگوریتم های جستجو است. این الگوریتم، جستجوها را بر اساس اولویت ها انجام می دهد. به شیوه ای که اگر شما یک نام را جستجو کنید، ابتدا دسته ای از دوستانِ دوست های شما جستجو می شوند، اگر هدف شما را در بین آن ها پیدا نکرد سپس دامنه جستجو را بر اساس مکان های که شما برای خود مشخص نموده اید (مانند دبیرستان، دانشگاه، شهر وغیره) بیشتر میکند. تا زمانی که موفق به یافتن شخص مورد نظر شما گردد.

linkedin

لوگو لینکدین

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که در واقع برای جستجوی افراد در اینترنت طراحی شده است، لینکدین نام دارد.  لینکدین یک شبکه اجتماعی بزرگ برای جستجوی افراد است. به طوری که دارای یک بیوگرافی کامل از اشخاصی است که قبلا در این شبکه اجتماعی یک اکانت ایجاد کرده اند.
هر یک از شما می توانید یک اکانت کاربری را در لینکدین ایجاد نمایید و به جستجوی افراد مورد نظر خود بپردازید. تمامی اطلاعات بیوگرافی در صفحه معرفی قرار دارد، مانند نام اشخاص، محل کار آن ها، جوامعی که در آن عضو هستند، نوع کسب و کار آن ها و غیره. این بیشتر به یک وبسایت مربوط به کسب وکار شبیه است. شما می توانید موقعیت اشخاص درون یک شرکت، پروژه ای که آن ها در حال کار بر روی آن ها هستند، سرپرست آن ها و غیره را بررسی کنید. ولی تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که احتمالا شخصی را که جستجو می کنید از این جستجوی شما مطلع خواهد شد.

Pipl

لوگو پیپل

پیپل یک سایت بسیار جامع برای پیدا کردن افراد از طریق اینترنت است. کتابخانه های این سایت بسیار بزرگتر از دیگر منابع است، به طوریکه رویکرد آن استفاده از "وب نامرئی" است. وب نامرئی اساسا به تمامی محتویاتی گفته می شود که در هنگام انجام یک جستجوی عمومی نمایش داده نمی شوند، این محتویات تنها برای جستجوهای ویژه نمایش داده خواهند شد. این نشان دهنده یک جستجوی جامع و وسیع است، به طوری که تمامی داده هایی که از جستجوها پنهان می شوند را نمایش می دهد. از دیگر موارد جذاب آن این است که هواره پیشنهادات ویژه ای را برای کاربران نمایش می دهد.

wink

لوگو وینک

اگر به طور جدی قصد دنبال کردن یک نفر را دارید، شاید وینک مفید باشد. وینک در واقع مجموعه ای متشکل از انواع موتورهای جستجو است. شما می توانید یک نفر را بر روی تمامی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و... جستجو نمایید. اگر میخواهید جستجوی اشخاص را بر روی تمامی شبکه های اجتماعی به صورت همزمان انجام دهید، می توانید همه آن ها را در وینک مدیریت کنید. این سایت می توانید به شما کمک کند تا اطلاعات عمیقی را بدست آورید و سر نخ ها را کنار هم قرار دهید، برای اینکه روند جستجو برای شما بسیار واضح تر گردد.

نتیجه گیری

این 4 شبکه اجتماعی به طور موثر به شما کمک می کنند تا بتوانید افراد را در سراسر اینترنت پیدا کنید. امروزه شبکه های اجتماعی بسیار رایج هستند، به طوری که هر شخص حداقل دارای یک شبکه اجتماعی است. با این حال پیپل و وینک همواره بهترین شیوه برای دنبال کردن و جستجوی اشخاصی هستند که می خواهید در مورد آن ها بیشتر بدانید.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید