چگونه سئو و بازاریابی آنلاین در کنار هم موثر میشوند؟

 
سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو موضوعی است که بیشتر مردم آن را متمایز از بازاریابی محتوا می دانند. اما آیا می دانید که این دو مفهوم باید دست در دست هم عمل کنند؟ موفقیت در هر کدام از آن ها کاملا به دیگری وابسته است. شاید در اولین نگاه چنین به نظر آید که دو موضوع جدا از هم هستند ولی در واقع به یکدیگر برای رسیدن به موفقیت کمک خواهند کرد. دو ابزار قدرتمند که در حقیقت دو روی یک سکه محسوب می شوند. اگر به جزئیات و عملکرد آن ها بهتر نگاه کنیم می بینیم که آن ها برای رسیدن به اهداف مشترک کار می کنند. اهدافی شامل، افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری.
آژانس ها و شرکت هایی که خدمات سئو را ارائه می دهند از ارتباط صمیمانه سئو و بازاریابی محتوا کاملا خبر دارند. بنابراین سعی می کنند که به بهترین شکل ممکن از همکاری بین آن ها بهره بگیرند. مفهوم سئو در ابتدای ظهور به شکلی بسیار ساده وارد عمل شد، به شیوه ای که شما فقط می توانستید کلمات کلیدی را در چند نقطه از صفحه قرار دهید یا تجربه کار با متاتگ را داشته باشید. هنگامی که این عناصر را در جای خود قرار دادید، با ایجاد کردن چند بک لینک به درون سایت خود به آسانی می توانستید عمل سئو خود را کامل نمایید. با انجام دادن این کارها ترافیک شما بالا می رفت.
اما امروزه این کار بسیار پیچیده تر شده است. از جنبه های عمده این واقعیت این است که موتور های جستجو مانند گوگل هیچ چیزی را به یک محتوای با کیفیت ترجیح نمی دهند. این موضوع را به یاد داشته باشید که هم در سئو و هم در بازاریابی محتوا، محتوا همواره از جنبه های مهم کار به شمار می رود. شما از محتواها برای رسیدن به مخاطبین خاص خود استفاده می کنید که در این امر سئو بسیار اهمیت دارد. اگر می خواهید عملیات بازاریابی آنلاین شما موفق شود، وجود یک استراتژی محکم ضروری است. لازم است که موتورهای جستجو مانند گوگل، تمام وبسایت شما را به عنوان یک وبسایت ارزشمند و تابع شیوه های اخلاقی شناسایی کند.
هدف اصلی سئو و بازاریابی آنلاین تبدیل کاربر به مشتری است

چه مواردی سئو و بازاریابی محتوا را از یکدیگر متمایز کرده است؟

سئو و بازاریابی محتوا یک ارتباط کاملا صمیمانه را با هم به اشتراک می گذارند، ولی در چند مورد خاص با یکدیگر متفاوت هستند.

مواردی که این دو موضوع را از همدیگر متمایز می کند، به صورت زیر است:

  1. سئو برای کارهای فنی و جزئی
  2. بازاریابی محتوا برای انجام کارهای وسیع تر و کلی
با اینکه این موضوع به عنوان یک تمایز بین این دو به نظر می رسد، ولی در واقع، کمک می کند که به طور موثرتر و منسجم تر با هم همکاری داشته باشند.

چه مواردی زمینه همکاری سئو و بازاریابی محتوا را فراهم آورده است؟

 همانطور که قبلا گفته شد، سئو و بازاریابی محتوا در مفهوم کاملا مجزا هستند با این حال چه چیزی مسیر آن ها را در هم تنیده است؟ آن ها به عنوان برخی از جنبه های همپوشی با هم تداخل دارند. آژانس های خدماتی سئو می توانند این همپوشی ها را تشخیص دهند و با ترکیب کردن آن ها درون یک سایت باعث افزایش ترافیک آن سایت گردند.
شاید درک این موضوع کمی مبهم باشد که چگونه دو مفهوم جدا از هم می توانند با هم همپوشی داشته یاشند. برای درک بهتر موضوع در ادامه چند موارد از همپوشایی بین سئو و بازاریابی محتوا را آورده ایم.
سئو و بازاریابی آنلاین رابطه ای مستقیم باهم دارند

1- رتبه بندی صفحات جدید

زمانی که در مورد سئو صحبت می کنیم، اولین چیزی که در ذهن ما خواهد آمد رتبه بندی در لیست جستجو است. شما برای کسب یک رتبه عالی در لیست جستجو، مرتبا به محتواهای جدید نیاز دارید ولی باید مطمئن باشید که این محتوا ها از بهترین کیفیت برخوردار هستند. در غیر اینصورت رتبه خود را از دست خواهید داد. با ایجاد کردن یک صفحه جدید شانس شما برای یک رتبه بندی بهتر افزایش می یابد زیرا با این کار شما مقدار بیشتری از کلمات کلیدی را برای رتبه بندی خواهید داشت. ولی مواظب باشید که کیفیت را فدای کمیت نکنید. کیفیت محتوا و رتبه بندی صفحه با یکدیگر رابطه مستقیم دارند، به طوری که با افزایش هر یک دیگری هم افزایش خواهد یافت.

2- بهینه سازی کلمات کلیدی

به کاربردن کلمات کلیدی درون محتوای شما یک شیوه خلاقانه و موثر در دستیابی به مخاطبان متنوع تر و پیشرفت بهتر است. راز موفقیت در این راه تنها اضافه کردن چند کلمه کلیدی به محتوا نیست بلکه باید سعی کنید که به شیوه ای کاملا طبیعی آن را در محتوای خود جای دهید. عدم انجام این کار باعث می شود که شما در سئو و کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو شکست بخورید.

3- قدرت به کمک محتوای با کیفیت

کیفیت محتوا، یکی از فاکتورهای تعیین کننده برای رتبه بندی وبسایت شما است. استفاده از محتوا برای ارائه کلمات کلیدی و رسیدن به مخاطبین باعث می شود که رتبه بهتری بگیرید و اعتبار شما از طریق بازدید کنندگان بیشتر، افزایش یابد.
سئو و بازاریابی آنلاین باهم کار میکنند

اهمیت همکاری سئو و بازریابی محتوا

بیشتر مدیران وبسایت ها کاملا بر روی یکی از دو روی این سکه (سئو و بازاریابی محتوا) تمرکز می کنند و نیمه دیگر را کاملا نادیده می گیرند. آیا شما هم می خواهید جزو این دسته از افراد باشید؟ تمام صاحبان وبسایت ها باید به خوبی اهمیت هر دو موضوع سئو و بازاریابی محتوا را درک کنند. هر دوی آن ها می توانند یک وسیله برای کمک به رشد کسب و کار شما باشند.
فرض کنید که شما بدون توجه به سئو، سعی دارید بیشتر بر روی ایجاد محتوا تمرکز کنید، یا اینکه فقط بر روی ایجاد بک لینک و سئو تمرکز دارید و در عین حال شاید شما محتوای کافی را ارائه ندهید یا در ارائه محتوای با کیفیت ضعیف عمل می کنید، به طوری که قادر به حمایت از ساختمان لینک های شما نیست. با این کار احتمال از دست دادن رتبه ی بالای خود بسیار افزایش می دهید. این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که سئو برای رشد به محتوا نیاز دارد.
یک وبسایت بی حرکت و بدون تغییر می تواند برای هر کسب و کاری مرگ آور باشد بنابراین این وظیفه صاحبان وبسایت ها است، محتواهای عالی را که به شیوه ای اصولی بهینه شده اند را ارائه دهند. موتورهای جستجو می خواهند ببینند که وب سایت ها محتوای قوی و متناسب را ایجاد می کنند تا بتوانند بهترین نتایج را برای کاربران ارائه دهند. استفاده از سئو برای یک صفحه بارها و بارها می تواند مفید باشد، و اگر اقدام به قرار دادن محتوا به صورت منظم کنید ممکن است بتوانید وبسایت خود را به سمت بالا هل دهید.

چرا اینقدر مهم است که یک تعادل بین دو موضوع ایجاد کنیم؟

اهمیت سئو و بازاریابی محتوا، کارکردن آن ها به شیوه ای هماهنگ است. درک این موضوع برای تعیین استراتژی بازاریابی آنلاین موفق یک امر اجتناب ناپذیر است. درست است که سئو به یک مقدار خوب از محتوا نیاز دارد ولی شما هرگز نباید تنها بر روی یکی از آن ها تمرکز نمایید. 
بسیاری از جنبه های این دو موضوع نیاز به هماهنگی دارند زیرا آن ها در حال تغییر هستند. بیشتر مردم فکر می کنند که مسیر ایجاد تعادل شاید پیچیده باشد، اما در واقع کاملا ساده است.
شناسایی هدف وبسایت شما باید نقطه شروع این روند باشد. اگر می خواهید توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنید، تمرکز خود را بر استراتژی های که ترافیک سایت شما را افزایش می دهند بیشتر نمایید. در صورتی که تمایل به افزایش نرخ تبدیل خود دارید، باید سعی کنید که استراتژی های بازاریابی محتوا را افزایش دهید.
هیچوقت افزایش ترافیک کافی نیست و همواره بدون ترافیک کافی شما نمی توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که هم ترافیک وب سایت شما و هم نرخ تبدیل به طور قابل توجهی بهبود یابد. این تنها زمانی امکان پذیر است که یک تعادل بین سئو و بازریابی محتوا ایجاد کنید. فقط مواظب باشید که در امر تولید محتوا تنها یک انبار از محتواهای به درد نخور ایجاد نکنید.
محتوای وب سایت خود را با تکنیک های جدید سئو به روز کنید

احتکار محتوا چگونه به وبسایت و برند شما آسیب می زند؟

موتور جستجو یا کاربر، فرقی نمی کند. مهم این است که آن ها همواره تازگی محتوای شما را حس کنند. فقط یک نگاه به وبسایت خود بندازید و ببینید که آیا محتوایی که مربوط به سال های گذشته یا چند ماه گذشته است در وبسایت شما وجود دارد. اگر چنین پست هایی را پیدا کردید لازم است که آن ها را دوباره بررسی کنید. یک وبسایت که دارای چنین محتواهای قدیمی است ترافیک آن به طور قابل توجهی از دست می رود.
بسیاری از موتورهای جستجو به نشان دادن تاریخ بر روی پست توجه دارند. آیا واقعا میخواهید که کاربران وبسایت شما را به عنوان یک وب سایت ببینند که پست های آن نه تنها قدیمی هستند بلکه احتمالا بی معنی شده اند؟ حتی اگر اطلاعات قدیمی هم نشده باشد مردم همواره تمایل دارند به تاریخ انتشار پست توجه کنند. نادیده گرفتن این موضوع باعث میشود که هم کاربران کلیک بر روی لینک های شما را متوقف کند و هم موتورهای جستجو تصور کنند که محتوای شما به اندازه کافی خوب نیست و قطعا رتبه شما را از بین می برد.

چگونه می توان محتوای قدیمی را اصلاح کرد؟

اگر شما متخصصانی را دارید که با خدمات سئو خود به شما کمک می کنند، احتمال پیدا کردن یک محتوا قدیمی در وبسایت شما بسیار کم است. در مواردی که شما چنین محتواهای منسوخ شده و قدیمی را دارید، نیاز دارید که موارد زیر را دنبال نمایید.
صفحات رقبایی که رتبه بندی بالایی دارند را ارزیابی کنید. محتواهایی که ارائه می دهند قطعا ایده هایی در خصوص بهبود مطالب را به شما می دهند. سعی کنید آن ها را کپی نکنید و فقط از نحوه کار آن ها با خبر باشید.
 
  1. مشخص کنید کدام بخش از محتوا برای مخاطبان مبهم است و مطمئن شوید که استراتژی های سئو شما در ساختار محتوا به طور کامل اجرا شده است.
  2. همیشه صفحه را با جدیدترین عکس ها و تصاویر به روزرسانی کنید.
  3. نظرات و انتقادات کاربران برای ایجاد تغییرات لازم و ارتقا محتوا شما لازم است.سعی کنید از آن ها بهره بگیرید.
  4. بعد از بازنگری و به روزرسانی محتوا، همیشه تاریخ انتشار پست را به تاریخ انتشار مجدد تغییر دهید.
شما تنها زمانی می توانید یک محتوای جدید و با کیفیت بالا را که به خوبی بهینه شده است را ایجاد کنید، هرگاه بازاریابی محتوا و سئو، دست در دست هم کار کنند و دارای یک ارتباط عمیق و بنیادی باشند. شرکت هایی که تخصص آن ها ارائه خدمات سئو است می دانند که چگونه این موضوع را دنبال کنند، آن ها در بهترین زمان بهترین استراتژی ها را دنبال می کنند و تیم هایی را برای تمام جنبه های کار اختصاص داده اند و اطمینان حاصل می کنند که نگرانی های شما را در خصوص این موضوع از بین ببرند. سعی می کنند که همواره شما را به روز نگه دارند و به موفقیت برند شما کمک کنند.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید