تعریف اعتبار دامنه و اعتبار صفحه در سئو

 

در این مقاله که بر گرفته از 2 مقاله اصلی سایت Moz است، به بررسی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، کاربرد آنها، معیارهای اندازه گیری آنها و اصلی ترین روش بالابردن اعتبار آنها پرداخته شده.
قابل ذکر است که سایت Moz بزرگترین و حرفه ای ترین سایت آموزش و ارائه خدمات سئو در دنیا می باشد. این سایت علاوه بر چند ابزار فوق العاده ای که بصورت رایگان و غیر رایگان در اختیار شما می گذارد، مقالات و آموزش های با کیفیتی در سایت دارد که مطالعه آنها برای تمام علاقه مندان و تازه کارهای دنیای سئو واجب می باشد. پس حتما یک سری به سایت Moz بزنید و از مطالب بی نظیر این سایت استفاده کنید.

اعتبار دامنه چیست؟

اعتبار دامنه یک امتیاز(بین 1 تا 100) است که برای اعتبار سایت ها روی موتورهای جست و جو توسط سایت Moz طراحی شده. از اعتبار دامنه برای مقایسه 2 سایت با هم یا برای بدست آوردن میزان اعتبار یک سایت استفاده می شود. این امتیاز از طریق محاسبه مجموع لینک ها – لینک ها به صفحه اصلی – MozRank,  MozTrust بدست می آید.
برای تعیین اعتبار دامنه، ما از ربات های هوشمندی استفاده می کنیم که الگوریتم های گوگل را یاد می گیرند. نزدیک به 40 عامل روی اعتبار دامنه تاثیر می گذارد که البته این الگوریتم ها توسط گوگل دائمی نیست و به همین دلیل اعتبار دامنه گاهی اوقات شامل نوساناتی می شود. بهترین دلیل استفاده از اعتبار دامنه برای مقایسه بین سایت ها می باشد تا اینکه فقط مقیاسی برای اندازه گیری اعتبار دامنه سایت خودتان باشد.
اعتبار دامنه چگونه امتیازدهی می شود؟
امتیاز اعتبار دامنه عددی بین 1 تا 100 است که به صورت الگوریتمی قابل تغییر است. مورد دیگری که باید مد نظر داشت این است که: افزایش امتیاز از 20 به 30 بسیار آسان تر از فزایش امتیاز از 70 به 80 است.
اعتبار دامنه در مقایسه با اعتبار صفحه
در حالی که اعتبار دامنه مقیاسی برای اندازه گیری کل دامنه و زیر دامنه ها است، اعتبار صفحه فقط برای اندازه گیری اعتبار یک صفحه مجزا می باشد. اکثر الگوریتم ها نیز مانند: MozRank و MozTrust برای امتیاز دهی به اعتبار صفحه استفاده می شوند.

کجا می توانید اعتبار دامنه را پیدا کنید؟

معیار اندازه گیری اعتبار دامنه در بسیاری از ابزارهای بازاریابی آنلاین و سئو در سراسر وب اعمال شده است.
می توانید برای اندازه گیری اعتبار دامنه از Open Site Explorer یا از ابزار رایگان MozBar  استفاده کنید. Moz تمام معیارهای سنجش اعتبار را در تمام ابزارهای آنالیزی خود و Mozscape API استفاده کرده.
تعریف تکنیکی اعتبار دامنه
اعتبار دامنه مقیاسی است که توسط سایت Moz برای بررسی جایگاه یک وب سایت روی موتور جست و جوی گوگل محاسبه می گردد. بهتر است که از اعتبار دامنه و اعتبار صفحه به عنوان معیاری برای مقایسه بین سایت ها هنگام جست و جو توی گوگل استفاده شود. در حالی که معیار خاصی مانند MozRank می تواند پاسخی برای میزان شهرت و اعتبار لینک ها باشد، تعداد لینک های معتبر نیز معیار دیگری برای اندازه گیری اعتبار یک دامنه یا صفحه می باشد.
بهترین تمیرین سئو

چگونه روی این معیارها می توانم تاثیر بگذارم؟

برخلاف دیگر معیارهای سئو، تاثیرگذاری روی اعتبار دامنه بطور مستقیم دشوار است. اعتبار دامنه از مجموعی از معیارها(MozRank, MozTrust, link profile) است که هرکدام تاثیر مجزایی روی این امتیاز دارند. این معیارها عمدا برای تخمین میزان اعتبار یک سایت روی موتور جست و جوی گوگل تعبیه شده است. چون گوگل فاکتورهای زیادی را برای محاسبه اعتبار یک سایت حساب می کند، معیاری که بخواهد مطابق گوگل رفتار کند نیز باید فاکتورهای زیادی را مدنظر داشته باشد.
بهترین راه برای تاثیر گذاشتن روی این معیارها ارتقاء سئوی کل سایت است. بطور خاص، شما باید روی لینک بندی تمرکز کنید که روی MozRank و MozTrust تاثیر بگذارد و این کار از طریق گرفتن بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر است.

اعتبار صفحه چیست؟

اعتبار صفحه عددی(بین 1 تا 100) می باشد که توسط شرکت Moz برای تخمین میزان اعتبار یک صفحه در موتورهای جست و جو ساخته شده. این عدد بر مانند اعتبار دامنه بر اساس Mozscape(که وظیفه بررسی کیفیت لینک بندی را برعهده دارد)، MozRank، MozTrust، و ده ها عامل دیگر می باشد.
اعتبار صفحه چگونه امتیازدهی می شود؟
امتیاز اعتبار صفحه بین 1 تا 100 می باشد و هرچه امتیاز بالاتر می رود رقابت سخت تر می شود. یعنی افزایش امتیاز از 20 به 30 بسیار ساده تر از افزایش امتیاز از 70 به 80 است. الگوریتم های شناسایی اعتبار صفحه مدام به روزرسانی می شود، برای همین ممکن است برخی اوقات نوساناتی در امتیازهای شما بوجود بیاید.
کجا می توانید اعتبار صفحه را پیدا کنید؟
معیارهای سنجش اعتبار صفحه در بسیاری از ابزارهای سئو و بازاریابی آنلاین در سراسر وب موجود است.
مانند اعتبار دامنه شما می توانید برای سنجیدن اعتبار صفحه از Open Site Explorer  یا ابزار رایگان MozBar  یا Mozscape API. استفاده کنید.

تعریف تکنیکی اعتبار صفحه

اعتبار صفحه توسط مقیاس های سایت Moz برای اندازه گیری اعتبار یک صفحه در موتورهای جست و جو در وب می باشد. که این سنجش توسط Mozscape, MozRank, MozTrust و ده ها عامل دیگر انجام می گیرد.
بهترین کار این است که از اعتبار صفحه(PA) و اعتبار دامنه(DA) برای معیارهای مقایسه ای استفاده کنید تا متوجه شوید که در هنگام جست و جو در وب، کدام سایت از اعتبار و اعتماد بالاتری برخوردار است. گرچه این سنجش به عامل های زیادی بستگی دارد، اما می توان گفت یکی از اصلی ترین آنها لینک بندی می باشد.
بهترین تمرین سئو

چگونه روی این معیار می توانم تاثیر بگذارم؟

برخلاف دیگر معیارهای سئو و مانند معیار اعتبار دامنه، تاثیرگذاری بر روی اعتبار صفحه کار دشواری است. این اعتبار از چند بخش یا معیار(MozRank, MozTrust, link profile) و.... تشکیل شده است که هرکدام از اینها تاثیر خود را بر روی امتیازدهی دارد. این معیارها برای تخمین اعتبار یک سایت بر روی موتور جست و جوی گوگل طراحی شده تا شما راحت تر بتوانید سایت های مورد نظر خود را پیدا کنید. بهترین راه برای تاثیر گذاری روی اعتبار صفحه و یا دامنه بهبود سئوی کلی سایت است و بطور خاص مانند اعتبار دامنه شما باید روی لینک بندی تمرکز کنید، که روی MozRank و MozTrust بتوانید تاثییر زیادی بگذارید. و بهترین کار گرفتن بک لینک های معتبر است.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید