اسراری عجیب که در مورد وبسایت آمازون نمی دانید

 
شاید فکر می‌کنید که شما همه چیز را در مورد فروشگاه آنلاین آمازون می‌دانید در حالی که این چنین نیست. آیا از ابزارهایی مانند Honey برای مقایسه قیمتها و پیدا کردن قیمت پایین‌تر از فروشندگان دیگر استفاده می‌کنید؟ آیا از سایت آمازون استفاده می‌کنید تا به طور خودکار و بدون تلاش ، به امور خیریه کمک کنید؟
همه این موارد می توانند مفید باشند، اما بیشتر از آنچه که شما فکر کنید این سایت به یک غول آنلاین شباهت دارد. در این مقاله به 3 نمونه از مواردی که احتمالا از آن ها در مورد آمازون خبر ندارید اشاره خواهیم کرد.

1- شما می توانید از کاهش قیمت یک محصول پس از خرید آن را بهره ببرید!

قبلا آمازون طرح حمایت از قیمت ها را ارائه داد، به شیوه ای که اگر قیمت یک محصول بعد از مدتی کاهش یابد شما خواهید توانست که تفاوت قیمت محصول خریداری شده خود را پس بگیرید.
 اما متاسفانه امروز خبری از این طرح نیست و به پایان رسیده است. ولی این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید حفظ قیمت را به دست آورید. این قابلیت هنوز امکان پذیر است، کارت اعتباری شما این ویژگی را برای شما فراهم می کند. اما چه طور می‌توانید از کاهش قیمت ها باخبر شد؟
Sift یک برنامه جدید رایگان است که تمام مزایای پنهان کارت اعتباری شما را در بر می گیرد. تنها کاری که باید انجام بدبد این است که کارتی را که برای خرید سایت آمازون استفاده می‌کنید به آنجا لینک دهید، Sift تمام خریدهای شما را پیگیری کرده و در صورت هرگونه کاهش قیمت شما را با خبر می کند. در صورت پیدا کردن یک مورد می توانید به ارائه دهنده کارت خود تماس بگیریرد و آن را ثبت نمایید.

2- آمازون همیشه پایین‌ترین قیمت ها را ندارد!

درست است، سایت آمازون ممکن است منبع خوب واصلی شما برای هر محصولی باشد، اما تضمین نمی‌کند که آن ها را با پایین‌ترین قیمت‌ها ارائه دهد. علاوه بر این، تطبیق قیمت را پیشنهاد نمی کند، بنابراین اگر شما یک محصول با قیمت بهتر را در جای دیگر پیدا کردید، تعجب نکنید و آن را بخرید!
به عنوان مثال، فرض کنید شما می خواهید یک iPad را خریداری کنید. در زمان نگارش این مقاله، سایت Best Buy یک مدل فعلی ۹.۷ اینچی ( ۳۲ گیگابایت ) قیمت ۲۵۰ دلار دارد. حالا به Amazon.com بروید قیمت 280 دلار را مشاهده خواهید کرد، که توسط یک فروشنده ثالث در سایت قرار داده شده است. دلیل این موضوع این است که آمازون مثل Best Buy  یک توزیع کننده مجاز اپل نیست. بنابراین، این واقعیت را باور کنید که اجناس فروشگاه آمازون همیشه ارزان‌ترین نیستند.
موارد مشابه دیگری هم در این باره موجود هستند. برای نمونه Best Buy، مانیتور hp 25es را 140 دلار و آمازون 197 دلار دارد. حتی Woot متعلق به آمازون، یک بازی لیزر تلوزیونی Force1 Space Blaster را  70 دلار ارائه می دهد.و قیمت مناسب در آمازون: 150 دلار است. پس فرض نکنید که فقط آمازون پایین‌ترین قیمت را دارد. همیشه برای خرید کردن به اطراف بهتر نگاه کنید، حتی اگر مقدار زمان بیشتری را مصرف کنید.
 

3- حمل روزانه همیشه به معنای تحویل ۲ روزه نیست

یکی از بزرگترین مزایای محصولات آمازون، حمل دو روزه رایگان آن در تمام نقاط دنیا است(به جز بعضی از کشورها). که این می تواند از ویژگی های عالی باشد. خوب، پس چرا بعضی اوقات سه، چهار یا چند روز طول می‌کشد تا محصول به مقصد برسد؟
چند مورد منطقی برای توجیه این مسئله وجود دارد. 
  • اولا، این که آمازون تضمین نمی کند که محصول بعد از دو روز به دست شما برسد، فقط تضمین می کند که در مدت دو روز محصول شما را ارسال خواهد کرد.
  • دوما، اگر یک محصول به صورت محدود در انبار وجود داشته باشد یا اینکه تمام شده باشد یک یا دو روز برای افزایش موجودی انبار طول خواهد کشید.
  • سوما، تاخیرهای مربوط به حمل و نقل را نیز فراموش نکنید: آب و هوای بد می‌تواند سرعت ارسال را که با کامیون، کشتی یا هواپیما انجام می شود، کاهش دهد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید