6 مهارت لازم بازاریابی آنلاین برای متخصصین وب

 
کارشناس وب باید در همه جنبه های مختلف مربوط به اینترنت سر رشته داشته باشد و بتواند موارد مربوط به هم را با بهترین شکل ممکن به هم پیوند دهد، که بازاریابی آنلاین یک مهارت حیاتی برای انجام این کار است.
برای نمونه، اگر شما یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کرده اید، باید سعی کنید که آن را به کاربران معرفی کنید. از شیوه های انتشار و معرفی یک محصول می توان به رسانه های اجتماعی،لینک های واسطه، مقالات، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال اشاره کرد.

 

لزوم بازاریابی

در بازارهای معمول بسیار مهم است که همواره فعال باشید و بتوانید به سرعت و به آسانی خود را به مردم معرفی کنید. در گذشته افراد بیشتر به تبلیغات بر روی بیلبوردها، کارت های تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی، اطلاعیه های رادیویی و بروشورها متکی بودند. با این حال امروزه این روش ها فقط توسط شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ کمکی را به شرکت های کوچک و نوپا نمی کند. به همین دلیل بسیار مهم است که از حضور آنلاین دیجیتال برای رشد کسب و کار خود بهره بگیرید.
با گذشت زمان بسیاری از شرکت ها تصمیم گرفتن که برای توسعه فعالیت های خود از وبسایت ها استفاده کنند. به شیوه ای که در حال حاضر دو سوم از کسب و کارها به صورت آنلاین فعالیت می کنند و آن ها برای حفظ موقعیت خود نیاز به یک استراتژی خوب دارند. به همین دلیل شما به عنوان یک متخصص وب باید تمامی مهارت های بازایابی آنلاین را فرا بگیرید و به آن ها در تحقق این رویا کمک کنید.
لازم است که شما محتواهای بهینه شده عالی را برای آن ها ایجاد کنید، اکانت هایی را در رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید و پست های حرفه ای را برای رشد تجارت آن ها در این شبکه های اجتماعی قرار دهید. 

یادآوری موارد حیاتی

به عنوان یک بازاریاب آنلاین بسیار مهم است که توانایی فروش را داشته باشید و بتوانید یک محصول را به بهترین شیوه و به دور از هرگونه تعصب معرفی نمایید. همواره بسیار مهم است که برای متقاعد کردن مشتریان به بهترین نحو با کلمات بازی کنید. باید بسیار با دقت و صبر این کار را انجام دهیم تا این کار شما مادی گرایانه به نظر نرسد.
همچنین بسیار مهم است که عملیات های کسب و کار را به درستی توسعه دهید. لازم است که در هر یک از مراحل عملیات به جای اینکه یک فرآیند کاری با عجله را دنبال کنید، با دقت عمل کرده و یک راهنمایی خوب و کاربردی را ایجاد نمایید. به همین دلیل شما نیاز به یک برنامه ریزی خوب دارید.
یاد بگیرید چگونه باید مشتری را درگیر خود سازید و اعتماد او را به برند(نام تجاری) خود به دست آورید. بسیار مهم است که به بازاریابی مستقیم تسلط داشته باشید و به این موضوع پی ببرید که فقط یک محتوای ساده کافی نیست. شما برای جذب مشتریان احتمالی، به یک درک عمیق از آن ها نیاز دارید. که این موضوع به شما کمک می کند تا یک ارتباط معنی دار خریدار-فروشنده را توسعه دهید.

مهمترین مهارت های بازاریابی آنلاین

شما به عنوان یک کارشناس وب لازم است که فهم عمیقی از تکنولوژی آینده داشته باشید تا بتوانید استراتژی های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. همچنین مهارت های گوناگون برای بازاریابی آنلاین وجود دارند که شما نیاز به فرا گرفتن آن ها دارید.

1- دانش بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) و آنالیز وب

بهینه سازی موتورهای جستجو شامل بهینه سازی عناوین، کلمات کلیدی، محتوا، عکس ها، ایجاد لینک های با کیفیت برای بالا بردن بازدید سایت است. و همچنین موتورهای جستجو تمایل زیادی به این گونه سایت ها نشان می دهند و موقعیت آن ها را درنتایج جستجو بالا می برند. این موارد در بازاریابی دیجیتال بیشترین کمک را به شما خواهند کرد پس همیشه باید آن ها را به یاد داشته باشید.
هنگامی که شما یک محتوای بهینه شده را آماده کرده اید لازم است که لینک آن را به گوگل ارسال نمایید، سپس گوگل محتوا را بررسی خواهد کرد و به آن یک رتبه بر اساس کیفیت محتوا می دهد. به این ترتیب وقتی یک نفر به جستجو در گوگل می پردازد، گوگل بهترین مطالب از آن موضوع خاص را رتبه بندی کرده و نمایش می دهد. این یکی از شیوه های ترویج سایت است که در بلند مدت نتیجه خواهد داد.
آنالیز وب یکی از موارد پر اهمیت دیگر است. شما همواره باید علم آنالیز و داده های اینترنت را به خوبی بدانید.
سئو یا بهینه سازی سایت در بازاریابی آنلاین

2- آشنایی با سایت های رسانه اجتماعی

رسانه های اجتماعی همواره از موارد پر اهمیت در امر بازاریابی اینترنتی هستند و آشنایی با آن ها ضروری است. شما به سایت های گوناگونی که کار آن ها در درجه اول ایجاد ارتباط بین مردم و همچنین کسب و کار است نیاز دارید. لازم است از رتبه بندی وبسایت خود از طریق این رسانه های اجتماعی آگاه باشید.
برای نمونه، اگر شما ارزش سایت خود را از طریق وبسایت siteprice بررسی کنید، خواهید دید که این سایت رتبه بندی وبسایت ها را معمولا از طریق محبوبیت آن ها در رسانه های اجتماعی انجام می دهد. حتی گوگل هم بسیار تمایل دارد که رتبه بندی سایت شما را از این روش انجام دهد. پس قطعا محبوبیت در شبکه های اجتماعی به افزایش اعتبار برند شما برای مشتریان احتمالی بسیار کمک خواهد کرد.
ایجاد کردن محتواهای عالی و درست برای مخاطبین خود در رسانه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.
شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

3- رسانه های نمایشی و ایجاد آگهی و تبلیغات

یک کارشناس وب همواره باید بداند که چگونه تبلیغات های جذاب و فریبنده را برای کاربران خود تهیه کند. یک تبلیغات باید به شیوه ای باشد که بتواند به پیشرفت سایت به خوبی کمک کند. این روش را می توان با استفاده از تبلیغات های اسپانسری در رسانه های اجتماعی مانند فیسبووک و توئیتر اعمال کرد.

4- برنامه ریزی خوب، مهارت های ارتباط و ارائه

بازاریابی آنلاین قبل از هر گونه اقدام به یک برنامه ریزی خوب نیاز دارد. بعد از یک برنامه ریزی خوب شما خواهید فهمید که کدام استراتژی ها را باید در ابتدا و کدام یک را در مراحل بعدی دنبال کنید. و در نهایت باعث می شود که مهارت ارتباطی خود را بالا ببرید و تمامی کارها را به بهترین شیوه انجام دهید.

5- بازاریابی پورسانتی، موبایل و بازاریابی ایمیلی

در بازاریابی آنلاین، همواره لازم است که با بازاریابی پورسانتی آشنا باشید و بدانید که چگونه باید یک حساب کاربری را بازاریاب های واسطه ایجاد نمایید. بسیار مهم است که یک محیط را فراهم آورید تا واسطه ها بتوانند در آن لینک مربوط به خود را بگیرند و به بالا بردن ترافیک و افزایش فروش شما کمک کنند. این روش معمولا به صورت پرداخت برای هر کلیک اجرا می شود، یعنی واسطه ها بعد از هر کلیکی که بر روی لینک های تبلیغی آن ها می شود یک حق کمیسیون دریافت می کنند.
بازاریابی موبایلی به معنی ترویج دادن خدمات و محصولات با استفاده از یک تلفن همراه است. به این ترتیب شما به عنوان یک متخصص وب باید سایتی را طراحی کنید که برای گوشی های موبایل، تبلت ها، لبتاب ها و کامپیوتر واکنش گرا باشد.
همواره بسیار مهم است که بازاریابی ایمیلی را به خوبی به کار ببرید، به طوری که بتوانید کاربران خود را آموزش دهید که چگونه باید خدمات و محصولات را با ارسال ایمیل به مشترکین مختلف خود ترویج دهند.
بازاریابی ایمیلی

6- بازاریابی با وبلاگ(Blog Marketing)

در بازاریابی با وبلاگ در حقیقت بازاریابی محتوا انجام می شود. امروزه به ندرت می توان وبسایتی را مشاهده کرد که دارای بخش وبلاگ یا انجمن های تبادل نظر نباشد. یک وبلاگ باید همواره دارای محتواهای خوب باشد و با بهترین شیوه خوانندگان را راهنمایی کند.

نتیجه گیری

به عنوان یک کارشناس و متخصص وب، بسیار مهم است که بدانید چگونه باید بر روی موارد گوناگون تحقیق نمایید. در این راه شما خواهید فهمید که چه کارهایی را باید انجام دهید چه چیزهای را نادیده بگیرید.
شما باید همواره خود را با ترفندهای رایج وتکنولوژی جدید به روز نگه دارید. با این مهارت ها قادر خواهید بود که آوازه برند خود را افزایش دهید، محصولات و خدمات خود را ترویج نمایید، بازدید کنندگان را به خریدار تبدیل کنید و از اهداف خود یک موفقیت بسازید.
به عنوان یک کارشناس وب شما همواره باید در مسیر ماهر شدن و فراگرفتن مهارت های جدید سخت تلاش کنید.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید