ترفندهای موثر برای ساخت بک لینک های با کیفیت و طبیعی

 

لینک ها وب را کنترل می کنند و همچنین از موارد پر اهمیت برای وبمستر ها هستند. وبلاگ نویسی قطعا بهترین راه برای داشتن بک لینک های با کیفیت به شمار می رود. به گفته هابسپوت (HubSpot) کسب و کارهایی که به طور منظم از وبلاگ استفاده می کنند لینک های وروردی آن ها 97 درصد بیشتر است. با اینکه این موضوع درست است ولی دنبال کردن بهترین شیوه در میان چندین شیوه پیچیده وبلاگ نویسی کار ساده ای نیست، به خصوص اگر تازه کار هستید و به منابع محدود سئو دسترسی داشته باشید. اگر منابع مالی شما اجازه می دهد بهتر است که این امر را به متخصصان واگذار نمایید.(البته اگر یک وبلاگ نویس تازه کار هستید). و شاید بهترین ایده این باشد که در آینده مهارت های لازم را فرا بگیرید تا خودتان بتوانید بک لینکهای با کیفیت را بسازید.

لینک سازی یکی از موضوع های پر اهمیت در سئوی برون سایتی(Off-Site SEO) به شمار می رود. هر سئوکار استراتژی منحصر به فرد خودش را برای انجام این کار دارد. درک مفهوم کیفیت لینک ها قبل از پرداختن به چگونگی و مکان های ساخت آن ها بسیار مهم است.

آیا لینک، یک لینک واقعی است؟

اگر فقط موتورهای جستجو به سادگی وجود داشتند! آن گاه شما می توانستید راه خود را به وسیله تهیه یک دسته از مقالات بیابید. آن ها را درون سایت های ارسال مقاله پست کنید و سپس لینک های خارجی را به درون وبلاگ خود کسب کنید. این تاکتیک می تواند بسیار زیاد به بالا رفتن پیج رنک (Page Rank) شما کمک کند ولی فقط در دوره قبل از الگوریتم پنگوئن کاربرد داشت. در حالی که لینک های واقعی می تواند به رشد چشمگیر یک برند یا کسب و کار کمک کنند ولی اشتباهاتی که باعث مجازات شدن(penalize) وبلاگ شما می شوند زیاد هستند و باید با دقت از آن ها خودداری کنیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل
همه لینک ها به طور یکسانی ساخته نشده اند و موتورهای جستجو پارامتر های منحصر به فرد خود را دارند. مبنای کار موتورهای جستجو انتخاب بر اساس برتری یک لینک بر سایرین است. و چه کسی می تواند پیش بینی کند که اقدام بعدی گوگل چه خواهد بود؟ که تقریبا با سورپرایز های عالی و در مواقع غیر قابل پیش بینی شما را غافلگیر خواهد کرد.

بنابراین بک لینک با کیفیت چیست؟

برای موتور های جستجو موضوعی که بسیار پراهمیت است صداقت با کاربران است نه وبلاگ نویسان، متخصصان، یا بازاریاب های دیجیتال! برای بالا رفتن در نتایج موتورهای جستجو باید فراموش کنید که یک وبلاگ نویس هستید و به دید کاربران به وبلاگ خود بنگرید. با این کار نحوه کار موتورهای جستجو و دلیل هر یک از آن ها را بهتر درک خواهید کرد. اگر خواهان یک بک لینک با کیفیت و موثر هستید باید سعی کنید که آن را از یک منبع مرتبط و معتبر دریافت کنید. برای مثال سایت های معتبری مانند ویکیپدیا، سایت خبری بی بی سی، هافینگتون و چندین سایت دیگر از محبوبیت خاصی برای موتورهای جستجو برخوردار هستند و با نزدیکتر شدن بک لینک های شما به این دسته از سایت ها، قطعا اعتبار وبلاگ شما بسیار بالا خواهد رفت.

نکات و ترفند های تهیه بک لینک با کیفیت به وبلاگ جدید شما

لازم نیست نگران باشید! چون برای وبلاگ های تازه راه اندازی شده کار نسبتا ساده تر است. با وجود اینکه وبلاگ های بسیار زیادی وجود دارند باید سعی کنید مقداری بیشتر تلاش کنید که این تلاش بی جواب نخواهد ماند. در این مقاله تعدادی از شیوه های پیشرفته، امن و ساده ایجاد بک لینک های با کیفیت آورده شده است.

1-  بازایابی محتوا از طریق ایجاد منابع رایگان

اینترنت مملو از محتواهای خوب و بد است. با این حال هنوز برخی از مردم نمی توانند مطالب مورد نظر خود را بیابند. یک محتوای جنجالی را ایجاد کنید و سپس آن را به صورت رایگان ارائه نمایید تا بتوانید از این پتانسیل استفاده کنید. یک موضوع جذاب را انتخاب کنید و با تحقیق گسترده در مورد آن سعی کنید آن را به شیوه ای ارائه دهید که برای خوانندگان ارزش آفرین باشد. مطلبی بهتر از مطالب موجود قبلی بنویسید. اگر پست شما مرتبط و در آن زمان با ارزش باشد قطعا باعث تولید لینک های با کیفیتی خواهد شد.

2- پست مهمان، برای جذب خوانندگان وفادار

اگر می خواهید وبلاگ خود را برند سازی کنید، پست مهمان یا وبلاگ نویسی مهمان یک فرصت مناسب برای شماست که باید سخت در آن تلاش کنید. با این کار خود را در مقابل مخاطبین بالقوه قرار می دهید و آن ها را به وبلاگ خود فرا می خوانید و این کار ارزش شما را ثابت خواهد نمود.
در حالی که پست مهمان یک فرصت شگفت انگیز برای ایجاد بک لینک ها با کیفیت است ولی شما همواره باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اولا: توجه به پیج رنک(Page Rank) سایت میزبان بسیار مهم است ولی مهمتر از آن این است که آن سایت مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد، در غیر اینصورت نتیجه ی خاصی را مشاهده نخواهید کرد. دوما: لینک های متنی نسبت به سایر لینک ها موثرتر هستند و ترفند اصلی این است که آن ها را به صورت بسیار طبیعی برای خوانندگان جلوه دهید.

3- شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی ساده ترین کاری است که می توانید برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت انجام دهید. در میان پنج سایت برتر شبکه اجتماعی، فیسبوک و پینترست اجازه قرار دادن تنها یک لینک را در قسمت بیو به شما می دهند. در لینکدین شما می توانید سه لینک قرار دهید. و درمورد گوگل پلاس و توییتر شما هیچ محدودیتی برای اضافه کردن لینک ها ندارید.(البته در حال حاضر توئیتر محدودیت 280 کاراکتر را دارد.) بک لینک های شما درون شبکه های اجتماعی می توانند ار موتور های جستجو با ارزش تر باشند.

4- تهیه مطالب تخصصی

پست های تخصصی فضایی را برای وبلاگ نویسان مبتدی و متخصصان به وجود خواهد آورد تا نظرات خود را بر روی موضوعی که در مورد آن نوشته اید در همان صفحه به اشتراک بگذارند. هر گاه یک پست تخصصی را درون وبلاگ خود قرار می دهید شما می توانید لینک آن پست را با مخاطبان مختلف خود، شامل خود کارشناسان به اشتراک بگذارید.همچنین این کارشناسان بسیار مشتاق هستند که لینک مطلب تخصصی شما را بین مخاطبین خود انتشار دهند. خلاصه پست های تخصصی می توانند بک لینک های مغناطیسی خوبی را ایجاد کنند. برای انجام این کار تنها لازم است یک انگیزه و نگرش درست داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. همچنین باید سعی کنید که به متخصصان حوزه فعالیت خود نزدیک شده و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

5- درخواست و دریافت

یکی از ساده ترین روش های ایجاد بک لینک به وبلاگ شما است و هیچ نکته و ترفند خاصی ندارد و می توان آن را بدون هر مشکلی انجام داد. وبلاگ ها می توانند یک مکانیزم عالی برای تولید بک لینک به وبلاگ شما باشند به خصوص وبلاگ هایی که در مراحل اولیه رشد هستند. و برای انجام این کار شما به موارد ذیل نیاز دارید:

  • یک قطعه عالی از محتوای وبلاگ خود
  • پیدا کردن یک وبلاگ مرتبط و یک همکاری متقابل و دوستانه

هر وبلاگی از صفر شروع می شود و سپس در راه موفقیت تلاش می کند و در مسیر راه به رقابت های دیجیتال می پردازد. مواردی که به آن اشاره کردیم برای یک وبلاگ موفق کافی نیست ولی برای شروع کردن بسیار عالی هستند. برخورد با موانع مسیر و رفع آن ها باعث میشود که شما در نهایت یک نقشه راه خوب داشته باشید آن وقت شما می دانید که چه کارهایی را لازم است انجام دهید و چه کارهایی را باید نادیده بگیرید. شیوه های ذکر شده قطعا از امن ترین و سریع ترین روش های ایجاد بک لینک های با کیفیت برای وبلاگ شما هستند که می توانید آن ها را دنبال کنید.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید