چگونه عملکرد وبسایت را بهینه سازی کنیم؟

 

بهینه سازی صفحات وب مجموعه اعمالی است که برای افزایش عملکرد وبسایت به کار می رود. یکی از موارد قابل اهمیت در بهینه سازی وبسایت سرعت بارگیری صفحات است. پس بسیار مهم است که سرعت صفحات وبسایت خود را بر طبق یک روال معمولی تست یا آزمایش کنید. شما می توانید برای تست کردن سرعت وبسایت خود از ابزارهای سنجش سرعت, که برخی از وبسایت ها آن را در اختیار ما گذاشته اند استفاده کنید. این آزمایش ها کمک خواهند کرد که با آنالیز سرعت بارگیری صفحات و دنبال کردن نکات مهمی که برخی از سایت ها ارائه می دهند سرعت وبسایت خود را افزایش دهیم. قطعا این یکی از بهترین شیوه های سنجش سرعت هم برای مرورگرهای موبایل و هم برای مرورگرهای دسکتاپ است.
این آزمایش ها کمک خواهد کرد تا موانعی را که درون برنامه شما توسط اسکریپت های اضافی و کد های باد کرده به وجود آمده اند را شناسایی کنید. اگر فکر می کنید که وبسایت شما ضعیف است پیشنهاد می کنیم که حتما از این مورد استفاده نمایید چون بازدید کنندگان اغلب منتظر یک وبسایت با سرعت پایین نمی مانند تا محتوای آن را ببینند.

وبسایت خود را ابتدا برای موبایل بسازید. (Mobile-First)

با توجه به گسترش و نفوذ گوشی های موبایل، بسیار واضح است که بیشتر مردم برای بارگزاری صفحات وب و وب گردی از موبایل استفاده می کنند. پس بسیار ضروری است که وبسایت خود را به صورت Mobile-First طراحی کنید. اما این بدان معنی نیست که شما باید همه کاربران دسکتاپ را به کلی فراموش کنید. شیوه درست این است که شما ابتدا برای کاربران موبایل کد نویسی کنید و سپس به صورت تدریجی آن را برای مرورگرهای دسکتاپ و لب تاپ گسترش دهید..

تعیین اهداف واقعی

یکی از اولین کارهایی که شما باید انجام دهید تعیین اهداف واقع بینانه برای وبسایت خودتان است. استراتژی شما باید به شیوه ای باشد که چگونه بخواهید سرعت بارگیری سایت خود را به به یک ثانیه برسانید. این یکی از موارد بسیار مهم در بهینه سازی سایت برای همه دستگاه های ضعیف و گوشی های موبایل است. اگر برای افزایش سرعت وبسایت خود به کمک نیاز دارید می توانید از سایت makemacfast استفاده کنید.

هنگام استفاده از ویدئو ها دقت کنید

ویدئو ها می توانند سرعت وبسایت شما را به شکل قابل توجه ای پایین بیاورند. دلیل اصلی آن این است که مرورگر بازدید کنندگان مجبور خواهد شد که برای نمایش دادن صفحه سایت شما درخواست های بیشتری را انجام دهد و این واقعیت حتی برای سایت های ویدئویی مانند یوتیوب و آپارات هم صحت دارد. برای مثال تعداد درخواست مرورگر برای نمایش یک صفحه از سایت یوتیوب چهار درخواست است.که شامل سه درخواست برای رزولیشن های مختلف صفحه سایت و یک درخواست برای تصویر ثابتی که به عنوان کاور ویدئو به کار می رود، است.

راه حل

اگر می خواهید ویدئو ها را درون محتوای صفحه خود قرار دهید، بهتر است از lightboxes استفاده کنید. چون این قابلیت کمک می کند از همه درخواست های غیر ضروری سرور اجتناب شود و در نتیجه سرعت وبسایت بالاتر خواهد رفت.

بهینه کردن سرعت وب سایت

بهینه سازی تصاویر

یک نظر سنجی آنلاین به تازگی انجام شده و در آن از 20 نفر توسعه دهنده در خصوص رایج ترین اشتباهاتی که در عین توسعه یک وب سایت رخ می دهند سوال شده است. به نظر شما پاسخ بیشتر آن ها چه چیزی بوده است؟ 46 درصد از این کارشناسان می گویند که توجه نکردن به بهینه سازی تصاویر می تواند از بزرگترین اشتباهاتی باشد که توسعه دهندگان مرتکب آن می شوند. و این در اساس به این خاطر است که تصاویر در وبسایت یا نشان داده نخواهند شد یا سرعت بارگیری وبسایت را کاملا دو برابر خواهد کرد که ناشی از خطای فشرده سازی است.

راه حل

اگر از وردپرس استفاده می کنید، پلاگین وردپرس Optimus می تواند همه این مشکلات را برای شما حل کند. زیرا بر روی فشرده سازی ترکیبی از انواع تصاویر ثابت و متحرک تمرکز دارد. این پلاگین قابلیت استفاده با هر پلاتفرمی را دارد و می توانید با بکارگیری  شیوه های عالی سرعت وبسایت شما را بهبود ببخشد. یکی دیگر از مزیت های Optimus این است که فرمت WebP را پشتیبانی می کند. فرمت WebP توسط گوگل توسعه داده شده است.
یکی دیگر ازنکته های مهم این است که شما میزان استفاده از تصاویر پرجنب و جوش و حجم بالا را به حداقل برسانید. با این که این تصاویر جذاب هستند ولی سرعت بارگیری وبسایت را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته بعضی اوقات استفاده اصولی از آن ها مشکلی خاصی به وجود نمی آورد. پس بهتر است سعی کنید که به یک توافق عالی با آن ها برسید!

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید