چرا و چگونه بک لینک های با کیفیت بگیریم؟

بک لینک سئو

لینک بندی همیشه بخشی از سئو بوده، اما قواعد لینک بندی به علت تغییرات در الگوریتم های موتورهای جست و جو در چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی بوده. لینک بندی همچنان بخش بسیار مهمی از بهینه سازی موتورهای جست و جو است، بخشی که نباید به راحتی از آن گذشت.
مهمترین تغییری که توسط موتورهای جست و جو شاهد آن بوده ایم، تمرکز بر روی گرفتن بک لینک های معتبر بوده و در مقابل لینک های بی کیفیت می توانند حتی باعث کاهش رنک شما نیز بشوند. یک روشی که می توانید لینک های با کیفیت بگیرید، این است که روی سایت های معتبر تمرکز کنید.

1. سایت های معتبر چه سایت هایی هستند؟

سایت معتبر سایتی است که مطالب با کیفیت تولید می کند، سایتی که می شود به آن اعتماد کرد و دارای اعتباری زیادی در بین بازدیدکنندگان است. سایت های معتبر معمولا(اما نه لزوما) در صفحه اول موتورهای جست و جو قرار دارند، چون مطالب این سایت ها برای مردم مفید است. این سایت ها معمولا روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند و برای کسانی که به آن موضوع علاقه دارند محتوای خوبی فراهم می کنند. بنا بر این، مطالب با کیفیت روی وب سایت ها، ترافیک بیشتر و اشتراک گذاری بیشتری را به همراه خواهد داشت و اینها شاخصه ی یک سایت معتبر هستند.

2.  چرا سایت های معتبر برای سئو مهم هستند؟

اهمیت سایت های معتبر برای این است که آنها می توانند روی صفحه اول موتورهای جست و جو قرار بگیرند. مسلما، روی صفحه اول بودن ترافیک بیشتری را به همراه خواهد داشت و در نتیجه شانس شما برای گرفتن بک لینک روی سایت های معتبر را از طریق مقالاتتان افزایش خواهد داد.
همانطور که گفته شد، سایت های معتبر از اعتبار بالایی در اینترنت برخوردار هستند، چون مطالب با کیفیت می گذارند. مخاطبانشان کاملا به آنها اعتماد دارند و برای همین لینک های آنان را به راحتی برای دیگران به اشتراک می گذارند. برای همین است که گرفتن بک لینک های معتبر، روی ترافیک سایت شما نیز تاثیرگذار می باشد. بنابراین، بک لینک های "dofollow" از وب سایت های معتبر به شدت روی رنک سایت شما تاثیر می گذارند. اگرچه گرفتن بک لینک از سایت های معتبر کار ساده ای نیست، اما بسیار با اهمیت هستند و ارزش وقت و سرمایه ای که برای گرفتن اینها می گذارید را دارند.

3. چگونه سایت های معتبر را پیدا کنیم؟

این کار را می توانید بصورت دستی و اتوماتیک انجام دهید. اول به توضیح روش دستی می پردازیم.

روش دستی برای پیدا کردن سایت های معتبر
یکی از روش هایی که می توان سایت های معتبر را پیدا کرد از طریق گوگل است. برای این کار در جست و جو از کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود استفاده کنید. توصیه می کنم که از عملگرهای زیر در ترکیب با کلمه کلیدی خود برای به دست آوردن نتایج مرتبط استفاده کنید:

•    پسوند سایت (مانند: .org, .edu, .gov) – این باعث می شود جست و جویتان به دامنه خاصی محدود شود.
•    Intitle: keyword – با این روش شما فقط نتایجی را بررسی می کنید که کلمه کلیدی مورد نظرتان در عنوان موجود باشد.
•    Inurl: keyword – با این روش شما فقط نتایجی را بررسی می کنید که کلمه کلیدی مورد نظرتان در دامنه موجود باشد.
می توانید در این 2 لینک عملگرهای بیشتری را پیدا کنید:  Google operators, Googleguide
(فراموش نکنید که برای دیدن این لینک ها باید از VPN استفاده کنید.)

گوگل سرچ

یک روش ساده برای شناسایی سایت های معتبر استفاده از ابزارهایی، مانند Moz SEO toolbar است.
ابزاری رایگان بصورت یک افزونه برای Chrome و Firefox.
MozBar اطلاعات و معیارهای مربوط به سایت ها که مرتبط با میزان اعتبار آنهاست را نمایش می دهد. بدین ترتیب می توانید با مشاهده معیارهای متفاوت هر سایت، میزان اعتبار آنها را تشخیص دهید.
MozBar اطلاعات زیر را بعنوان معیارها برای شما فراهم می کند:
•    اعتبار صفحه
•    اعتبار دامنه
•    لینک ها
•    آنالیز صفحات( المان های داخل صفحه، ویژگی های کلی، معیارهای لینک ها،markup ، وضعیت http)
 

موز بار


وقتی شما در حال جست و جو در اینترنت هستید و Moz را فعال می کنید، مرتبط ترین معیارها را، مانند: اعتبار صفحه و اعتبار دامنه زیر هر سایت داخل موتور جست و جو می بینید.(توجه داشته باشید که وقتی در گوگل در حال جست و جو هستید این معیارها در زیر هر سایت نمایش داده می شود. اما اگر داخل سایت شوید، این معیارها بالای صفحه نمایش داده خواهد شد.)
در عکس زیر می توانید MozBar را زیر هر لینک در صفحه گوگل مشاهده کنید:
 

موز بار در سرچ گوگل


PA(Page Authority) نمایانگر اعتبار صفحه و DA(Domain Authority) نمایانگر اعتبار دامنه می باشد.
 این ابزار به شما کمک می کند تا سریعا تشخیص دهید که آیا یک سایت معتبر است یا نه.
روش اتوماتیک بصورت زیر است:

سایت های معتبر را بصورت اتوماتیک پیدا کنید
سایت linkbird’s Sitehunter feature  تمام کامنت ها، بلاگ ها، انجمن ها و هر نوع صفحه ی وب را برای کلمه کلیدی که وارد کردید جست و جو می کند. می توانید از فیلترها برای پیدا کردن مرتبط ترین سایت استفاده کنید. لینک سایت هایی که پیدا می کنید را می توانید به راحتی در یک پایگاه داده ذخیره کنید.

ویژگی link bird site hunter

 

4. چگونه با صاحبان این سایت ها ارتباط برقرار کنید؟

برقراری ارتباط با صاحبان سایت های معتبرهمیشه کار آسانی نیست.  وقتی که شما یک سایت معتبر را پیدا کردید، باید ایمیل صاحب سایت را هم در خود وب سایت پیدا کنید. ممکن است این کار کمی دشوار باشد، چون این اطلاعات همیشه فراهم نیست. از طریق فرم تماس نیز می توانید برای برقراری ارتباط استفاده کنید. اگر همچنان نتوانستید با صاحب سایت ارتباط برقرار کنید، می توانید او را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. شبکه های اجتماعی می تواند برای برقراری ارتباط با صاحب سایت به شما کمک کند.

مهمترین چیز برای برقراری ارتباط با صاحب یک سایت معتبر، فرستادن یک پیغام شخصی و دوستانه است. البته وقتی شما می خواهید برای چند وب سایت این پیغام را بفرستید، بهتر است که از قالب آماده ی خود برای اینکار استفاده کنید. نباید که یک پیغام عمومی و معمولی برای آنها بفرستید که در نهایت هم هیچ پاسخی نگیرید. در مقابل باید یک نقطه مشترک پیدا کنید و به آن بهانه با آنها تماس بگیرید. شاید به آنها پیشنهاد کمک کنید، یا بخواهید اشکالی را به آنها گوشزد کنید و ... . جدا از بهانه ای که برای برقراری ارتباط پیدا کردید، باید بصورت حرفه ای و دوستانه برخورد کنید، تا بتوانید نظر آنها را جلب کنید و در نهایت پاسخی از آنها دریافت کنید.

برای مثال، اگر می خواهید نظرشان را در مورد یک مقاله یا یک کتاب الکترونیکی خاصی بپرسید، می توانید ایمیل خود را بصورت زیر بزنید:
با سلام <نام صاحب سایت>
من <اسم خودتان> و در سایت <نام سایت خودتان> مقاله می نویسم. اخیرا یک مقاله به نام <نام مقاله> نوشته ام. متوجه شده ام که شما در زمینه <نام زمینه کاریتان> دارای تجربه ی زیادی می باشید. می خواستم نظرتان را در مورد مقاله ام بپرسم.
اگر تمایل دارید، این لینک مقاله من است: <لینک مقاله تان>
منتظر پاسخ شما هستم.
با تشکر
<اسم خودتان>

فاکتور هایی که احتمال پاسخ مثبت را افزایش می دهند
سایت شما و مطالبی که منتشر کرده اید به همان اندازه هنگام برقراری ارتباط با صاحبان سایت مهم هستند. بی معنی است که شما از سایت های معتبر بخواهید که به شما بک لینک بدهند، در حالی که سایت شما بی کیفیت است. چرا باید به شما بک لینک بدهند؟ برای آنها چه سودی دارد؟ اولین قدم برای ساخت بک لینک های با کیفیت داشتن یک سایت با کیفیت است.
درنظر داشته باشید که در اولین پیغام، درخواست بک لینک نکنید. در حالت ایده آل، صاحب سایت خودش متوجه می شود که سایت شما مرتبط است و لینک یکی از مقالات شما را در سایت خود می گذارد یا آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. زمانی درخواست بک لینک کنید که، اول یک ارتباط دوستانه و حرفه ای با او برقرار کرده باشید. در این حالت احتمال گرفتن بک لینک از آن شخص بیشتر خواهد شد.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید