چگونه یک تیم طراحی وب حرفه ای تشکیل دهیم؟

 

در این مقاله من سعی می کنم تا شما را با نکات و تکنیک های استخدام افراد موفق در زمینه طراحی وب آشنا کنم. بسیاری از این نکات برگرفته از توسعه دهندگان و طراحان معروف و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت می باشد. امیدوارم که با خواندن این مقاله بتوانید یک تیم حرفه ای طراحی وب برای خود تشکیل دهید.

استخدام

در صنعت طراحی وب، شما به هیچ وجه با کمبود کارمند برای استخدام مواجه نمی شوید. یک فرد خوش ذوق و با انگیزه با یک کامپیوتر و اینترنت، قادر است مقدمات طراحی وب را به راحتی یاد بگیرد. اینکه یادگیری طراحی سایت آسان است برای کارفرمایان زیاد هم جالب نیست، چون آنوقت آنها باید بتوانند که یک الماس را در میان بدلیجات پبدا کنند.
برای اینکه مطمئن شویم که افراد تیم ما برای کار طراحی وب مناسب هستند باید از این 5 قانون تبعیت کرد:
•    افراد زیادی را برای مصاحبه انتخاب کنید.
هرچه کاندیدای شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای استخدام یک فرد حرفه ای در طول پروسه ی مصاحبه پیدا خواهید کرد. از بررسی ده ها یا حتی صد ها رزومه کاری نترسید. افراد با استعداد به شدت کمیاب هستند، اما بالاخره وجود دارند. معمولا بین 100 مصاحبه می توان 2-3 نفر فرد شایسته را استخدام کرد.

•    به دنبال تیمی باشید که بخواهند برای شما کار کنند.
کسی که هیچ چیزی راجع به شرکت شما نمی داند، و یا کسی که برای اهداف شما اهمیتی قائل نیست، قطعا یک سرمایه گزاری مناسب نخواهد بود. کاندیدهایی که بدانند قرار است برای یک شرکت حرفه ای طراحی وب کار کنند، بسیار مشتاق تر و با انگیزه تر خواهند بود.

•    حرفه ای ها یا نیمه حرفه ای ها را استخدام نکنید.
بسیار با ارزشتر است که افرادی که پتانسیل و استعداد دارند را، حتی در صورت نداشتن تجربه و مهارت بالا استخدام نمود. اما به شرطی که آنها تمایل و انگیزه ی یادگیری طراحی وب را به طور مستمر و مداوم داشته باشند.اینجور افراد را استخدام کنید. آنها به راحتی با اهداف شما وفق می گیرند.

•    مراقب افراد درون گرا باشید.
هر طراحی باید تا حدی روی کار خود متمرکز شود تا بتواند ایده ی های جدید را خلق کند. اما از طرف دیگر، کار تیمی بدون برقراری ارتباط امکان پذیر نیست. اگر یک شخص تمایلی به برقراری ارتباط و صحبت کردن ندارد، به احتمال زیاد نمی تواند مناسب یک تیم باشد. اگر کسی دوست دارد تکی کار کند، گزینه ی بهتر برای او کار کردن به صورت مستقل است. اما در یک استودیوی بزرگ طراحی وب، شما باید بخشی از تیم باشید.

•    از شبکه های اجتماعی، بهترین استفاده را بکنید.
این تکنیک کامل واضح است، اما در عین حال از آن چشم پوشی می شود. برای استخدام باید از تمام شبکه ها، چه آفلاین و چه آنلاین استفاده کنید. مانند افرادی که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، یا افرادی که شما در جاهای گوناگون با آنها آشنا شدید. کار دیگری که می توانید انجام دهید و بسیار هم موثر است این است که، از طراحان بخواهید که طرح های خود را برای شما ارسال کنند. وقتی ایرادهای طرح هایشان را به آنها بگویید و آنها از این موضوع استقبال کنند و ایرادهایشان را رفع کنند، آنوقت شما اگر روزی به فردی نیاز پیدا کنید می توانید از این افراد استفاده کنید.

"در مجموعه مقالات طراحی سایت، آنچه از دنیای طراحی وب نیاز دارید برای شما آموزش داده شده است. توصیه می کنم که نگاهی به این مقالات بیاندازید و سطح دانش طراحی سایت خود را به شکل چشم گیری ارتقاع دهید." -  قسمت اول آموزش مقالات طراحی سایتمقدمه طراحی وب

رشد کردن

فرض کنید که افرادی را استخدام کردید. کار شما تمام نشده، بلکه تازه شروع شده. در زیر به چند نکته برای پیشرفت مهارت های تیم اشاره شده:
•    اعضای تیم خود را به آموزش و پیشرفت مداوم مشتاق کنید.
این موضوع ممکن است کمی عجیب باشد، اما اگر شخصی در سازمان یا تیم شما بیشتر از 6 ماه پیشرفتی نداشته، او احتمالا به درد تیم شما نخواهد خورد. یک کارمند تازه کار باید قادر باشد که مهارت ها و ظرفیت های خود را ارتقاء بده و بیشتر از آنچه شما از او خواسته اید را برای شما انجام دهد. به عبارت دیگر، یک طراح تازه کار باید علاقه ی زیادی به یادگیری و سخت کوشی داشته باشد.
•    الهام گرفتن از طرح های حرفه ای.
برای اعضای تیمتان یک قانون بگذارید، که هر روز سایت Awwwards را چک کنند و از طرح های برتر الهام بگیرند.  وقتی شما به صورت مداوم طرح های برتر را نگاه کنید، می توانید از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرید.
•    تیمتان را قاتع کنید که برای موفق شدن باید سخت کار کنند.
هیچوقت برای طراحی که تصمیم به پیشرفت گرفته، پول را اولویت قرار ندهید. طراحی عاشق کارش است تا دنیا را جای بهتری برای زندگی کند و تمام تمرکزش را روی کارش بگذارد، بخاطر این تفکر و عشق موفق می شود. شهوت پول هیچ وقت شما را به جایی نمی رساند. بلکه اگر هدف یک فرد این باشد که در کارش بهترین شود، قطعا پول هم به دنبالش خواهد آمد.

•    مدام کار افراد تیم را نقد کنید.
پذیرفتن انتقاد برای بعضی ها بسیار سخت است و این موضوع بین افراد خلاق حتی بیشتر هم هست. اعضایی که انتقاد را به عنوان ابزاری برای بهبود کار خود می بینند، همانهایی هستند که پیشرفت خواهند کرد. در مقابل، آنهایی که از انتقادهای سازنده استقبال نمی کنند، معمولا در شغل خود پیشرفت هم نمی کنند.
•    یک آموزگار باشید.
هر طراح تازه کاری، نیاز به یک منبع برای الهام گرفتن دارد. رویای بلندی که بتواند به طرح های او جهت بدهد تا وقتی او آنقدر حرفه ای شده باشد که بتواند طرح های خود را تولید کند. در هر حرفه ای، آموزگاران نقش مهمی را در ساخت افراد حرفه ای ایفا می کنند. یک مربی موثر باید بتواند راهگشای خلاقیت ها و نوآوری ها باشد.

فرهنگ کار گروهی

در نهایت، شما قادر خواهید بود تا به طراحان تازه کار کمک کنید که به یک سطح، فرهنگ و روش استانداردی در تیم طراحی شما برسند. اما شما چه کار می توانید انجام دهید تا اعضای گروهتان بتوانند طرح های فوق حرفه ای تولید کنند؟
آنها را به فرهنگ کار گروهی صمیمانه تشویق کنید.
یک تیم فقط تعدادی از افراد نیستند که توسط یک فرد نظارت شود. یک تیم موفق، تیمی است که هوای همدیگر را داشته باشند. بسیار مهم است که اعضای یک تیم به جای رقابت، دانش و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب، آنها هیچوقت بی انگیزه نمی شوند و از دستاوردها و اشتباه های یکدیگر درس می گیرند.

•    محیط کار را طوری طراحی کنید که لذت بخش باشد.
ایده ها و خلاقیت ها به شدت به احساسات، شرایط ذهنی و سلامتی جسمی یک شخص بستگی دارد. یک طراح باید از محیط اطرافش الهام بگیرد. بنابراین، مهم است که طراحی محیط کار لذت بخش و خلاقانه باشد، تا طراحان بتوانند راحت تر در این محیط ایده پردازی کنند.
•    افراد را مشتاق به برقراری ارتباط با یکدیگر کنید.
گاها جلسه و نشست بگذارید. در مورد پروژه ها صحبت کنید. شرایطی را در تیم بوجود بیاورید که دیگران بتوانند به راحتی ایده ها و عقاید خود را به اشتراگ بگذارند، حتی اگر با ایده های شما مخالف باشد. مدیری که از نظرات و دیدگاه های اعضای تیمش استقبال کند، قطعا یک مدیر موفق است.
•    بگذارید چرخه توسط خودش بچرخد.
من وقتی 3 طراح اول را استخدام کردم، شخصا به آنها در مورد روند کاری آموزش دادم. اما وقتی نفر چهارم را استخدام کردم، آموزش او را به عهده 3 نفر اول گذاشتم. این روش مدیریت تیم، باعث رفتار صمیمانه بین کارمندان می شود و همچنین در بهینه سازی وقت به شما کمک می کند.
•    به تیمتان نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید.
سلامت طراحان شما روی پروژه هایتان تاثیر می گذارد. یک مدیر خوب هیچوقت فراموش نمی کند که ما همه آدم هستیم. هیچ کسی در تیم از اینکه یک طراح از شدت کار زیاد شبانه روزی خسته شده باشد سودی نمی برد. به تعهد، صداقت و کار سخت باید جایزه داده شود. خوب است که بعد از اتمام یک پروژه بزرگ به افرادی که بیش از حد کار کردند و تعهد کاری داشته اند، مرخصی یا یک سفر تفریحی جایزه داده شود.
 خیلی ها فکر می کنند که طراحی یک مهارت ذاتی است و فقط کسانی که با این مهارت خلق شده باشند قادرند طرح های حرفه ای و جهانی ارائه کنند. اما بدون شک حتی با استعدادترین طراحان در دنیا هم نمی توانند بدون کار سخت، آموزش و پیشرفت مداوم با این سطح بالا در طراحی برسند. این ها مفاهیمی بود که باید در تیمتان آنها را بنا کنید.
اگر بتوانید تیمی درست کنید که مدام در حال پیشرفت، تعالی و کار سخت باشند، محال است که پروژه ای در دنیا باشد و شما قادر به انجام آن نباشید.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید