11 زبان برنامه نویسی درآمدزا در سال 2017

 

 

هزاران زبان برنامه نویسی در دنیا وجود دارد، اما برخی از آنها بسیار محبوب تر از دیگری هستند. وقتی یک شرکت نیاز به پیدا کردن استعداد جدید برنامه نویسی دارد، تنها به دنبال افرادی می گردد که با زبان ها و سیستم های مورد استفاده خود آشنا هستند.
در این مقاله به معرفی زبان های برنامه نویسی ای پرداخته ایم که برای به دست آوردن شغل باید آن ها را یاد بگیرید.

جاوا

در ابتدا در سال 1991 به عنوان زبان برنامه نویسی برای تلویزیون های هوشمند اختراع شد، جاوا اوراکل در حال حاضر محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است – با این واقعیت که زبان برنامه نویسی نرم افزار های اندروید و نرم افزار های تجاری بسیار زیاد دیگر است.

آموزش زبان جاوا به زبان فارسی نیز موجود است و می توانید به صورت گام به گام آن را یاد بگیرید.

بهترین زبان های برنامه نویسی درآمد زا

پی اچ پی (PHP)

این زبان برای برنامه نویسی وب سایت ها فوق العاده رایج است – به گونه ای که برخی ها می گویند به تنهایی یک سوم نیاز وب را تامین می کند. سایت های بزرگی همچون وردپرس، فیس بوک و یاهو از آن استفاده می کنند و سیستم های مدیریت محتوا و فریم ورک های مشهوری نیز با زبان php نوشته شده است. اگر علاقه به برنامه نویسی سمت سرور دارید حتما آموزش php را مرور کنید.

 

درآمد زا ترین زبان های برنامه نویسی 2018

 پرل (Perl)

زبان perl ابتدا توسط مهندسین ناسا در اواخر دهه هجدهم توسعه داده شد. پرل در پردازش متن فوق العاده است و توسعه دهندگان آن را دوست دارند، زیرا قدرتمند و انعطاف پذیر هستند. این زبان در نگهداری وب سایتها با هم بسیارعالی است ، که البته در این زمینه بهترین نیست.

C

یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی که هنوز هم به طور مشترک استفاده می شود. C در اوایل 1970 ایجاد شد.

\"divider\"

 

Objective-C

زبان اصلی برنامه نویسی C تا حد زیادی تأثیرگذار بود و الهام بخش بسیاری از زبان های جانشین مشابه شده است . Objective-C به عنوان زبان استاندارد برای ساخت برنامه های آیفون رشد کرده است ، هرچند اپل نیز زبان Swift خود را تحت فشار قرار داده است.

جاوا اسکریپت (JavaScript)

زبان برنامه نویسی فوق العاده محبوب که عمدتا در برنامه های وب استفاده می شود. جاوا اسکریپت بسیاری از وب سایت های مدرن را اجرا می کند، اما همچنین باعث کاهش سرعت مرورگرها شده و گاهی اوقات کاربران باعث آسیب پذیری های امنیتی می شود. برای یادگیری زبان جاوااسکریپت می توانید منابع فارسی بسیاری را در اختیار داشته باشید.

ویژوال بیسیک  (Visual Basic)

ویژوال بیسیک مایکروسافت (و جانشینش ویژوال بیسیک دات نت) تلاش می کند برنامه نویسی را با یک عنصر گرافیکی ساده تر انجام دهد که به شما اجازه می دهد قسمت های یک برنامه را با کشیدن و رها کردن تغییر دهید. این زبان قدیمی است و برخی فکر می کنند ویژگی های آن در کنار زبان های دیگر کم است، اما با حمایت مایکروسافت، کاربران آن هنوز هم از آن استفاده می کنند.

Ruby

زبانی که توسعه دهندگان به خاطر آسان بودن و قابل فهم بودن ، آن را دوست دارند. شعار رسمی این زبان "بهترین دوست برنامه نویس" است.

پایتون (Python)

این زبان در سال 1989 ساخته و به دلیل آسان خوانده شدن کدها طرفداران زیادی را جذب کرده است. بسیاری از برنامه نویسان باور دارند که این ساده ترین زبان برای شروع برنامه نویسی است. پایتون در ایران نیز یک زبان برنامه نویسی در حال رشد است و آموزش پایتون به زبان فارسی را نیز می توانید از همین حالا شروع کنید.

 CSS

مخفف Cascading Style Sheets ؛ CSS یک زبان استایل نویسی برای طراحی قالب و طرح یک وب سایت است. بسیاری از منوهای وب و منوهای برنامه تلفن با  CSS، جاوا اسکریپت و HTML نوشته شده اند.

R

این زبان برنامه نویسی برای دانش آموختگان است و هر کسی که تجزیه و تحلیل داده ها را انجام می دهد بسیار مناسب است. گوگل به عنوان طرفدار بزرگ R، به دلیل توانایی ریاضیدانانش ، رکوردش را ثبت کرده است.

منبع : businessinsider

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید