6 راه آسان برای جلوگیری از هک شدن

 

ترفندهای جلوگیری از هک شدن

از لحاظ فنی ، هر آنچه که به اینترنت متصل است می تواند هک شود. اما موارد متعددی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود و داده های خود در برابر حمله های سایبری انجام دهید.
در اینجا چند نکته وجود دارد که عمل کردن به آن ها باعث کاهش ریسک به سرقت رفتن اطلاعات شما می شود.

1. ایمیل های مشکوک را باز نکنید

بسیاری از حملات سایبری از طریق ایمیل های مخرب ساده راه اندازی می شوند. ایمیل یک پلت فرم ارتباطی فوق العاده است زیرا شما می توانید هر چیزی را برای هر کسی ارسال کنید ، اما این بدان معناست که می تواند یک خطر امنیتی بزرگ نیز باشد. 
بهترین راه برای جلوگیری از تقلب در ایمیل های جعلی این است که مطمئن شوید فرستنده همان کسی است که شما فکر می کنید. برای این کار آدرس ایمیل را بررسی کنید تا ببینید آیا با وبسایتی که فکر می کنید مطابقت دارد یا خیر. برای اطمینان بیشتر ، می توانید آدرس IP فرستنده را بررسی کنید.

2. مکان های پیوند (link) را بررسی کنید

پیام های ناشناخته دارای پیوندهایی به سایت های ناشناخته هستند. گشت و گذار به یک وب سایت مرموز می تواند پیامدهای ناخواسته ای را برایتان به وجود آورد. اگر شما وسوسه شدید تا بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید ، بهتر است بدانید که مقصد آن به کجا است. بهترین راه این است که محل لینک را به یک مرورگر جدید کپی کرده و جایگذاری کنید تا ببینید کدام سایت در طرف دیگر است. اگر لینک آن کوتاه باشد ، می توانید از ابزارهایی مانند URL X-ray استفاده کنید تا قبل از کلیک روی آن ، مقصد واقعی را مشخص کنید.
همچنین سایت های رمزگذاری شده امن ترین وبسایت ها برای بازدید هستند. هر گاه HTTPS را در URL و نماد قفل را در مرورگر خود مشاهده کردید ، بدانید که آن ها سایت های امنی هستند.

3. هرگز پیوست ها (attachments) را باز نکنید (مگر اینکه واقعا مطمئن هستید)

هیچ گاه فایل های پیوست شده را باز نکنید ، مگر اینکه مطمئن هستید که از کجا آمده اند. یکی از ساده ترین راه های هکرها برای بارگیری کد های مخرب در رایانه های قربانی ، ارسال ایمیلی حاوی ویروس های مخرب است.
معمولا خطرناک ترین فایل ها ، فایل های Word، PDF و EXE هستند.

4. از احراز هویت دو عامل  (two-factor aut)استفاده کنید

همانطور که شرکتهای بزرگی همچون Yahoo هک می شوند ، احتمال این که رمز عبور شما از بین برود، افزایش می یابد. هنگامی که هکرها رمزهای عبور را دریافت می کنند ، سعی می کنند که به حساب های شخصی دسترسی پیدا کرده و اطلاعات را به سرقت ببرند. پس برای جلوگیری از هک حساب کاربری خود حتما این مورد را رعایت کنید.

5. از کلمه عبور پیشرفته استفاده کنید

یک رمز عبور قوی حاوی حروف بزرگ ، کوچک ، اعداد ، علائم و نشانه های دیگر است. رمز عبور را یک مرجع شخصی نگذارید و لیست را در فایل ذخیره شده ، ذخیره نکنید.
از همه مهم تر، از رمز عبور یکسان برای چندین حساب استفاده نکنید.
برخی از ابزارهای عالی مانند LastPass و 1Password وجود دارند که ایمنی پسورد شما را تامین می کنند. همچنین ، تغییر رمزهای عبور به خصوص برای حسابهای آسیب پذیر مانند ایمیل و بانکی ضروری است.

6. هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذارید

خرید بلیط هواپیما و چک کردن حساب بانکی خود در مکان هایی مثل کافی شاپ ها می توانند اشتباه مهلکی باشد.
همین امر برای مکان هایی مانند هتل ها و مراکز کنفرانس نیز وجود دارد. اگر شما باید به اطلاعات شخصی خود هنگام استفاده از Wi-Fi های عمومی دسترسی داشته باشید ، استفاده از ابزارهایی مانند شبکه های خصوصی مجازی (VPN ها) که ترافیک را رمزگذاری می کنند ، می توانند مناسب باشند و یا راه بهتر این است که از hotspot گوشی همراه خود استفاده کنید.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید