بیت کوین چیست ، چگونه کار می کند و برای چه کاری استفاده می شود؟

 

بیتکوین چیست؟

Bitcoin یک ارز دیجیتال است که در سال 2009 ایجاد شده و از تکنولوژی های پیشرفته برای پرداخت های امن و ذخیره سازی پول استفاده می کند. در حال حاضر علاقه به بیت کوین بیشتر از همیشه است به گونه ای که ارزش آن به بالاتر از 4000 دلار افزایش یافته است.

 چه کسی آن را اختراع کرد؟

 Satoshi Nakamoto، یک کاربر اینترنتی ، بیت کوین را در سال 2008 پیش از آنکه در سال 2009 به اینترنت راه یابد ، اختراع کرد. بسیاری از تلاش ها برای شناسایی Satoshi بدون اثبات قطعی صورت گرفته است.

استفاده از Bitcoin

بیت کوین به عنوان یک ابزار برای معاملات خصوصی و ناشناس شناخته شده است و همچنین برای پرداخت هزینه معاملات دارو و سایر خرید های غیر قانونی.

آیا این پول ارزشی دارد؟

بله ؛ در ژوئیه 2017 ، حدود 16.5 میلیون بیت کوین در گردش بود. در مارس 2017 ، ارزش یک بیت کوین برابر 1،268 دلار بود ، حتی بیشتر از یک اونس طلا (1،233 دلار).

Bitcoin چگونه کار می کند؟

برای ایجاد بیت کوین ، کاربران باید بلوک ها را در شبکه تولید کنند. هر بلوک با استفاده از قدرت رایانه کاربران ، رمزنگاری می شود و سپس به بلوک زنجیره ای اضافه می شود که به کاربران اجازه می دهد با نگه داشتن شبکه کسب درآمد کنند.

چه چیزی بر قیمت آن تاثیر می گذارد؟

قیمت بیت کوین پس از آنکه برای اولین بار وارد آگاهی اصلی در سال 2013 شد ، افزایش پیدا کرد. قیمت آن تقریبا 10،000 درصد پیش از فروپاشی  Mt Gox، بزرگترین مبادله بیتکوین آنلاین افزایش یافت.
بعد از آن اتفاق ارزش پول تغییراتی داشت تا بالاخره دوباره قیمت آن شروع به افزایش پیدا کردن کرد. 
بسیاری تردیدکنندگان معتقدند که ما در اواسط به جریان افتادن بیتکوین جدید هستیم ، در حالی که طرفداران می گویند ما تازه شاهد ظهور بیت کوین هستیم.

ساتوشی ناکاموتو چه کسی است؟

Satoshi Nakamoto خالق مرموز بیتکوین و Blockchain است. علی رغم تلاشهای بی شمار برای تشخیص فرد یا افراد پشت پرده ، هویت آنها همچنان بی معنی است.
 روزنامه نگاران تلاش های ناموفق متعددی برای نشان دادن بنیانگذار بیتکوین انجام داده اند. اخیرا کریگ استرالیایی ادعا کرده است که مخترع بیتکوین است. رایت مطلبی نوشته و مصاحبه هایی را با Wired ، BBC و Economist در سال های 2015 و 2016 انجام دادداد و گفت که او در پشت بیت کوین قرار دارد.

چند نفر از بیتکوین استفاده می کنند؟

بر طبق تحقیقات دانشگاه کمبریج ، حدود 5.8 میلیون کاربر از این پول استفاده می کنند.

Bitcoin برای چه کاری استفاده می شود؟

Bitcoin دارای طیف وسیعی از استفاده ، از جمله شرکت های مالی ، سرمایه گذاری پول نقد و انتقال پول بدون هزینه است که معمولا با فعالیت های جنایی مانند خرید مواد مخدر ، جرایم اینترنتی و پول شویی همراه است. 
از Bitcoin  می توان در اینترنت و در خرده فروشان انتخاب شده در انگلستان استفاده کرد. آنها شامل فروشگاه های CEX ، وب سایت Dell ، رستوران های سوشی شما و برخی از میخانه ها می باشند. همچنین می توانید این پول را به صورت نقد در خودپرداز های Bitcoin بیابید.
دیگران که به سادگی بیتکوین خود را نگه می دارند ، امیدوارند که ارزششان را جمع آوری کنند و ثابت کنند که این سرمایه گذاری ، سودآور است. قیمت آن به طور قابل ملاحظه ای از کنترل خارج است و سرمایه گذاران اولیه در حال حاضر بر سود عظیم نشسته اند.

آیا باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

در حال حاضر Bitcoin در برابر تقلب و سرقت های متعدد محافظت می شود . این پول همچنین به برخی از سرمایه گذاران نتایج بسیار خوبی نشان داده است - با افزایش قیمت از چند دلار در ابتدای سال 2013 تا 1100 دلار در ماه نوامبر. افرادی که پنج سال پیش سرمایه گذاری کرده اند ، اکنون میلیونر هستند.
پس از چند سال ، قیمت دلار در ماه جاری دوباره افزایش یافت و در حال حاضر حدود 4،200 دلار قیمت دارد. اما قیمت نیز در گذشته کاهش یافته به طوری که در ماه مه ، در هر روز 400 دلار کاهش داشته است.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید