چگونه یک برنامه نویس می تواند از طریق اینترنت درآمدزایی کند؟

6 روش اصلی برای برنامه نویسان وجود دارد که می توانند از طریق اینترنت پول بدست بیاورند.
1.    کارکردن بطور مستقل(Freelancing)
2.    راه انداری یک وب سایت شخصی
3.    ساخت بازی
4.    ساخت نرم افزارهای مورد نیاز
5.    شرکت در مسابقات برنامه نویسی
6.    گرفتن پروژه از طریق آگهی

نوع اول: کار کردن بطور مستقل (Freelancing)

سایت های زیادی هستند که به شما این امکان را می دهند تا دیگر کارفرمایان را پیدا کنید و از آنها پروژه های گوناگون بگیرید. برخی از ویژگی های کارکردن بصورت مستقل:
•    برنامه کاری انعطاف پذیر – بعضی ها دوست دارند شب ها کار کنند که با این سبک کاری کاملا مطابقت دارد.
•    درآمد بیشتر – وقتی که شما شهرت خوبی از خود در این سایت ها بسازید می توانید درآمد بیشتری نسبت به یک کارمند بدست بیاورید.
•    علاقه به کار – در زمینه تخصصتان و کاری که دوست دارید درآمد بدست می آورید.
•    ارتباط با مشتری – با مشتری بصورت مسقیم ارتباط برقرار می کنید و این ممکن است شروع یک رابطه و دوستی دراز مدت باشد.
•    هرجور که بخواهید کار می کنید و اگرهم نخواید کار نمی کنید.
اول از همه شما باید در یکی از این سایت ها عضو شوید. سپس پروفایل خود را به صورت تمام و کمال تکمیل کنید. هرچه پروفایل شما کامل تر باشد مشتریان بیشتری به شما اعتماد می کنند. حتما یک عکس مناسب از خود تهیه کنید و روی پروفایل خود بگذارید. نشان دادن چهره شما باعث ایجاد اطمینان در کارفرمایان می شود. در نهایت مهارت های خود را به درستی مشخص کنید تا پیشنهاد های مرتبط کارتان برای شما فرستاده شود. بعد از این مرحله باید تا می توانید نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنید.
چگونه نظرات مثبت خود را در این سایت ها افزایش دهید؟
وقتی شما یک پروژه می گیرید و آن را تکمیل می کنید، مشتریان می توانند بر اساس کاری که به آنها ارائه داید به شما نظر مثبت یا منفی بدهند. که این خود باعث ایجاد اطمینان و یا عدم اطمینان در دیگر مشتریان می شود. هرچه کارهای با کیفیت تری را به مشتریان ارائه دهید نظرات مثبت بیشتری خواهید گرفت و در نهایت مشتریان بیشتری به سمت شما خواهند آمد.

نوع دوم: راه اندازی یک وب سایت شخصی

این روش دیگری برای کسب درآمد بصورت آنلاین است. می توانید ایده ها و نکات برنامه نویسی را از طریق وب سایت یا وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. طراحی سایت شما باید بسیار لذت بخش و ساده باشد و مطالبی که در سایت خود می گذارید باید بازتاب شخصیت و مهارت های شما باشد. در حقیقت شما دارید خود را برند می کنید. بسیاری از افرادی که علاقه مند به برنامه نویسی هستند نیز با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. نمونه کارهای خود را داخل وب سایتتان قرار دهید. همیشه به نظرات پاسخ دهید و هرگونه شک و شبهه ای را در مورد خودتان و کارتان در این نظرات رفع کنید. این نوع تعامل باعث افزایش شهرت شما و ایجاد اعتماد در دیگران خواهد شد که در نتیجه به چند برابر شدن درآمد شما منتهی می شود.
چگونه می توانید از وب سایت خود درآمد کسب کنید؟
1.    خدمات آنلاین – وقتی که شما برند سازی کردید و اعتماد را در دیگران بوجود آوردید، کارهای گوناگونی توسط مشتریان به شما پیشنهاد می شود. و این خیلی با نوع شماره 1 فرق دارد، چراکه آنجا ما درخواست کار می کردیم اما اینجا او از شما درخواست می کند و برای همین هرجور که حساب کنید شرایط در این حالت به نفع شماست.
2.    مشاوره آنلاین – می توانید برای متقاضیان مشاوره آنلاین بگذارید و ساعتی از آنها پول دریافت کنید.
3.    Google Adsense – تبلیغات گوگل یکی از بزرگترین منابع درآمدی آنلاین است. محتوای با کیفیت تولید کنید تا شاهد کلیک خور بسیار بالای تبلیغات گوگل خود باشید.(البته ایرانی ها از این امکان به دلیل تحریم محروم هستند.)
4.    تبلیغات – وقتی که بازدیدهای شما افزایش یافت، می توانید تبلیغات بنر یا لینک را در سایت خود قبول کنید.

3 روش اصلی برای ساخت وبلاگ یا وب سایت شما وجود دارد:
1.    ثبت یک دامنه (example.com)
2.    خرید یک هاست
3.    راه اندازی وردپرس

"در قسمت آموزش وردپرس ما مجموعه مقالات 6 قسمتی آموزش وردپرس را برای علاقه مندان که دوست دارند وب سایت خود را هرچه سریعتر بسازند و در آمد کسب کنند گذاشته ایم."

من معتقدم چون شما یک برنامه نویس هستید، ساخت یک وبلاگ برای شما بسیار آسان تر خواهد بود. بیشتر صاحبان وب سایت های چند صد میلیون تومانی، از دانش تکنیکی بسیار کمی برخوردار هستند. وبلاگ خود را راه اندازی کنید و وقتی که به تعداد قابل قبولی از مخاطبین و بازدیدکنندگان رسیدید، می توانید از مسیر هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم درآمدزایی کنید.

نوع سوم: ساخت بازی

ساخت بازی کاری است که بسیاری از برنامه نویسان از آن پول در می آورند. اگر شما علاقه ای به این کار دارید قطعا می توانید برای خود درآمد کسب کنید.
" در مجموعه مقالات 4 قسمتی آموزش بازی سازی با یونیتی شما می توانید نکات اولیه در مورد بازی سازی و موتور قدرتمند یونیتی (Unity) را یاد بگیرید."

نوع چهارم: ساخت نرم افزارهای مورد نیاز

یک نرم افزار بسازید و آن را از طریق رسانه های مختلف بازاریابی کنید، نه فقط اینترنت بلکه تمام رسانه ها. ممکن است کمی زمان ببرد تا نرم افزار شما به سوددهی برسد، اما در آخر سر می توانید کمی پول از ساخت برنامه خودتان به جیب بزنید. مهم این نیست که برنامه شما سریع مشهور شود و یا آغاز موقیت آمیزی داشته باشد، بلکه اگر ایده ی برنامه تان ناب باشد و به خوبی آن را برنامه نویسی کرده باشید می توانید آن را به قیمت خوبی بفروشید. در نهایت هزینه ی کار سخت خود را دریافت خواهید کرد.
شما همچنین می توانید از فروش افزونه های گوناگون برای نرم افزارهای مختلف نیز درآمد کسب کنید. یکی از بهترین این نرم افزارها وردپرس است.

نوع پنجم: شرکت در مسابقات برنامه نویسی

وب سایت هایی هستند که مسابقات آنلاین برنامه نویسی برگزار می کنند، می توانید در این وب سایت ها ثبت نام کرده و به راحتی کمی پول بدست آورید(البته باید کمی زبان انگلیسی شما خوب باشد). برای مثال سایت Topcoder.com بصورت آنلاین مسابقات برنامه نویسی برگزار می کند.
سایت top coder چگونه کار می کند؟
سایتی است که شما در آن با دیگر برنامه نویسان رقابت می کنید. کسی که بهترین کد را بنویسد برنده است. این سایت همچنین شرکت های بزرگ را با که به دنبال برنامه نویسان با استعداد هستند با شما آشنا می کند و این موقعیت را برای شما فراهم می کند که در یکی از این شرکت ها مشغول به کار بشید. قسمت جالب این است که شما در هنمگام مسابقه می توانید کدهای طرف مقابل را ببینید(که این خود باعث می شود روش های حل گوناگون مسائل را یاد بگیرید).
مراحلی که برای شرکت در این مسابقات نیاز است انجام بشود به شرح زیر است:
•    برنامه topcode arena را دانلود کنید.
•    نصب کنید، لاگین شوید و یک اتاق را انتخاب کنید.
•    بعد از ورود به اتاق، صفحه ای با یک مسئله ظاهر می شود که شما می توانید کدهایتان را برای پاسخ به آن مسئله در آن قسمت وارد کنید.
•    می توانید کدهای خود را کامپایل کنید و اگر مشکلی نداشت آن را برای سایت ارسال کنید.

نوع ششم:گرفتن پروژه از طریق آگهی


حتی اگر شما هیچ کدام از آن 5 روش گفته شده را انجام ندهید، همچنان می توانید با پر کردن پروفایل خود در سایت های کاریابی گوناگون نظر کارفرمایان را به خود جلب کنید. حتما پروفایل خود را در این سایت ها بطور کامل و مناسب پر کنید. چون پروفایل شما باعث می شود که شما استخدام شوید یا استخدام نشوید.
قطعا شما از تمام این 6 روش اشاره شده می توانید درآمد کسب کنید، اما اینکه از کدام روش و چگونه بستگی به خودتان و تلاشتان دارد. امیدوارم که تمام برنامه نویسان که می خواهند بصورت آنلاین درآمدی کسب کنند در این مسیر موفق شوند.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید