معرفی 10 از بهترین ویرایشگرهای متن برای برنامه نویسی

 

مقدمه

شما به عنوان یک برنامه نویس یا توسعه دهنده همیشه نیاز به بهترین ابزار جهت رسیدن به اهداف خود دارید. انتخاب ابزارهای کارآمد این امکان را به شما می دهد تا سریع تر و بهتر به اهداف خود دست پیدا کنید. از این ابزارها می توان به کتابخانه ها، فریم ورک ها ، ویرایشگرهای متن و غیره اشاره کرد.  یکی از این ابزارهای بسیار مهم که در روند برنامه نویسی و توسعه پروژه تاثیر بسزایی دارد انتخاب یک ویرایشگر متن مناسب جهت کدنویسی می باشد. در اکثر اوقات انتخاب یک ویرایشگر متن مناسب مرتبط با پروژه در حال توسعه برای توسعه دهنده یکی از سخت ترین انتخاب ها می باشد. چرا که گستردگی و تنوع زبان های برنامه نویسی، برنامه نویس را مجبور به استفاده از بهترین ویرایشگرهای متن چه از نظر پشتیبانی زبان های برنامه نویسی و چه از نظر خطایابی کدهای نوشته شده و نیز کار روی یک پروژه به صورت گروهی می کند. 
در ادامه قصد داریم تا 10 ویرایشگر متن حرفه ای و مناسب با پروژه شما را معرفی کنیم. 

انتخاب بهترین ویرایشگر متن 

در این مقاله سعی کردیم تا مناسبت ترین و محبوب ترین ویرایشگرهای متن را برای شما نام ببریم و توضیحات مختصری نیز برای هر یک از این ویرایشگرهای متن نیز ذکر کنیم. ضمنا عنوان هر ویرایشگر متن را به سایت سازندگان و توسعه دهندگان آن ها لینک می کنیم تا بتوانید آخرین نسخه هر یک از این ویرایشگرهای متن را به راحتی دانلود نمایید. 

SUBLIME

 

بهترین ابزار های ویرایشگر متن

اولین ویرایشگر پیشنهادی ما SUBLIME می باشد. این نرم افزار یکی از محبوب ترین ویراشگرهای متن که متمرکز بر ویژگی های فراوان است می باشد. یکی از ویژگیهایعالیاین نرم افزار سبک بودن آن و در عین حال قدرت و دقت بالای آن است. وقتی با این ویراشگر کدنویسی می کنید قدرت یک برنامه نویس  را زیر انگشتان خود حس می کنید. 
استفاده از Sublime  بسیار ساده و دارای رابط کاربری زیبا و تجربه کاربری عالی است .این ویرایشگر دارای پلاگین های بسیار زیادی است که همچنان توسط ده ها توسعه دهنده حرفه ای از سراسر دنیا توسعه داده می شود. هر چند که گاهی بعضی از این پلاگین ها سوال برانگیز هستند. عملکرد Sublime به راحتی تغییر می کند و همچنین می توانید به آسانی و تنها با نصب یک پلاگین اقدام به سفارشی سازی Sublime کنید. ویرایشگر Sublime رایگان نیست که البته ویرایشگرهای مشابه کاملا رایگان نیز موجود می باشد. 

Notepad++

 

 

کاربردی ترین ابزار های ویرایگر متن در سال 2019

با گذشت چندین سال از ارائه اولین نسخه Notepad++ این نرم افزار همچنان رایگان و متن باز می باشد. یک ویرایشگر محبوب و کم حجم با رنگ وانیلی پیش فرض که به علت قدرت و دقت زیاد همچنان جزو محبوب ترین ویراشگرهای متن موجود در مارکت ها می باشد. 
یکی از ویژگی های این ویرایشگر که باعث شده بین دیگر نرم افزارهای مشابه منحصر به فرد باشد این است که می تواند بدون هیچ هنگ یا اختلالی و به راحتی فایل های بسیار بزرگ و حجیم را مدیریت کند.
 اگر چه این نرم افزار رابط کاربری ضعیفی دارد ولی Notepad++ کم جچم و پرسرعت است و دارای هزاران پلاگین فعال و قابل دسترس می باشد.

 BRACKETS

طراحان وب دیگر چه می خواهند. یک ویرایشگر قدرتمند، رایگان ، متن باز و کم حجم که روز به روز به محبوبیت آن اضافه می شود. ویرایشگر BRACKETS یک ویرایشگر متن باز مخصوص توسعه front-end می باشد. BRACKETS کلیه زبان های سمت کاربر را پشتیبانی میکند و همین دلیلی بر محبویت فراوان آن در بین طراحان وب است. 
نرم افزار BRACKETS دارای تجربه کاربری عالی و محیطی کاربرپسند است. 

ATOM

بهترین ویرایشر متن برای برنامه نویسی

ویرایشگر ATOM به عنوان ویرایشگری مخصوص هکرها و هک کردن تبلیغ می شود. حدود یک سال پیش این نرم افزار به عنوان ویرایشگری جهت هک کردن معرفی شد. عملکرد ATOM کاملا مشابه SUBLIME است و جالب این که تا به امروز از نظر تجربه کاربری کاملا مشابه آن عمل کرده است با این تفاوت که ATOM کاملا رایگان و متن باز می باشد. از ویژگی های مشترک ATOM با دیگر ویرایشگر ها می توان به کامل کننده خودکار کدها، رنگ بندی بین دستورات کدها و پلاگین های فراوان در سراسر وب اشاره کرد. 

PHPStorm

این نرم افزار طوفانی برای زبان php و دیگر زبان های front-end به پا کرده است. ویژگی های بیشمار ، پلاگین های بسیار و قابلیت های فراوان این نرم افزار با عث شده تا برنامه نویسان PHP این ویرایشگر را برای کدنویسی انتخاب کنند. این نرم افزار رایگان نیست و برای بعضی از پلاگین های آن نیز باید بهایی بپردازید. همچنین این نرم افزار سنگین و حجیم است. 
این ویرایشگر بسیار هوشمند بوده و از قابلیت خطایابی بالایی نیز برخوردار است .
در مطالب ذکر شده به معرفی مهمترین و معروفترین ویرایشگرهای متن در سال 2017 پرداختیم. در ادامه نام چند ویرایشگر نه چندان محبوب را عنوان می کنیم. این ویراشگرها جزء جالبترین ویرایشگرهای متن سال 2016 بودند. 
Gedit
TextPad
Geany
Komodo Edit
Light Table

نتیجه گیری 

ویرایشگر متن یا IDE یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز یک برنامه نویس یا یک توسعه دهنده است و انتخاب یک ویرایشگر مناسب برای یک پروژه می تواند به بهبود روند کار کمک کند. اگر یک کدنویس تازه کار هستید پیشنهاد می کنم تا از ویرایشگرهای حرفه ای جهت کدنویسی استفاده نکنید. چرا که محیط و ابزارهای این نرم افزارها قابلیت کدنویسی زیاد را از شما می گیرد و شما را تنبل بار می آورد. و اگر یک برنامه نویس حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستید حتما ویرایشگرهای متعدد را در پروژه ها گوناگون برای زبان های مختلف امتحان کنید.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید