افزودن کاربر جدید به گوگل وبمستر SEO

افزودن کاربر جدید به گوگل وبمستر

در این جلسه به بحث چند مدیریتی در گوگل وبمستر می پردازیم وبمستر گوگل راهی ساده برای ایجاد دسترسی چند حساب کاربری به وبمستر سایت ایجاد کرده است،شما میتوانید افراد را در دو نقش مدیر و مسئولیت محدود تقسیم بندی کنید.که هر کدام با حساب کاربری خودشان به بخش وبمستر سایت وارد شوند،بدون اینکه شما اطلاعات جمیلتان را در اختیار شخصی قرار دهید.

administrator و  limited access

در صورتی که دسترسی مدیر یا همان administrator  را برای فردی ایجاد کنید، می تواند، هر تغییری در تنظیمات سایت شما بوجود آورد، و حتی مشکلاتی را سبب شود. بطور مثال ممکن است سایت شما را به طور کلی از نتایج گوگل حذف کند، نقشه سایت شما را حذف کند و یا محتویات فایل robots.txt را تغییر دهد. انجام هریک از این کارها بدون داشتن علم کافی و یا از روی عمد و به قصد تخریب میتواند مشکلات جبران ناپذیری را برای شما بدنبال داشته باشد.
اما اگر شخص دسترسی محدود یا restricted به وبمستر گوگل داشته باشد امکان تغییر چیزی را نداشته و تنها میتواند با مشاهده آمارها، خطاها و عملکرد نقشه سایت، شما را در بهبود وضعیت سایت راهنمایی کند. در نتیجه تنها زمانیکه فرد قصد اعمال تغییرات بر روی وبمستر شما را دارد،و اعتماد کامل به او داشتید،دسترسی کافی برای او ایجاد کنید. و در غیر اینصورت دسترسی محدود برای بررسی وضعیت سایت کفایت می کند.

 

 

آموزش افزودن کاربر جدید در وبمستر گوگل

بعد از ورود به بخش مدیریت وبمستر سایت ، بر روی گزینه تنظیمات که با آیکون چرخ دنده مشخص شده است (سمت راست و بالای صفحه) کلیک کنید و گزینه     Users  &    Site Owners را انتخاب نموده. دقت کنید که این دسترسی تنها برای حساب های کاربری Gmail است و نمیتوانید افراد را با آدرس ایمیلی غیر از آن  (مانند yahoo  و ...)  معرفی کنید.

برای اضافه کردن یک کاربر جدید با فشردن دکمه قرمز رنگ Add new user پنجره کوچکی مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که با وارد کردن آدرس جی میل فرد مورد نظر و انتخاب نوع دسترسی میتوانید امکان مدیریت وبسمتر گوگل و یا مشاهده آمارها با مسئولیت محدود را برای او ایجاد کنید.

اضافه کردن کاربر جدید به وبمستر

انواع سطح دسترسی ها:

به طورکلی برای تعریف کاربر در گوگل وب مستر سه نوع سطح دسترسی داریم:

1_ مالک یا owner  :مالک یا owner بالا ترین سطح دسترسی را دارد و برای ایجاد چنین کاربری از قسمت  Manage property owners میتوانید مدیر با سطح دسترسی” owner ” تعریف کنید.

2_ مدیر با سطح دسترسی محدود یا Restricted  :مدیر با سطح دسترسی محدود ، دسترسی خیلی کمی دارد و تنها زمانی که میخواهید به یک فرد دسترسی بررسی گوگل وب مستر خود را بدهید، بهتر است که از Restricted بهره بگیرید، شخصی که دسترسی محدود یا restricted به وبمستر گوگل ما دارد، توان تغییر چیزی را ندارد و فقط می تواند با مشاهده آمارها، خطاها و عملکرد نقشه سایت، شما را در بهبود وضعیت سایت راهنمایی کند.و برای شما گزارشات تهیه نمایید.

3_مدیر با دسترسی کامل یا full   :بعد از مالک یا owner بالاترین سطح دسترسی را full دارد و تقریبا دسترسی به تمامی بخش ها را دارد.

حذف کاربر از وبمستر

در صورتی که نیاز به حذف یکی از کاربران و عدم دسترسی او به وبمستر خود را داشتید با کلیک بر روی دکمه  Manage site owners  را بزنید، سپس به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که در پایین آن لیستی از کاربران قرار داده شده که با زدن دکمه unverify دسترسی هر شخصی را که انتخاب کنید، به وبمستر شما از بین خواهد رفت.

حذف کاربر از وبمستر

شما دسترسی حذف افرادی که خودتان اضافه نموده اید را خواهید داشت ولی اگر شخصی خودش را با یکی از روش های معمول وبمستر مانند آپلود فایل مربوط در هاست بعنوان مدیر وبمستر سایت شما معرفی کرده باشد حذف او به این سادگی نبوده و باید در ابتدا فایل آپلود شده یا کد قرار داده شد در هدر سایت را حذف کنید.

در انتها یک ابزار آنلاین و یک سئو Toolbarبرای آنلایز بهتر وب سایتتان خدمت شما معرفی می کنم:

http://moniitor.com/

از طریق این سایت ، مدیران سایت ها قادر به تجزیه و تحلیل ترافیک صفحات وب هستند که با کارکردی مانند سایت الکسا ، رنکینگ صفحه ها  را مورد ارزیابی قرار دهند .

Moniitor  یک ابزار است که اجازه می دهد تا یک دید کلی به وب سایت های رقب و سایت خود داشته باشید و عملکرد تان را می تواند ویزیت کنید،به شما کمک می کند در صرفه جویی وقت، به خصوص اگر شما تعداد زیادی سایت برای آنلایز داشته باشد.

https://moz.com/tools/seo-toolbar

 

قابل نصب بر روی مرورگر فایر فاکس و کروم است، دسترسی آسان به این ابزار قدرتمند SEO در حالی که شما  در حال گشت و گذار در وب هستید.

  برخی از ویژگی های MozBar
  دسترسی به آیتم های مهم SEO در یک نگاه وقتی در حال گشت و گذار در وب سایت ها هستید.
    تجزیه و تحلیل صفحه در حال ویزیت.
    نمایش و اعتبار مؤلف، schema.org
     مشاهده وضعیت شبکه های اجتماعی برای فیس بوک، توییتر، و + Google.

 

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید