طراحی سایت برای موبایل برای بهینه سازی سایت SEO

Seo سايت براي موبايل

بهینه سازی سایت برای موبایل از سال 2014 شروع شده، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی برای موبایل به یکی از مهمترین فاکتورهای پیشرفت و رشدوب سایت تبدیل خواهد شد.

اهمیت بهینه سازی سایت برای موبایل

سه دلیل مهم برای بهینه سازی سایت برای موبایل و صفحات دیگر نمایش:

•وقتی کاربر سایت شما از طریق موبایل وارد می شود،رفتار و خواسته هایش کاملا متفاوت است.و مهمتر اینکه فضای کاری با موبایل به نست زیادی کوچکتر است.

•افزایش چشمگیر گوشی های هوشمند و دسترسی آسان به اینترنت همراه باعث شده راحت ترین راه برای ورود به یک سایت از طریق موبایل باشد.

•گوگل اهمیت ویژه ای به بهینه سازی موبایل نشان می دهد،همچنین قسمتی در وبمستر گوگل برای خطاهای سایت توسط روبات های موبایل ایجاد کرده و اعلام کرده رتبه بندی سایت ها در جستجو با موبایل متفاوت است.همچنین راهنمایی برای بهینه سازی سایت برای موبایل انتشار داده است.

گوگل سه روش را برای بهینه سازی سایت برای موبایل و تبلت استاندارد دانسته و روبات های گوگل قادر به درک آنها هستند.

1.اولین و بهترین راه استفاده از طراحی رسپانسیو یا واکنشگرا است. در این روش کدهای HTML ارسالی برای موبایل و کامپیوتر یکسان هستند ولی با استفاده از دستورات CSS نحوه نمایش و چیدمان اطلاعات در صفحه تغییر خواهد کرد. بطور مثال شما میتوانید تعیین کنید که اگر عرض صفحه نمایش کاربر سایت کمتر از 400 پیکسل باشد اسلایدر سایت بطور دیگری نمایش داده نشود،

برتری این روش آن است که تشخیص کاربرانی که با گوشی همراه خود وارد شده اند بسیار آسانتر است و نیازی به ریدایرکت کردن آنها به آدرس جدیدی لازم نیست.

Dynamic Serving 2.

روش دوم از طرف گوگل برای بهینه سازی نسخه موبایل سایت می باشد. در این روش کدهای HTML نمایش داده شده به کاربران با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده تفاوت میکند و شما برای انجام این کار نیازمند کدنویسی های پیشرفته و متناسب در هدر سایت خود می باشید

3.این روش که در واقع قدیمی ترین روش بهینه سازی بوده و تقریبا منسوخ شده می باشد، شامل ایجاد یک نسخه کاملا مجزا از سایت مخصوص تلفن های همراه و راهنمایی کاربران به آن نسخه می باشد. دراین روش شما باید با استفاده از تکنیک های مربوطه ارتباط میان نسخه موبایل و نسخه اصلی سایت را به گوگل بفهمانید تا این دو را بعنوان دو سایت مستقل از یکدیگر نشناسد

اگر شما روش طراحی سایت رسپانسیو را انتخاب کرده و همه مراحل بهینه سازی سایت برای موبایل را بخوبی طی نمودید، باید از درک گوگل نسبت به تلاش های خود مطمئن شوید. برای اینکار نباید دسترسی روبات های گوگل به فایل های CSS و Javascript سایت خود را محدود کرده باشید تا قادر به تشخیص رسپانسو بودن سایت را داشته باشد.

"نکته های مهم در طراحی برای موبایل"

طراحی سایت موبایل

بهتر است در طراحی سایت موبایل از طرح های بسیار پیچیده استفاده نکرده و طوری طراحی شود که با امکانات گوشی های تلفن همراه سازگار باشد. بهترین روش استفاده از ساختاری است که با هر صفحه نمایش تنظیم می شود.

بهینه سازی سایت از موبایل

اهمیت محتوا برای داشتن یک طراحی موبایل خوب

اکثر بازدید کنندگان وب سایت انتظار دارند با وب سایتی با محتوای ایده آل در تعامل باشند. در طراحی سایت برای موبایل محتوا باید در مرکزیت جلوه نماید. پس با توجه به اهمیت آن در طراحی موبایل محتوا باید فاقد شاخ و برگ اضافی باشد و مستقیم بازدیدکننده را با بخش های مفید روبه رو کند.

همه چیز باید در دسترس باشد

همه صفحات وب سایت باید قابل دسترس باشد. باید مطمئن شوید که کاربران موبایل دسترسی به اکثر محتوای سایت را داشته باشد.طراحی سایت برای موبایل باید به گونه ای بهینه شده باشد که تمام محتوای دسکتاپ در موبایل نیز قابل مشاهده باشد.(بدون بهم ریختگی)

سازمان دهی فایل های چند رسانه ای

طراحی زیبای وب سایت بسیار مهم است و نمایش صحیح عناصر چند رسانه ای در مرورگرهای موبایل بر زیبایی طراحی اضافه می کند.از افزودن فایل های تصویری بیش از حد بزرگ ، عناصر غیر ضروری و فیلم در فرمت هایی مانند فلش که در برخی از سیستم عامل های موبایل قابل اجرا نیست اجتناب کنید.گوشی های هوشمند محصولات فلش را پشتیبانی نمی کنند وبسیاری از تلفن ها از جاواهم پشتیبانی نمی کنند و حتی اگر هم پشتیبانی کنند زمان بار گذاری صفحه ما را خیلی افزایش می دهند.

درخواست های پر نمودن اطلاعات

پر کردن فرم های ورود اطلاعات غیر ضروری در دستگاه موبایل و تایپ نمودن اصلا جالب نیست.(چون به راحتی کاربر لطمه وارد می کند )

پنجره های پاپ آپ

از پنجره پاپ آپ به هیچ عنوان استفاده نکنید به دلیل اینکه بازگشت به صفحه ی شما از طریق مرورگر های تلفن همراه سخت تر است وپنجره ی پاپ آپ کاربر را از صفحه ی وب شما دور می کند.

به طور کلی می توان گفت: طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت برای موبایل باید هوشمندانه، خلاق،زیبا، هدفمند و متناسب با نیازهای در حال تغییر کاربران باشد و رضایت کاربران را در هر زمان و در هر مکان جلب کند.

اگر میخواهید بدانید که سایت شما تا چه اندازه ریسپانسیو دیزاین در آن رعایت شده است میتوانید با مراجعه به صفحه Responsive Design Test  و وارد کردن آدرس مورد نظر نحوه نمایش آن را در سایزهای مختلف بررسی و مقایسه کنید.

http://mattkersley.com/responsive/

برای تست کردن سایت خود که آیا با تلفن همراه سازگار هست وبسایت خود را با گوشی های مختلف امتحان کنید سایت های مختلفی هم برای این کار وجوددارد.

اما یکی از بهترین وبسایت برای تست سازگاری تلفن های هوشمند سایت زیر است:

http://ipadpeek.com/

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید