بهبود ساختار آدرس URL برای بهینه سازی سایت SEO

بهبود ساختارآدرس (url)

آدرس وب سایت شما هر چقدر ساده تر باشد این امکان را به موتورهای جستجو و مخاطبین می دهد که سریعتر تشخیص بدهند که سایت شما در چه زمینه ای می باشد. ایجاد دسته بندی ها و نام گذاری های مناسب فایل ها و سند های مختلف یک وب سایت می تواند به بهتر بررسی شدن اسناد توسط موتور های جستجو کمک کند. url های طولانی و غیر قابل تشخیص ممکن است کاربران را گیج کند.

بعضی از کاربران برای ایجاد لینک به وب سایت شما از url صفحه به عنوان متن لینک ( text anchor ) استفاده می کنند. اگردر url ها از لغات مرتبط با صفحه مورد نظر استفاده شود ، بسیار بهتر از ID و یا پارامتر های عجیب به موتورهای جستو و کاربران در مورد معرفی آن صفحه مورد نظر کمک می کند.

بخاطر داشته باشید استفاده از حروف کوچک در url ها در به خاطر ماندن آن در حافظه کمک می کند.

urlها در نتیجه جستجو نمایش داده می شوند.

به خاطر داشته باشید که url ها ی یک صفحه وب زیر عنوان و گزیده سایت در صفحه نتیجه جستجو نمایش داده میشوند. لغات در url ها مانند گزیده و عنوان وب سایت درصورت جستجو شدن توسط کاربران به صورت پر رنگ یا bold نمایش داده می شوند.

 لغت های انتخاب شده به موتورهای جستجو و کاربران ، درباره محتوای صفحه جستجو شده قبل از کلیک بر روی لینک اطلاع رسانی می کند.

گوگل در جستجو و بررسی انواع ساختار url ها حتی اگر آنها بسیار پیچیده و عجیب باشند تبحر دارد اما سعی کنید با صرف وقت برای ساختن یک url ساده به گوگل و کاربران کمک کنید . بعضی از وب مستر ها و طراحان وب برای بهینه سازی سایت ، url هایی که به صورت پویا (داینامیک) نوشته شده است را به url های ثابت ( استاتیک ) و قابل درک تبدیل می کنند. تا زمانی که گوگل با این کار مشکلی ندارد می توان از این روش استفاده کرد .این یک روش پیشرفته است و وقتی به صورت نادرست اجرا شود ممکن است مشکلاتی در زمینه جستجوی سایت به وجود بیاورد . برای یادگیری بیشتر در مورد ساختار مناسب url ها ، توصیه می کنیم صفحه راهنمای وب مستر ها را در رابطه با url های مناسب و کاربردی مطالعه کنید.

توصیه ها :

1- خلاصه مطالب صفحه باید دقیق باشد.( خلاصه مطالب که در متا توضیحات گذاشته می شود باید مرتبط با محتوای صفحه باشد، متای توضیحات باید قابل خواندن و فهمیدن توسط کاربران باشد، از نوشتن کلمات کلیدی در متا تگ خودداری کنید.)

2- برای هر صفحه متای توضیحات مربوط به محتوای خودش را بنویسد. و از تکرار متای توضیحات برای تمام صفحات سایت بپرهیزید.

بهبود ساختارآدرس (url)

آدرس وب سایت شما هر چقدر ساده تر باشد این امکان را به موتورهای جستجو و مخاطبین می دهد که سریعتر تشخیص بدهند که سایت شما در چه زمینه ای می باشد. ایجاد دسته بندی ها و نام گذاری های مناسب فایل ها و سند های مختلف یک وب سایت می تواند به بهتر بررسی شدن اسناد توسط موتور های جستجو کمک کند. url های طولانی و غیر قابل تشخیص ممکن است کاربران را گیج کند.

آدرس وب سایت شما هر چقدر ساده تر باشد این امکان را به موتورهای جستجو و مخاطبین می دهد که سریعتر تشخیص بدهند که سایت شما در چه زمینه ای می باشد. ایجاد دسته بندی ها و نام گذاری های مناسب فایل ها و سند های مختلف یک وب سایت می تواند به بهتر بررسی شدن اسناد توسط موتور های جستجو کمک کند. url های طولانی و غیر قابل تشخیص ممکن است کاربران را گیج کند.

بعضی از کاربران برای ایجاد لینک به وب سایت شما از url صفحه به عنوان متن لینک ( text anchor ) استفاده می کنند. اگردر url ها از لغات مرتبط با صفحه مورد نظر استفاده شود ، بسیار بهتر از ID و یا پارامتر های عجیب به موتورهای جستو و کاربران در مورد معرفی آن صفحه مورد نظر کمک می کند.

بخاطر داشته باشید استفاده از حروف کوچک در url ها در به خاطر ماندن آن در حافظه کمک می کند.

از انجام موارد زیر خودداری کنید

 1- استفاده از دایرکتوری های تو درتو مانند dir1/dir2/dir3/dir4/dir6/page.html

 2- استفاده از نام دایرکتوری که هیچ ارتباطی با محتوا ندارد.

حرکت در سایت

بهبود ساختار سایت برای ایجاد navigation بسیار ضروری است زیرا به سرعت پیدا کردن محتوای مورد نظر بیننده بسیار کمک می کند. باید این مسئله را در نظر گرفت که یک بیننده در سایت مانند یک مسافر غریب در یک شهر است که باید به مقصد برسد. همچنین navigation به درک موتور های جستجو کمک می کند تا بفهمند چه مطالبی از سایت برای وبمستر مهم تر است. در واقع گوگل می خواهد بداند آن صفحه چه نقشی در کل سایت دارد.

هدایت سازی از صفحه اصلی

همه سایت ها، دارای صفحه اصلی هستند.که معمولا پر بازدید کننده ترین صفحه سایت است و در حقیقت صفحه شروع هدایت کاربران به صفحات دیگر است.سایت شما شامل صفحات مهم دیگری هم هست، پس بنابراین باید کاری کنید تا کاربران از صفحه اصلی به آسانی به صفحات دلخواه خود حرکت کنند. برای حرکت آسان کاربران از breadcrumb lists استفاده می کنیم . که به کاربر امکان می دهد با استفاده از لینک های داخلی در بالا یا پایین صفحه به سرعت در بخش های قبلی یا صفحه اصلی در حرکت باشد.

تهیه دو نقشه سایت:

یکی برای کاربران، یکی برای موتورهای جستجو

کاربران: یک صفحه ساده از سایت است که ساختار وب سایت شما را نشان می دهد، و معمولا متشکل از یک لیست سلسله مراتبی از صفحات سایت شما است.بازدید کنندگان اگر دچار مشکل در پیدا کردن صفحات مورد نظر خود شوند به این صفحه از سایت مراجعه خواهند کرد.

موتورهای جستجو: فایل XML نقشه سایت ، که شما می توانید از طریق ابزار وب مستر گوگل آنرا ثبت کنید، باعث می شود که گوگل آسان تر صفحات موجود در سایت شما را کشف کند.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید